Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:56:29 GMT

کلاهبرداری با ترفند سرمایه گذاری دیجیتالی/ متهم ۱۳ شاکی دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۸۷۹۳

کلاهبرداری با ترفند سرمایه گذاری دیجیتالی/ متهم ۱۳ شاکی دارد

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان خرید ارز دیجیتال از وی، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت چند وقت پیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند و سودهای کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شدم و مدت کوتاهی با وی در ارتباط بودم و پس از جلب اعتمادم مبلغ یک میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال برای وی واریز کردم و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پس از بررسی‌های همه جانبه، و تلاش بی وقفه برای شناسایی مجرم با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی اطلاعاتی از مجرم به دست آوردند که با بهره گیری از عملیات مهندسی اجتماعی، این شیاد اینترنتی شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: با به دست آمدن هویت متهم و پس از تشریفات قضائی، تیم عملیات این پلیس مجرم را در یکی از محله‌های شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام سایبری با بیان اینکه طی بررسی پرونده بیش از ۱۳ نفر به شکات پرونده اضافه شدند عنوان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکی به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود بسیار بالا حدود ده میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

وی افزود: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز بااحساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

کد خبر 5486390 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: داود گودرزی پلیس فتا رمز ارز ارز دیجیتال کلاهبرداری اینترنتی شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زاکانی آلودگی هوا حج تمتع یوسف نوری مواد مخدر هفته سلامت کمیته امداد امام خمینی شهر تهران شهردار تهران آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش تهران بزرگ پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: تعداد کلانتری‌های موجود نسبت به تعدادی که طبق قانون باید باشد کم است و این کمبود در تهران بیشتر به چشم می‌خورد، اما در تلاش هستیم تا بتوانیم با کمک سایر دستگاه‌ها این کمبود‌ها را جبران کنیم.

سردار علی مویدی، رئیس پلیس پیشگیری فراجا اظهار کرد: ابزار و الزامات کافی برای رصد کردن نوع ماموریت و نوع خطا و کم‌کاری همکاران وجود دارد.

او با بیان اینکه در مجموعه پلیس پیشگیری تلاش داریم تا خدمات با کیفیت بهتری انجام شود، گفت: همچنین برای زودتر به صحنه رسیدن پلیس ۱۱۰ هم برنامه‌های ویژه‌ای داریم تا باعث رضایت شهروندان هم شود.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال ۱۴۰۳، دیجیتالی شدن کلانتری‌ها است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به کمبود کلانتری در کشور گفت: تعداد کلانتری‌های موجود نسبت به تعدادی که طبق قانون باید باشد، کم است و این کمبود در تهران بیشتر به چشم می‌خورد، اما در تلاش هستیم تا بتوانیم با کمک سایر دستگاه‌ها این کمبود‌ها را جبران کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد