Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:46:16 GMT

مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان از نویسندگان بومی حمایت کند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۷۷۳۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان از نویسندگان بومی حمایت کند

سیدمیثم موسویان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: اقبال نشرها به انتشارات خارجی بیشتر است و این باعث شده تا اعتماد به نویسندگان ایرانی و داخلی کمتر شود.

وی با تصریح بر اینکه در بخش کودکان نیز متأسفانه خانواده‌ها به نویسندگان خارجی بیشتر اعتماد دارند و این خود دلیل دیگری شده تا نشر به سمت فروش دست چندم ترجمه پیش برود، اظهار کرد: سرانه پایین مطالعه وروی آوردن مردم به تصویر باعث مشکلات فرهنگی برای نویسندگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نویسنده انقلابی و حوزه دفاع مقدس با تاکید بر اینکه مسئولین حوزه هنری و ارشاد باید برای تغییر مشکلات فرهنگی کارهای اساسی انجام دهند، اظهار کرد: این مسئولین باید بدانند که برای مطالعات بسیار پایین مردم باید چه کرد، این موارد مطالباتی از مدیرکل ارشاد استان نیز هست، یک مدیر در حوزه فرهنگ و ارشاد باید بتواند محصولات تولیدی، فرهنگی و مملکتی خود را واسطه شود که به آسانی به دست خواننده مناسب خود برسد و مردم را به سمت تغییر فرهنگی راهنمایی کند تا به نویسندگان داخلی اعتماد و با خرید آثار نویسندگان داخلی از آنها حمایت کنند.

موسویان با تاکید بر این موضوع خاطرنشان کرد: هر مدیرکل در حوزه فرهنگ ارشاد در سطوح استانی باید بداند برای نویسندگان منطقه خود چه کارهای انجام دهد که خرید، فروش و مطالعه کتاب نویسندگان استانی بالا برود و از نویسندگان بومی حمایت کنند ولی متأسفانه در استان همدان چنین اتفاقی تاکنون رخ نداده است.

چرا خبری از تقدیر نویسندگان در استان همدان نیست؟

برنده جایزه قلم زرین ۱۴۰۰ در ادامه گفتگو، با بیان اینکه حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی یک سازمان بسیار پیچیده است که وظایف متعددی دارد، افزود: باید بدانیم در استان همدان هیچ نویسنده‌ای در حیطه رمان و حتی داستان کوتاه نتوانسته که جایزه جلال را ببرد و با توجه به اینکه این کار امسال در استان انجام شده، چرا تقدیری در این زمینه انجام نشده است؟

وی یادآور شد: بنده با توجه به اینکه تاکنون در ۷۰ جشنواره بین المللی و کشوری مقام آورده ام همچنین موفق به دریافت جایزه جلال و قلم زرین شده ام اما در حد یک تماس از بنده تقدیر نشده است.

موسویان با تاکید بر اینکه این موضوع دغدغه من به تنهایی نیست بلکه تمام نویسندگان استان همدان این گلایه را دارند که توجهی به حیطه نویسندگان و توجه به آنها انجام نمی‌شود، اظهار کرد: متأسفانه تصویری از مدیر ارشاد همدان برای حمایت از نویسندگان وجود ندارد.

این نویسنده همدانی با بیان اینکه رویه ارشاد نسبت به کار فرهنگی داستان و رمان قطعاً در استان باید تغییر کند، ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت در کشور، کسی به اندازه بنده به تعداد صفحات، رمان و داستان انقلاب کار نکرده و همین موضوع باعث این شد تا جایزه جلال را کسب کنم، این مسئولیت صداوسیما و ارشاد استان را زیاد کرده اما می‌توان ابراز کرد که ارگان‌های مربوطه وظایف خود را به خوبی در استان همدان انجام نمی‌دهند.

کد خبر 5486082

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان دفاع مقدس بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گروههای جهادی بسیج سازندگی احتکار آلودگی هوا خراسان رضوی ایلام مشهد گرد و غبار عملیات بازی دراز استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، از پیش از برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره احتمال تغییر محمد خزاعی در ریاست سازمان سینمایی کشور به گوش می‌رسد و گزینه‌های مختلفی هم برای جایگزینی او نام‌ برده می‌شد؛ شایعاتی که در روزهای اخیر داغ‌تر از قبل شده بود. 

به همین دلیل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه)، در شورای زیرساخت این وزارتخانه، تمام شایعات را تکذیب کرده و گفته است محمد خزاعی تا پایان دولت سیزدهم در به کار خود ادامه می‌دهد.

این خبر توسط مهدی سموعی، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبکه ایکس (توئیتر) اعلام شده است. 

او نوشته است:

«شنبه در شورای زیر ساخت وزارت فرهنگ محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم. آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت:خزاعی کارهای نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در عین حال، برخی رسانه‌ها از «ابقای محمد خزاعی» خبر داده‌اند که با توجه به عدم استعفا یا برکناری رئیس سازمان سینمایی، خبر درستی نیست و وزیر ارشاد صرفا شایعات را تکذیب کرده است.   

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز