Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛‌ درباره افزایش تعداد موارد شناسایی‌شده سرخک در کشور اظهار کرد:‌ تاکنون 132 مورد ابتلا به سرخک در کشور تأیید شده است، بیشترین مبتلایان در گروه سنی زیر 10 سال هستند.

وی افزود: افرادی که تاکنون واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، شامل اتباع ایرانی و غیرایرانی، می‌توانند با مراجعه به تمام مراکز بهداشتی، ‌این واکسن را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرایی در پاسخ به این سؤال که "آیا واکسن سرخک به اتباع فاقد مجوز اقامت نیز تزریق می‎‌‌شود؟" تصریح کرد: واکسیناسیون سرخک برای همه افراد رایگان و بدون نیاز به مدرک خاصی است؛‌ واکسیناسیون برای همه افراد،‌ صرف‌نظر از نحوه و وضعیت اقامتشان در کشور رایگان انجام می‌‎شود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت اضافه کرد:‌ در اتباع غیرایرانی،‌ واکسن سرخک به گروه سنی 9 ماه تا 30 سال تزریق می‌شود؛‌ اگر افراد به کودکان خود در سنین 12 و 18 ماهگی واکسن سرخک زده‌اند نیاز به واکسیناسیون مجدد وجود ندارد و در صورتی که در 12 و 18 ماهگی واکسن را دریافت نکرده‌اند سریعاً به مراکز بهداشت مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کودکان واکسیناسیون وزارت بهداشت کشور سرخک واکسن سرخک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان

جهانبخش یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن از مهم ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی گفت: هر چند تلاش ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، ولی افزایش تردد به داخل کشور از کشورهای همسایه نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت امور بهداشتی دانشگاه ادامه داد: عملیات ایمن سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیر گرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم الی سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور شروع و به اتمام رسید و مرحله دوم نیزاز سی‌ام اردیبهشت لغایت یکم خرداد ماه اجرا خواهد شد.

دکتر یوسفی خاطرنشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال از دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ با هدف ریشه‌کن کردن کامل این بیماری در کودکان زیر ۵ سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد واکسیناسیون شده‌اند.

کد خبر 6093768

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان