Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@13:49:59 GMT

برگزاری رالی تور گردشگری حرم تا حرم از ایران تا عراق

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۹۱۰۴

برگزاری رالی تور گردشگری حرم تا حرم از ایران تا عراق

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق در جلسه‌ای مشترک بر گسترش همکاری و راهکارهای توسعه گردشگری زمینی میان ایران و عراق تبادل تاکید و آمادگی برای برگزاری رالی تور گردشگری حرم تا حرم میان ایران و عراق را مطرح کردند.

به گزارش قدس آنلاین، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در دیدار محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بر توسعه مناسبات گردشگری میان ایران و عراق از طریق تسهیل در عبور و مرور خودروهای گردشگران دو کشور از طریق مرزهای مشترک زمینی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر کشورمان در بغداد با اشاره به افزایش آمار گردشگران مذهبی و درمانی متقاضی ورود به کشورمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر گردشگران زیادی برای زیارت توأم با انجام امور درمانی به سفر به ایران روی آورده‌اند که روزانه تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان به مراکز جراحی‌های تخصصی، چشم پزشکی، جراحی بینی، پوست، مو و ... را گردشگران خارجی به ویژه مسافرانی از کشورهای همسایه و عراق تشکیل می‌دهند.

آل‌صادق بر برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری، برگزاری رالی‌های بین المللی اتومبیلرانی، موتورسواری، کمپر و کاروان و ...، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در عراق تأکید کرد.

آمادگی برای برگزاری رالی تور گردشگری حرم تا حرم میان ایران و عراق

محمدحسین صوفی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب محمدکاظم آل صادق به عنوان سفیر جدید کشورمان در عراق، از گردشگری به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین منابع اقتصادی اغلب کشورهای جهان یاد کرد و گفت: در این میان موضوع گردشگری زمینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که می‌توان گفت، یکی از راه‌های ایجاد رونق در صنعت گردشگری، ایجاد تسهیلات لازم در ترددهای زمینی بین کشورها است.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: تسهیل در صدور گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی، صدور پلاک ترانزیت، کارنه دو پاساژ، کاپوتاژ و انجام امور گمرکی از جمله این تسهیلات است که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان بزرگترین و مهمترین وظیفه خود تلاش می‌کند تا روز به روز در راستای بهبود روند آنها گام بردارد.

صوفی عراق را یکی از کشورهایی دانست که بیشترین تقاضا برای تردد از ایران را به خود اختصاص داده و لازم است تا با تقویت همکاری‌های مشترک میان وزارت امور خارجه، گمرکات، پلیس و کانون و آسیب شناسی های لازم، سهولت بیشتری در تردد اتومبیل‌ها و دیگر وسایل نقلیه زمینی و رفع موانع موجود انجام شود.

رییس هیأت‌مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پایان برای برگزاری رالی تور گردشگری حرم تا حرم در مسیر حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد تا حرم مطهر حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) در نجف اشرف و حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلای معلی در اولین فرصت، اعلام آمادگی کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: میان ایران و عراق برای برگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری  اردوی هفت گردی گفت: اصفهان  به‌واسطه داشتن معماری زیبای اسلامی، پل‌های سرپوشیده، مساجد و مناره‌های منحصر به فرد شایسته بهترین‌ها است و مردم خونگرم دیار نصف جهان لایق بزرگترین خدمات فرهنگی هستند.

مهدی سلطان آقایی  افزود: سالروز تولد شیخ بهایی بزرگ معمار اصفهان ، بهانه‌ای برای اهمیت بیشتر به اصفهان به عنوان سرچشمه هنر و فرهنگ کشور و فرصتی برای نشان دادن توانمندی شهرداری اصفهان جهت ارتقای رقابت کیفی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌هایی همچون «جشنواره غذا‌های سنتی اصفهان» در فرهنگسرای شاهنامه و جشن بزرگ «به نام نصف جهان» با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب در مجموعه گردشگری باغ فدک از جمله این برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه برگزاری سلسله برنامه‌های «هنرواره نقاشی» با موضوع «اصفهان شهر زندگی» ویژه مدارس منطقه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی اصفهان است، اظهار کرد: برگزاری اردوی «هفت گردی» نیز بهانه‌ای برای آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری منطقه ۷ اصفهان است.

سوم تا نهم اردیبهشت به نام «هفته فرهنگی اصفهان» نام‌گذاری شده است




باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان