Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@16:17:17 GMT

شورش زندانیان در اکوادور ۴۳ کشته برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۸۰۵۰

شورش زندانیان در اکوادور ۴۳ کشته برجای گذاشت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای نشریه گاردین، روز دوشنبه بیش از ۲۰۰ تکاور پلیس کنترل بخش عمده زندان سانتو دومینگو د لس تساچیلاس، خارج از کیتو، پایتخت اکوادور، را در دست گرفته اند، اما احتمال افزایش تعداد کشته‌ها وجود دارد.

وزیر کشور اکوادور، پاتریسیو کاریلو، به خبرنگاران گفت که اکثر قربانیان "با سلاح های سرد سلاخی شده اند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ششمین کشتار مرگبار در زندان اکوادور از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون است درگیری و رقابت بین باندهای قاچاق مواد مخدر در زندان های این کشور تا کنون حدود ۴۰۰ قربانی گرفت.

بیش از ۳۰۰ زندانی در سال گذشته در زندان های این کشور به طرز فجیعی کشته شدند، از جمله یک قتل عام در ندامتگاه لیتورال گوایاکیل که در آن ۱۱۹ زندانی جان خود را از دست دادند.

بنا بر گزارش گاردین، تصاویر وحشتناکی در شبکه های اجتماعی از این تسویه حساب های باندهای موارد مخدر پخش شده که اجساد مثله شده ای را نشان می دهد که در حیاط زندان پراکنده شده اند.

در همین حال، تلویزیون محلی اکوادور تصاویری را پخش کرد که برای بینندگان اکوادوری بیش از حد آشنا شده بود و ده ها تن از بستگان زندانیان را که عمدتاً زنان بودند، نشان می داد که در بیرون از زندان برای دریافت اخبار مربوط به عزیزان خود ناامیدانه منتظر بودند.

فائوستو سالیناس، رئیس پلیس اکوادور، به خبرنگاران گفت: «حجم خشونت غیر قابل توصیف است، گفت که محرک اصلی دعوا و خشونت، انتقال رهبر یکی از باندها از زندانی دیگر بوده.

وی با انتقاد از مقامات قضایی که دستور این انتقال را صادر کرده اند، افزود: حضور این فرد موجب درگیری و خشونت شد.

قتل عام اخیر اولین حادثه خشونت بار در مقیاس بزرگ در زندان سانتو دومینگو در سال جاری است. ۳۳ زندانی نیز در سال ۱۳۹۹ در این زندان کشته شدند که بسیاری از آنها سر بریده و تکه تکه شده بودند.

تحلیلگران می گویند که اوج خشونت در زندان زمانی آغاز شد که گروه های تبهکار محلی شروع به رقابت برای همکاری با کارتل های مواد مخدر رقیب سینالوآ مکزیک و جالیسکو کردند.

اکوادور - که بین کلمبیا و پرو، دو کشور بزرگ تولیدکننده کوکائین در جهان قرار دارد - به دلیل خط ساحلی طولانی اقیانوس آرام و ناوگان بزرگ کشتیرانی و ماهیگیری، یک مسیر استراتژیک قاچاق محسوب می شود.

در چهار ماه اول سال جاری، مقامات اکوادور ۸۵ تن کوکائین کشف کرده اند که دو برابر میزان کشف شده در سال گذشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 اکوادور زندانیان شورش کشته و زخمی گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند

در پی حملات حزب الله علیه شمال فلسطین اشغالی شهردار کریات شمونه که امروز در معرض موشک‌های مستقیم مقاومت قرار گرفته رهبران رژیم اسرائیل را تهدید به شورش بزرگ کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، بعد از شلیک ده‌ها فروند موشک از خاک لبنان به سوی الجلیل و سقوط بسیاری از آنها بر روی ساختمان‌ها و خودروهای موجود در کریات شمونه، شماری از شهرک نشینان زخمی ‌شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، حمله موشکی جدید منجر به آسیب رسیدن به زیر ساخت‌های موجود در این شهرک و قطع کامل برق آن شد.

شاهدان به هاآرتص خبر دادند که دست کم 40 فروند موشک به سوی این شهرک شلیک شده است، این در حالی است که ارتش اسرائیل در بیانیه خود ادعای رهگیری برخی از آنها را کرده است.

حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت

در همین رابطه افیخای اشترن شهردار کریات شمونه به رسانه‌ها گفت: آنهایی که تصور می‌کنند ساکنان کریات شمونه هتل‌های محل اقامت خود را ترک کرده و (زیر این آتش) به شهرک باز خواهند گشت، سخت در اشتباه هستند، اگر تصمیم جدی در رابطه با سرنوشت و آینده ما گرفته نشود، اعتراضات و درگیری‌‌هایی که در تقاطع کاپالان تل‌آویو شاهد آن هستیم، در مقابل اعتراضاتی ما برای آن برنامه ریزی کرده‌ایم، از این پس یک بازیچه بچگانه خواهد بود.

گابی نعمان رئیس شورای شهرک شالومی هم گفت: آنانی که تصور می‌کنند می‌توان حزب الله را از طریق توافق متوقف کرد فریب خورده و در اشتباه هستند، ارتش باید کاری برای ما انجام دهد.

تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب‌اللهسیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند
  • ۲۳ سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • 23 سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)