Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:53:25 GMT

مجتمع آموزش عالی سلامت در سقز افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۹۰۷۸

مجتمع آموزش عالی سلامت در سقز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح مجتمع آموزش عالی سلامت در سقز که با حضور سرپرست فرمانداری سقز و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: ۲۰ دانشجو در رشته پرستاری در مجتمع مشغول تحصیل هستند و در آینده، رشته‌های مامایی و پیراپزشکی راه‌اندازی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروین خسروپور افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت ۸۱۳ مترمربع و با هزینه ۲۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی راه‌اندازی شده که بخشی از تجهیزات آن به همت گروه پرسمان، تهیه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال بخش شیمی درمانی با ۶ تخت در سقز راه‌اندازی شود تا از رفتن بیماران به سایر استان‌های کشور جلوگیری شود.

حسینی از خیران حوزه سلامت از سرپرست فرمانداری خواست تا از جایگاه ساختار اداری فرمانداری ویژه برای ارتقا و توسعه شهرستان سقز بیش از گذشته استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تجهیز مراکز بیمارستانی و درمانی، یکی از دلایل عدم ماندگاری پزشکان متخصص را کمبود تجهیزات برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم اظهار داشت: راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت از سال ۹۴ در دست پیگیری بوده است.

فریدون عبدالملکی ادامه داد: تلاش خیران حوزه سلامت فراموش نخواهد شد و مدیون این تلاش‌ها هستیم.

وی با عنوان اینکه بیماری کرونا هنوز پایان نیافته است، وضعیت شهرستان سقز را از نظر تزریق دُز سوم واکسن کرونا و دُز یادآور مناسب توصیف نکرد.

در این آئین که رئیس شورای شهر و رئیس دفتر نماینده مردم سقز و بانه در مجلس و جمعی از پزشکان و دانشجویان حضور داشتند، از خیران حوزه سلامت تقدیر شد.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس

کلیدواژه: سقز پرستار راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات