Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس،  علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه خوشبختانه تکانه های کرونا در تهران در شرایط فرود است و فرازهای نگران کننده بیماری به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، گفت: امروز را نباید پایان سناریوی کرونا دانست و این تفکر یک اشتباه راهبردی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بحران هایی همچون کرونا که در تهران اتفاق می افتد به دلیل خصوصیت بیولوژیک تهران، تراکم جمعیت تهران مشکلاتی را ایجاد می کند و تهران در این زمینه یکی از متراکم ترین نقطه ها در کل کشور است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهر تهران با تأکید بر اینکه منطقه ۴ با یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت همواره داغ ترین نقطه از لحاظ ابتلا به کرونا و مرگ و میر بوده است، یادآور شد: یک تناسب همیشگی بین تراکم جمعیت و ابتلا به کرونا وجود دارد. علاوه بر جمعیت تهران روزانه یک میلیون نفر به صورت شناور در طول ساعات اداری در شهر حضور دارند که مقتضیات درمانی و بهداشتی آنها به شهر اضافه می شود و سیستم درمان پایتخت باید پاسخگوی آنها باشد.

زالی با بیان اینکه حاشیه شهر نشینی یکی دیگر از مسائل مهم در این زمینه است، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از تهران محاط با پدیده حاشیه شهرنشینی است و مسائل و مراکز بهداشتی و درمانی در این مناطق با چالش جدی روبه رو است. افزایش حاشیه نشینی در سالهای اخیر یکی از دغدغه هاست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهر تهران افزود: سکونتگاه‌های غیررسمی نیز یکی دیگر از مسائل است و پیک جمعیت فعلی شهر تهران ۱۰ تا ۱۳ درصد است. رعایت پروتکل های بهداشتی در این منطقه وضعیت مناسبی ندارد. 

وی با اشاره به اینکه متناسب با نیازهای این جمعیت زیرساخت های بهداشتی و درمانی رشد چندانی نداشته است، یادآور شد: رشد تعداد تخت‌ها نسبت به دیگر شهرها بسیار کمتر است. بالغ بر ۸۲ درصد پایگاه های سلامت ما غیرملکی است که نگرانی زائد الوصفی را ایجاد می کند.

زالی ادامه داد: خوشبختانه نگاه مشفقانه مقام معظم رهبری در راستای تقویت شبکه را شاهد بودیم که امیدواریم در این زمینه با هم افزایی امور را جلو ببریم.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهر تهران با بیان اینکه ۲۵ دستگاه اصلی ذی مدخل مستقیم کرونا بودند، یادآور شد: تعداد زیادی دستگاه خرده نهاد در این زمینه دخیل بودند اما شاهد حکمرانی خردمندانه مدیریت شهری در این زمینه بودیم. 

وی گفت: ۱۱۸ بیمارستان تهران درگیر کرونا بودند که ۶۷ درصد خدمات در بیمارستان های دانشگاهی ارائه شد. ارتش جمهوری اسلامی در کمتر از ۲۴ ساعت در محل نمایشگاه بین المللی تهران یک بیمارستان مجهز صحرایی ایجاد کردند و یا در جنوب شرقی تهران نیروی زمینی سپاه بیمارستانی را تأسیس کرد که تا ۱۵ روز از لحاظ نیروی انسانی، لجستیکی و دیگر بخش ها می توانست حتی نان خود را تأمین کند که این موارد جزء رکوردهای بین المللی به شمار می رفت که چندان به آن پرداخته نشد.

زالی ادامه داد: پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از آغاز کرونا به بیمارستان ها مراجعه کردند که کرونای این افراد محرز بوده است. دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به مراکز بهداشتی و ۹۰ مرکز جامع سلامت مراجعه کردند. ۵۷۲ هزار نفر در بیمارستان ها بستری شدند و خدمات درمانی دریافت کردند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهر تهران با بیان اینکه کسی به دلیل فقر و عدم دسترسی پشت درب بیمارستان ها نماند، یادآور شد: گاهی روزانه دو هزار و ۸۰۰ بستری داشتیم. بالغ بر ۹۱.۵ درصد از کسانی که خدمات بیمارستانی دریافت کردند با حال عمومی خوب مرخص شدند که شاید در طول پیک چهارم و پنجم پایین ترین میانگین مرگ و میر کشور در تهران بوده است.

وی با اشاره به تزریق ۲۶ میلیون دز واکسن در تهران، خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دز اول، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دز دوم و پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز دز سوم واکسن خود را دریافت کردند.

زالی تأکید کرد: اینکه یک پزشک در رأس مدیریت شهری قرار دارد از افتخارات ما به شمار می رود. یکی از ابتکارات آقای زاکانی این بود که در نخستین ساعت استقرار خود در شهرداری با یک ابتکار خردمندانه آقای نصیری را به عنوان نماینده تام شهرداری در زمینه کرونا انتخاب کرد. با حضور ایشان و اختیاراتی که داشتند تحول بزرگی در مدیریت شهری در زمینه سلامت ایجاد شد که بعد ویژه آن در واکسیناسیون بود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهر تهران ادامه داد: گروه های آسیب پذیر که مدیریت شهری مسئولیت آنها را به دنبال داشت بسیار زودتر از دیگر اقشار واکسن خود را دریافت کردند که از جمله می توان به تزریق افراد در گرمخانه ها اشاره کرد و این درحالی بود که برخی از این افراد کارت شناسایی و هویتی نداشتند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تکانه های کرونا علیرضا زالی بیمارستان ها دریافت کردند شهر تهران مدیریت شهری یادآور شد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل نیکوکار اظهار کرد: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها‬ و تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان شود‬ که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.‬

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748380

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود