Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالملکی درخصوص ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه با بیان اینکه به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند، گفت: همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش بازارنیوز، حجت الله عبدالملکی، وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با شبکه خبر درخصوص ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه با بیان اینکه به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند، گفت: همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضا ممکن است افراد، متمول و از دهک دهم باشند که وضع مالی شان خوب است، آن‌ها جواب مثبت دریافت نخواهند کرد، ولی کارگران اگر یارانه بگیر نیستند، یارانه شان برقرار خواهد شد.
وی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در فیش حقوقی اردیبهشت خبر داد و گفت: اگر هم به هر دلیل به اردیبهشت نرسد، قطعا معوقات از ابتدای فروردین پرداخت خواهد شد و حتما در حقوق خرداد لحاظ خواهد شد. براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حداقل سالی یکبار باید مستمری یا همان حقوق بازنشستگی توسط هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تصویب شود و برای تصمیم گیری نهایی به هیات دولت یا هیات وزیران ارسال شود.

عبدالملکی درباره وام قرض الحسنه بازنشستگان اینگونه توضیح داد: سال گذشته ۴۰ درصد وام قرض الحسنه بازنشستگان را افزایش دادیم و در بازنشستگی کشوری وام‌های ازدواج فرزندان این افراد متجمع شده بود همه را یکجا پرداخت کردیم و تصویب کردیم و امسال هم حتما ثبت نام‌هایی که شده است تلاش می‌کنیم در اسرع وقت پرداخت کنیم. در سایر حوزه‌های رفاهی مثل خرید اقساطی از مراکز فروشگاهی دیگر هم یک سامانه‌هایی شکل گرفته که بخشی اش کار می‌کند و بخشی اش در آینده نزدیک، کار خودش را شروع خواهد کرد.

وی در ادامه درباره مسکن کارگری گفت: در حوزه مسکن کارگری یکی از مصوبات شورای عالی کار که البته باید در جلسه هیات دولت هم مطرح بشود افزایش تقریبا ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران است و مساله تفاهم نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی پنج شش ماه قبل برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری امضا کردیم. تقریبا ۴۰۰ هزار نفر از جامعه کارگری در سامانه نهضت ملی تولید مسکن ثبت نام کردند که عمدتا شناسایی شدند و بخشی از زمین‌ها شناسایی شده و اختصاص یافته است و کار بعضی شروع شده و بقیه هم به مرور شروع خواهد شد. این مرحله اول کار از سالانه یک میلیون واحد مسکونی است که در مرحله اول توانستیم ۴۰۰ هزار واحد را برای کارگران درنظر بگیریم.

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۳۵ مدل قرارداد کار داریم که بخشی از آن قرارداد‌ها سفید امضاء هستند، گفت: این یکی از مشکلات جامعه کارگری است و رئیس جمهور هم دستور ویژه برای این قضیه دادند و امروز هم حضرت آقا تاکید کردند، این موضوع ِ قرارداد‌های موقتی و بسیار کوتاه مدت یا قرارداد‌های سفید امضاء باید رسیدگی ویژه شود.

وی با تاکید بر تامین امنیت شغلی کارگران افزود: در این خصوص کمیته‌ای باحضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی تشکیل دادیم تا با رعایت اصل سه جانبه گرایی، موضوع قرارداد‌های موقتی و بسیار کوتاه مدت یا قرارداد‌های سفید امضاء رسیدگی ویژه شود، به نحوی که نظم و انضباط بهم نریزد، یعنی کارفرما را خیلی در مضیقه نگذارد، امنیت شغلی هم برای کارگر ایجاد کند و دو ماه هم به آن‌ها فرصت دادیم که به راهکار عملیاتی برسند. همه این قرارداد‌های سفید امضاء قانونا ممنوع است، درپی راهکار عملیاتی هستیم که این چیزی که قانون رویش صحه گذاشته بتوانیم با ضمانت اجرایی عملیاتی کنیم.

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر راهکار قرارداد‌های موقتی و سفیدامضاء احتیاج به مصوبه هیات وزیران داشته باشد پیگیری می‌کنیم، اگر احتیاج به قانون داشته باشد لایحه تنظیم خواهد شد، اگر مقررات داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدنی باشد یا مصوبات شورای عالی کار که بلافاصله تصویب و اجرا می‌کنیم.


/تهران نیوز

برچسب ها: واجدین شرایط ، سازمان هدفمندی یارانه‌ها ، شرایط دریافت یارانه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RNT

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: واجدین شرایط سازمان هدفمندی یارانه ها شرایط دریافت یارانه سازمان هدفمندی یارانه ها شرایط دریافت یارانه کار و رفاه اجتماعی سفید امضاء قرارداد ها خواهد شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست

زمان اوج نقل و انتقالات مردم در حوزه مسکن در حال فرا رسیدن است، از همین رو بازار عقد قرارداد اجاره نیز قطعا داغ خواهد شد اما امسال تفاوتی اساسی با سال‌های قبل دارد و دیگر برخی نمی‌توانند با انحصارشان جیب مالک و مستاجر را خالی کنند. با رونمایی از سامانه خودنویس، امسال مستاجران به جای مجبور شدن به استفاده از بنگاه های املاک یا واسطه گران، اکنون می توانند عقد قرارداد اجاره ملک را مستقیماً با احراز هویت مستاجر و مالک از طریق پلت فرم خودنویس به سرانجام برسانند.

معرفی سامانه خودنویس این پتانسیل را دارد که با افزایش تعداد معاملات اجاره مسکن و کاهش نفوذ واسطه ها، بر بازار اجاره بها تأثیر چشمگیری داشته باشد. این سیستم با ارائه روشی مقرون به صرفه تر و کارآمدتر برای اجاره ملک، افراد بیشتری را تشویق می کند تا وارد بازار اجاره شوند و مکانی برای زندگی پیدا کنند. علاوه بر این، سامانه خودنویس این پتانسیل را دارد که با کنترل بیشتر بر روند اجاره، زمین بازی را برای مستاجرین یکسان کند. مستاجرین به جای اتکا به کارگزاران املاک و واسطه گران برای یافتن ملک، اکنون می توانند امور را به دست خود بگیرند و قرارداد اجاره را نیز به صورت رایگان ثبت کنند.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس درمورد سامانه خودنویس، گفت: با سامانه خودنویس دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان و ‌دفاتر نیست. اگر طرفین به قرارداد نهایی دست یابند؛ با احراز هویت به ثبت قرارداد خواهد خواهند پرداخت و دیگر نیازی به واسطه‌گران برای عقد قرارداد اجاره نیست و به همین ترتیب مراجعه به دفاتر اسناد به حداقل می رسد.

وی اظهار کرد: قیمت سازی که دفاتر ‌و مشاورین املاک، سایت هاو آگهی ها انجام می دهند با این سامانه از بین می رود.  قیمتی که از این طریق  بیرون‌می آید حالت روانی مثبتی برای طرفین ایجاد می کنند چون احتمال دارد  مالکی خودش راضی باشد که با قیمت کمتری ملکش را اجاره بدهد ولی وقتی که ملک را در مشاورین املاک‌ اگهی می کند آنها قیمت بالا پیشنهاد می دهند و مالک هم می پذیرد.

وی بیان کرد: چون در این سامانه همه چیز ثبت می شود در داداگاه اثبات همه موارد راحت است زمان و اطلاعات است و آن طرفی که مقصر است نمی تواند ادعای دیگری کند.

وی خاطر نشان کرد:  ما تکمیل تر این سامانه را در قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره آوردیم. 

شاکری خاطر نشان کرد: باید این سامانه به تمام معاملات مسکن توسعه یابد و حتی برای خرید و فروش باشد. ابراز هویت متعاملین و  رضایت و سوابق متعاملین را باید بیاوریم و قدرتمندش کنیم.

دیگر خبرها

  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است