Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@04:03:40 GMT

نحوه انتخاب لوله و اتصالات مناسب از زبان گروه حارث

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۷۷۸۰

نحوه انتخاب لوله و اتصالات مناسب از زبان گروه حارث

گاهی اوقات پروژه های لوله کشی و انتخاب لوله و اتصالات مناسب، می تواند دلهره آور باشد، به خصوص برای افرادی که اطلاعات کافی برای خرید لوله و اتصالات را ندارند. هنگام نصب لوله در فضاهای مسکونی، لوله و اتصالات متفاوتی در دسترس است که هر کدام مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند.

اگر در حال بازسازی خانه یا تعویض لوله های قدیمی هستید و به دنبال قیمت لوله پلیکا و اتصالات هستید، اولین قدم این است که بفهمید از چه موادی را باید برای لوله کشی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب لوله کشی کار سختی است، اما اگر مزایا و معایب همه انواع اصلی مواد لوله کشی را بدانید، می توان برای خرید و انتخاب لوله و اتصالات مناسب ترین انتخاب را از میان برند ها و انواع مختلف آنها کرد. این چیزی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

قبل از اینکه بتوانید تصمیم بگیرید از چه نوع لوله ای استفاده کنید، باید در نظر بگیرید که برای چه چیزی مورد استفاده قرار می گیرد. آیا موجب نشتی می شود؟ تخلیه آن چطور است؟ آیا در فضای باز با دوام و سالم خواهد ماند ؟ در زیر زمین چطور؟ و حتی در فشار بالا یا کم دوام و کیفیت لازم را دارد؟ همانطور که می بینید، قبل از تصمیم گیری علاوه بر قیمت لوله و اتصالات باید به سوالات زیادی پاسخ دهید.در حارث گروپ می‌توان پاسخ همه ی این سوال ها درباره انتخاب لوله و اتصالات را پیدا کرد.پس به خواندن ادامه دهید تا بخشی از انواع لوله های پرکاربرد را برای شما بیان کنیم.

لوله یو پی وی سی

پی وی سی معمولاً کمترین هزینه را برای اجرای لوله و اتصالات دارد، با یک سیستم اندازه گیری می توان گفت تا حد زیادی ثابت و بدون خطر زنگ زدگی است. همچنین بسیار موثرتر از لوله های فلزی عایق کاری می کند. پی وی سی، صرف نظر از کیفیت عالی آن، دارای معایبی است. اولاً، برای استفاده از آب گرم رتبه بندی نشده است و در دمای بالاتر از صد و چهل درجه فارنهایت شروع به خراب شدن می کند. دوم، بسیاری از قوانین ساختمانی اجازه استفاده از لوله پی وی سی را برای آب آشامیدنی نمی دهند. این به این دلیل است که پی وی سی در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند خورده شود و مواد سمی را در محتویات خود آزاد کند.

ویژگی های فیزیکی لوله پی وی سی:

رنگ لوله پی وی سی به طور سنتی سفید یا خاکستری تیره است که در کنار آن توضیحات فنی لوله چاپ شده است. پی وی سی به دو شکل سفت و سخت (همچنین به عنوان یو پی وی سی شناخته می شود: معمولاً در کاربردهای ساخت و ساز و لوله کشی استفاده می شود) و به صورت انعطاف پذیر (پی وی سی پلاستیکی شده که به سادگی به عنوان پی وی سی شناخته می شود: موجود در عایق کابل برق) موجود است. هر دو شکل پی وی سی برای لمس و دست زدن ایمن هستند و در صورت استفاده از مواد شیمیایی همانطور که سازنده در نظر گرفته است، شسته نمی شود.

لوله سی پی وی سی

در واقع سی پی وی سی آنقدر مفید است که اغلب برای تعویض لوله های مسی هنگام تعمیر یا به روز رسانی سیستم های لوله کشی از آن استفاده می شود. در مقایسه با مس، تقریباً همیشه گزینه هوشمندتری است. نصب سی پی وی سی به اندازه لوله مسی سنگین، گران یا سخت نیست. از مزایای اصلی مس می توان به تحمل فشار بالای آن و اینکه با دماهای پایین بهتر برخورد می کند اشاره کرد. اگر آب در سی پی وی سی یخ بزند، لوله ممکن است ترک بخورد، بنابراین فقط برای استفاده در فضای داخلی توصیه می شود.

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه نباید برای گاز استفاده شود، زیرا گاز می تواند پوشش گالوانیزه را از بین ببرد. بسته به اینکه با آهن یا فولاد کار می کنید، نصب این سیستم ها نیز ممکن است دشوار باشد. مثل همیشه، شرایط محلی و سیستم آب و هوای را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می توانید از این لوله استفاده کنید یا خیر.

لوله پکس

لوله‌کشی پکس یک لوله پلاستیکی منعطف است که به یکی از انتخاب ها برای سازه های مسکونی و کوچک تبدیل شده. قیمت بالاتری دارد اما ماندگاری و کیفیت آن باعث شده تا از سایر انتخاب ها پیشی گیرد.. از آنجا که لوله های سی پی وی سی و یو پی وی سی از کارامد ترین و مقرون به صرفه ترین اتصالات لوله ای بشمار می آیند پس با حارث گروپ همراه شده ایم تا بیشتر با تفاوت های این دو لوله آشنا شویم:

تفاوت بین سی پی وی سی در مقابل یو پی وی سی:

پی وی سی  :ماده ای بسیار متنوع است و در لوله کشی، پوشش خارجی سیم و کابل، لوله برای تحویل دارو، بسته بندی پزشکی و مواد غذایی کاربرد دارد.

پی وی سی(پلی وینیل کلرید) و یو پی وی سی (پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی) مترادف هستند. پی وی سی ذاتاً ماده ای سفت و سخت است و برای نرم کردن آن از نرم کننده استفاده می شود.

لوله های پی وی سی بیشتر برای تامین آب در آبیاری، زهکشی خاک و ضایعات در ساختمان ها، مجرای سیم های برق و حمل و نقل شیمیایی صنعتی استفاده می شود. در برخی موارد از لوله های پی وی سی برای لوله های آبرسانی داخل ساختمان ها نیز استفاده می شود.

لوله ها و اتصالات پی وی سی با رزین پی وی سی اضافه شده با مواد افزودنی ساخته می شوند تا برای تولید لوله و اتصالات قابل استفاده باشد. تولید کنندگان لوله از سرب به عنوان کمک پردازش استفاده می کنند زیرا در مقایسه با سایر مواد افزودنی بسیار ارزان است. سرب در سراسر جهان برای استفاده از کمک فرآوری لوله‌های پی وی سی در استفاده از آب آشامیدنی ممنوع شده است زیرا سرب از لوله‌ها خارج می‌شود و به دلیل هضم شدن آب آشامیدنی باعث ایجاد مشکلات سلامتی می‌شود.

سی پی وی سی :یک ترموپلاستیک است که از کلرزنی بیشتر رزین پلی وینیل کلراید ساخته می شود. این بدان معنی است که ترکیب شیمیایی آن دو اتم کربن است که با دو اتم هیدروژن و دو اتم کلر به این واحد کربن دوگانه پیوند خورده اند. این مولکول با سایر مولکول ها پیوند می زند تا زنجیره های پلیمری سی پی وی سی را تشکیل دهد. سی پی وی سی مقاومت بالایی در برابر تخریب و طول عمر طولانی را ارائه می دهد. در واقع، اولین سیستم های لوله کشی با استفاده از سی پی وی سی در سال هزارو نهصد و پنجاه نه رخ داد و هنوز هم بدون مشکل کار می کنند.

نتیجه گیری:

پس شما کدام را انتخاب می کنید؟

لوله پی وی سی

سازگار با بودجه، دمای زیر 140 درجه فارنهایت، مناسب ترین برای برنامه های تفریحی، ساخت و ساز مسکونی و توزیع آب سرد.

لوله سی پی وی سی

مقاومت و عملکرد بهینه تر، دمای زیر دویست درجه فارنهایت، مناسب ترین لوله برای کاربردهای تجاری، حمل و نقل شیمیایی و توزیع آب گرم و...

کلام آخر:

وزن انواع لوله، فرآیند ساخت لوله ها، مزایا و معایب آنها، زمان و کیفیت تولید و... جزو فاکتورهای مهمی هستند که باید به آن‌ها خیلی توجه کرد. در سایت حارث گروپ   hares-group.com مقاله های زیادی درباره ی انتخاب لوله و اتصالات مناسب، کاربردها و مزیت ها و معایب آن‌ها منتشر شده که می‌تواند اطلاعات مفیدی به افراد، در حوزه ی انواع لوله ها ارائه کند.

کد خبر 675246 برچسب‌ها رپرتاژ آگهی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی استفاده می شود لوله پی وی سی یو پی وی سی پی وی سی سی پی وی سی لوله کشی لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، کمالی گفت: یکصد متر از لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک که بر اثر بارش‌های بهاری و جاری شدن سیل آسیب دیده بود، تعمیر و تعویض شد.

کمالی افزود: برای تعمیر و تعویض قسمت‌های آسیب دیده لوله‌های آب آشامیدنی مبلغ یکصد میلیون ریال از محل کمک‌های اداره آبفای شهرستان اشکذر و دهیاری روستا هزینه شده است.

روستای مرزانک در فاصله ده کیلومتری مرکز بخش خضرآباد واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم
  • نحوه عمل لازک چشم + فیلم
  • آخرین مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد