Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «العید ربیقه» وزیر «مجاهدین» الجزائر از کشف چاه‌هایی در 12 استان این کشور خبر داد که مملو از اجساد چهار هزار نفر از مفقودالاثرهای مربوط به دوره جنگ این کشور علیه استعمار فرانسه بوده است.

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، وی افزود، در هر استان از یک تا سه چاه کشف شده و هر چاه حاوی اجساد ۱۰ تا ۴۰۰ نفر از مفقودالاثرهای انقلاب الجزائر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیقه پرونده مفقودان «جنگ آزادسازی» در الجرائر را بغرنج و پیچیده خواند و گفت، می‌توان این پرونده را در ردیف سلسله کشتارهای زشت استعمار در حق الجزائری‌ها قرار داد.

 

جنگ یا انقلاب الجزائر برای رها شدن از یوغ استعمار فرانسه از ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۲ رخ دادو نهایتا به استقلال الجزائر ختم شد.

نیروهای اشغالگر فرانسه در  الجزائر در ۸ مه ۱۹۴۵ قتل عامی وحشتناک در مناطق «سطیف»، «قائمه» و «خراطه» (شرق) انجام دادند. بنا به آمارهای رسمی، ۴۵ هزار الجزائری که با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز خواستار استقلال کشور خود و رها شدن از بند استعمار بودند، به دست ارتش فرانسه کشته شدند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مفقودالاثر اجساد استعمار فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوط خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام یاری کنند.

بنابر روایت ایسنا، وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌ دولت سیزدهم با بیان این‌که «تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است»، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس دولت سیزدهم گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903322

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد
  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان