Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که "عزم حرکت فوق‌العاده" درون جامعه اوکراین برای ایجاد یک "تغییر عمیق" می‌تواند "راه ویژه‌ای" به سمت اتحادیه اروپا باز کند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه پس از مراسم اختتامیه کنفرانس "آینده اروپا" در پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه  با ستایش آنچه "عزم حرکت فوق‌العاده" درون جامعه اوکراین به منظور ایجاد یک "تغییر عمیق" خواند، گفت این می‌تواند "راه متفاوتی به سمت اتحادیه اروپا باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

فون در لاین در توضیح این مطلب گفت: اوکراین در وضعیت فعلی خیلی به اتحادیه اروپا نزدیک است. این کشور یک توافق تجارت آزاد عمیق و جامع با اتحادیه اروپا دارد و با شبکه برق این اتحادیه متصل است. برای اوکراین، راه عبور ویژه‌ای وجود دارد؛ ما باید ترکیبی از سرمایه‌گذاری عظیم و اصلاحات را بپذیریم.

او پیشتر در روز دوشنبه در پیامی توییتری گفت که کمیسیون اروپا ارزیابی خودش از درخواست عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را در ژوئن ارسال می‌کند و این به دنبال دریافت پاسخ‌های ۵۰۰۰ صفحه‌ای از اوکراین به پرسش‌نامه‌هایش انجام می‌شود.

با این حال امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در بحث عضویت اوکراین محتاطانه رفتار کرده و در سخنرانی‌اش در این مراسم اختتامیه یک به اصطلاح "جامعه سیاسی اروپایی" را برای کشورهای داوطلب شامل اوکراین و غرب بالکان پیشنهاد داد.

او در این کنفرانس خبری توضیح داد که اتحادیه اروپا "در مورد ادغام، استاندارد بالایی را تعیین کرده و در نتیجه، ادغام اعضای جدید برای چندین سال یا حتی چندین دهه برای ما غیرممکن خواهد بود." به گفته او، یک سازمان جدید از ارزش‌های مشترک با هدف سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، انرژی، حمل و نقل و همچنین همکاری‌های امنیتی در کار خواهد بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تنها چهار روز پس از آغاز حمله روسیه به کشورش در ۲۴ فوریه درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را ارائه داده و خواستار بررسی سریع آن شد.

با این حال ماکرون در صحبت‌هایش گفت که اوکراین هم‌اکنون هم عضوی از خانواده اروپاست و به منظور تسریع مشارکت اوکراین در امور اروپایی باید یک جامعه سیاسی اروپایی ایجاد شود که آن را بپذیرد.

حمایت فون‌ درلاین از روند بازنگری در معاهدات اتحادیه اروپا؛ ۱۳ کشور مخالفت کردند

فون در لاین همچنین با حمایت از کنار گذاشتن لزوم رأی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، گفت: «من همیشه استدلال کرده‌ام که رأی‌گیری به اتفاق آرا در برخی حوزه‌های کلیدی دیگر معنا ندارد.»

 ۱۳ کشور عضو اتحادیه اروپا، از جمله دانمارک، سوئد، فنلاند و بلغارستان با روند بازنگری در معاهدات اتحادیه اروپا آنگونه که خواست پارلمان اروپا است، مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این کشورها اعلام کرده‌اند که با «تلاش‌های ناپخته و زودهنگام» برای بازنگری در معاهدات اتحادیه اروپا مخالف هستند.

پیشتر پارلمان اروپا با رأی به قطعنامه‌ای، خواستار آغاز روندی برای بازنگری در معاهدات اتحادیه اروپا شده بود. نمایندگان پارلمان اروپا بر این نظرند که «بازنگری در معاهدات برای اجرای پیشنهادهای کنفرانس آینده اروپا ضروری است.»

در کنفرانس «آینده اروپا» ۳۲۵ پیشنهاد در موضوعات مختلف مانند گسترش صلاحیت‌های اتحادیه اروپا در امور دفاعی یا بهداشتی به تصویب رسیده که اجرای برخی از آن‌ها مستلزم تغییر در معاهدات اروپایی است.

اما کشورهایی که با این دیدگاه مخالف هستند با اشاره به اتلاف نیرو بر این نظرند که تجدید نظر در معاهدات، «هیچ وقت» هدف کنفرانس آینده اروپا نبوده است.

آن‌ها با تأکید بر وجود یک اروپای کارآمد با توجه به چگونگی مواجهه با همه‌گیری کووید-۱۹ و همچنین پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، اعلام کردند که «ما نباید برای انجام اصلاحات اساسی عجله کنیم.»

این متن همچنین توسط جمهوری چک، اسلوونی و سه کشور بالتیک (استونی، لتونی و لیتوانی) امضا شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اورزولا فون‌درلاین ، اتحادیه اروپا ، امانوئل ماکرون ، حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اتحادیه اروپا امانوئل ماکرون حمله روسیه به اوکراین پارلمان اروپا آینده اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم