Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با خبرنگاران رسانه‌های مختلف امروز، سه شنبه آغاز شد.

به گزارش مشرق، ذبیح الله خدائیان در پانزدهمین نشست خبری ضمن گرامیداشت روز معلم و کارگر در پاسخ به سوالی در خصوص ملاقات مجازی با زندانیان گفت: ملاقات مجازی زندانیان با خانواده‌هایشان دو سالی بود که در دستور کار قرار داشت اما هنوز کامل نیست‌

وی با بیان اینکه ۶۹ هزار و ۳۰۰ مورد ملاقات برخط با زندانیان داشتیم گفت: تدابیری اتخاذ شده که جلسات دادگاه هم برخط باشد به طوری که ۲۷۸ هزار جلسه دادگاه مجازی برگزار شده است که از بیش از ۱۴ هزار اعزام جلوگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدائیان در پاسخ به سوالی در رابطه با تذکرات سازمان بازرسی به خودروسازی سایپا گفت: خودروسازان باید توجه به این امر داشته باشند که کار آنها مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است. کشته شدن هزار نفر در سه هفته فاجعه است که ممکن است بخشی از علل آن ناشی از استاندارد خودروها است.

وی افزود دو مرتبه است که رهبری هم بر مسئله استاندارد خودروها اشاره کردند. دستگاه‌هایی که وظایفی دارند از جمله صمت، استاندارد و حتی محیط زیست و نیروی انتظامی باید پای کار بیایند و اگر خودرویی از استاندارد مناسبی برخوردار نیست باید جلوی تولید آن گرفته شود که در سازمان بازرسی هم این مسئله را بررسی کردیم.

سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با برگزاری علنی یا غیر علنی دادگاه‌ها در چند هفته اخیر، گفت: منظور از علنی بودن محاکمات انتشار جریان محاکمات به همراه مشخصات متهمان است یا خیر؟ بر اساس قانون علنی بودن محاکمات غیر از انتشار علنی محاکمات است. طبق قانون همه محاکمات علنی است و دادگاه نمی‌تواند دادگاه را غیر علنی برگزار کند مگر در موارد خاص. البته علنی بودن به معنای انتشار علنی جزئیات دادگاه و هویت متهمان نیست‌.

وی ادامه داد: این طور نیست که جلسات دادگاه علنی نباشد. در سه ماه اخیر و با تأکیدات رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های مخلان نظم اقتصادی، ۹۶ پرونده رسیدگی و به صدور حکم قطعی منجر شدند.

خدائیان افزود: هر زمانی که هر کدام از قضات تشخیص انتشار مطالب دادگاه را داشته باشند، این اتفاق رخ می‌دهد.

وی در خصوص بحث فساد ستیزی و حمایت از رسانه‌ها گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و به ویژه رسانه‌ها ضروری است. در ارتباط با گزارش موارد فساد تأکید شده که سوت زنی‌ها در چارچوب قانون انجام شود.

خدائیان در رابطه با اتفاق اخیر مبنی بر حمله به یکی از روزنامه نگاران هم قوه قضائیه ورود و پرونده‌ای در دادسرای قم تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص حکم صادره در پرونده مهرشاد سهیلی گفت: حکم بدوی صادر و فرد به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت و جزای نقدی و رد مال محکوم شده است.

وی در خصوص فساد در شورای شهر آذربایجان عربی، افزود: در این پرونده برخی از اعضای شورای شهر، کارمندان تحت تعقیب قرار گرفتند و ۲۳ نفر از اعضای فعلی و سابق شورای شهر ارومیه و ۲۵ نفر دارای شغل آزاد و تعدادی هم کارمند شهرداری هستند. اکثر این متهمان با وثیقه آزاد شدند و تعدادی از خدمت تعلیق شدند و پرونده در حال ارجاع به دادگاه است‌

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت سخنگوی قوه قضاییه فساد مالی دادگاه مفاسد اقتصادی نیروی انتظامی شهرداری مشرق مهرشاد سهیلی ذبیح الله خدائیان سازمان بازرسی دستگاه قضا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد

آفتاب‌‌نیوز :

دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت  «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد.

قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.

با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله  ک«اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و  «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است