Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:32:48 GMT

آب شرب اصفهان سالم است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۸۱۱۸

آب شرب اصفهان سالم است

امیرحسین حکمتیان گفت: مرکز بهداشت استان بر کیفیت و سلامت آب ۹۸ شهر و ۹۴۹ روستای استان اصفهان به ویژه ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستایی که آب مورد نیاز آن‌ها از رودخانه زاینده رود و تصفیه خانه آب اصفهان تامین می‌شود نظارت کامل دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

او درباره فاضلاب شهر چادگان که در جوار سد زاینده رود واقع است می‌گوید مراحل ساخت تصفیه خانه فاضلاب چادگان تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این تصفیه خانه پس از تکمیل و بهره برداری یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های فاضلاب در کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته حکمتیان شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان تاکنون به تمام تعهدات خود در خصوص اجرای طرح فاضلاب چادگان بر اساس بودجه تخصیصی عمل کرده که اکنون ۳۵ کیلومتر از شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب شهر چادگان اجرا شده و ساخت دو ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

بر اساس بودجه تخصیص یافته تاکنون ۱۹ میلیارد تومان در خصوص اجرای طرح فاضلاب چادگان هزینه شده و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به تمام تعهدات خویش در این زمینه عمل کرده است.

او به احتمال سرازیر شدن فاضلاب به دریاچه پشت سد زاینده رود خبردادوگفت: بر اساس قانون مدیریت پسماند، در شهر‌هایی که هنوز شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب ندارند و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار نگرفته اند، نظارت و برخورد با کسانی که فاضلاب خانگی را در معابر و آب‌های روان تخلیه می‌کنند با شهرداری هاست و باید با متخلفان احتمالی برخورد قانونی صورت پذیرد.

معاون آبفا استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر چادگان در سال ۱۳۹۱ دارای ردیف اعتباری و عملیات احداث آن از سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

در روز‌های گذشته تصاویری با موضوع سرریز فاضلاب شهر چادگان در سد زاینده رود و به دنبال آن آلودگی آب اصفهان منتشر شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب شرب تصفیه خانه فاضلاب چادگان فاضلاب شهر چادگان استان اصفهان زاینده رود تصفیه خانه شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،محمد میرزایی گفت: عملیات امحاء ۲۷۰ هکتار از اراضی مزارع منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری حدود ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال اجرااست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به پایان برسد.
میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی برای صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه است.

دیگر خبرها

  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است