Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، عملیات بیت‌المقدس در روز دهم اردیبهشت‌ماه در غرب رودخانه کارون و خرمشهر و با رمز عملیات «یا علی بن ابی‌طالب» با هدف آزادسازی شهرهای خرمشهر، هویزه و جاده اهواز به خرمشهر، خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد و نیز جاده اهواز به آبادان از برد توپخانه دشمن و همچنین تأمین مرز بین‌المللی به‌ صورت مشترک توسط نیروهای سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این عملیات بیش از پنج هزار کیلومتر از اراضی اشغالی از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز خرمشهر آزاد شد.

بهره‌گیری از انگیزه‌های ریشه‌دار دینی و میهنی برای آزادسازی خرمشهر، طراحی مناسب و برنامه‌ریزی ‌شده، انسجام ارتش و سپاه، سرعت عمل، راهکار عبور از رودخانه، گستردگی منطقه نبرد، تأثیرات منطقه‌ای و بازتاب جهانی، عواملی هستند که زوایای گوناگون نبرد بیت‌المقدس را نسبت به سایر نبردهای دوران هشت سال جنگ تحمیلی متمایز می‌کنند.

خبرگزاری فارس، مصمم است در قالب سلسله مطالبی با عنوان «روایت ظفر» با تکیه‌ بر آثار و اسناد موجود در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، هم‌زمان با سالروز آغاز این عملیات غرورآفرین، جلوه‌های شکوه مقاومت و پایداری این حماسه عظیم را به روایت فرماندهان حاضر در عملیات منتشر کند که بخش یازدهم آن در ادامه می‌آید:

 برویم به مردم تهران چه بگوییم!

سردار محمد کوثری از فرماندهان دوران دفاع مقدس، در تاریخ شفاهی خود که قرار است توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شود، درباره عملیات بیت‌المقدس می‌گوید: دیگر ما که آمدیم برای مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس، در آنجا محمود شهبازی، معاون تیپ ۲۷، شهید شد و بین مرحله دوم و سوم، حاج احمد (فرمانده تیپ) مجروح شد. طوری شد که با عصا این‌طرف و آن‌طرف می‌رفت.

آنجا یک مراسم گرفت، من یادم نمی‌رود ما هم نشسته بودیم. آهنگران هم آمد خواند و حالا در همان حین عملیات در شرق جاده اهواز ـ خرمشهر، پروژکتور گذاشتند و بلندگو درست کردند، اما سیزده کیلومتر آن‌طرف‌تر در شرق جاده، دیگر بچه‌ها بودند.

 مراسم گرفتند و نماز که خواندند شروع به صحبت کردند. حاج احمد با آن روحیه و عصا به‌ دست گفت: من می‌دانم خسته‌اید و توی این دو سه هفته، خیلی به شما فشار آمده، قبول دارم اما برویم به مردم تهران چه بگوییم،‌ بگوییم که رفتیم یک‌ذره بیابان گرفتیم. اصل این است که باید خرمشهر را بگیریم. باید برویم با آب اروند وضو بگیریم و بعد برویم تو مسجد جامع خرمشهر ۲ رکعت نماز بخوانیم و بعد شکرانه خدا را بجا بیاوریم و بعد به تهران برویم، غیر از این هم راهی نیست. حالا آن‌ هم با صلابت و خیلی محکم. بچه‌ها تکبیر گفتند و دیگر خیلی از قضایا اصلاً‌ حل شد.

کد خبر 675424 برچسب‌ها احمد متوسلیان عملیات بیت‌المقدس- فتح خرمشهر جنگ تحمیلی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: احمد متوسلیان عملیات بیت المقدس فتح خرمشهر جنگ تحمیلی عملیات بیت المقدس جاده اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات برف‌روبی در جاده سی سخت به پادنا

بارش برف روز گذشته کوه دنا و گردنه بیژن و مسیر فرعی سی سخت به پادنا (سمیرم) را سفید پوش کرد؛ عملیات ریزش برداری، نمک پاشی و برف روبی دراین محور توسط راهداران کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

محور فرعی سی سخت به پادنا به طول ۲۳ کیلومتر در مسیر ارتفاعات دنا قرار دارد.

این مسیر بیشتر در محدوده گردنه بیژن در ارتفاع بالای سه هزار و ۲۰۰ متری از آبان هر سال با بارش شدید برف همراه می‌شود.

این گردنه که با بارش‌های سال گذشته مسدود شده بود سوم اردیبشهت امسال با تلاش و سخت کوشی راهداران بازگشایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • عملیات برف‌روبی در جاده سی سخت به پادنا
  • آیین تجلیل از جانبازان تیپ ۵۵ هوابرد
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • واکنش وزیر کشور به گزارشات مربوط به نیکا شاکرمی
  • واکنش وزیر کشور به گزارش مربوط به نیکا شاکرمی؛ عملیات روانی است
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس