Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@10:43:31 GMT

انجام یکهزار و ۴۳۰ کاشت حلزون شنوایی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۹۲۸۵

انجام یکهزار و ۴۳۰ کاشت حلزون شنوایی

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی از انجام یکهزار و ۴۳۰ عمل کاشت حلزون شنوایی خبر داد و گفت: کمتر از ۲۰ درصد از بودجه‌های مصوب برای خرید پروتز به هیات امنا تخصیص یافته و سازمان‌های بیمه‌ گر نیز برای پوشش بیمه تجهیزات و خدمات مربوط به این اعمال اقدامی نکرده ‌اند.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست از وبدا، سید حسین صفوی افزود: در تاریخ بیست و نه ساله کاشت حلزون شنوایی در کشور، تعداد پروتزهای حلزون شنوایی تحویلی از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی به مراکز کاشت حلزون سراسر کشور در سال گذشته، یک رکورد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهارداشت: دستیابی به رکورد فوق در شرایطی محقق شده که در سال گذشته کشور با سه خیزش بزرگ همه گیری کووید ۱۹ مواجه شده بود و به دلیل آماده باش اکثر تخت ‌های بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به این بیماری، عملا بخش‌ های کاشت حلزون کشور به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده بودند. با این وجود هیات امنای صرفه جویی ارزی جهت پاسخگویی به نیازهای درمانی بیماران ناشنوای کاندید عمل کاشت حلزون شنوایی، با تلاشی مضاعف نسبت به تامین پروتزهای مورد نیاز برای انجام این اعمال اقدام کرد.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی همچنین درخصوص نحوه تامین این تعداد پروتز گفت: با توجه به محدودیت سنی جراحی‌ های کاشت حلزون شنوایی، تمرکز و تلاش هیات امنای صرفه جویی ارزی بر تامین به موقع پروتز حلزون شنوایی است، اما آنچه در این مسیر باعث کندی حرکت می ‌شود، عدم تخصیص اعتبارات مصوب کاشت حلزون شنوایی در قانون بودجه سالانه کشور به هیات امنای صرفه جویی ارزی است.

 صفوی تصریح کرد: در طی هفت سال گذشته ۷۹۵۰ پروتز حلزون شنوایی از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی به مراکز کاشت حلزون سراسر کشور تحویل شده، ولی کمتر از بیست درصد از بودجه ‌های مصوب برای خرید پروتز به هیات امنا تخصیص یافته و سازمان‌ های بیمه ‌گر نیز برای پوشش بیمه تجهیزات و خدمات مربوطه به این اعمال اقدامی نکرده ‌اند و عملا هیات امنا یک تنه سعی در انجام این خدمات با بهترین کیفیت دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با همراهی سازمان های بیمه گر و سایر ارگان‌ های ذیربط و همچنین تخصیص به موقع بودجه‌ های مربوطه امکان تامین تعداد مکفی پروتز برای بیماران در نوبت انتظار این اعمال فراهم شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سلامت ، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، بهداشت و سلامت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت هیات امنای صرفه جویی ارزی کاشت حلزون شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت:متاسفانه دستورالعمل و استاندارد پرورش حلزون هنوز در اتحادیه اروپا تدوین نشده است.
 مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح پرورش حلزون آچاتینا در دانشکده کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: طبق ضوابط سازمان دامپزشکی باید تمام دستورالعمل‌هایی که در ایران به‌کار گرفته می‌شود، معادل آن در اتحادیه اروپا نیز تدوین شود، اما متاسفانه دستورالعمل و استاندارد پرورش حلزون هنوز در این اتحادیه تدوین نشده است.

وی افزود: کسانی‌که وارد اینگونه مشاغل می‌شوند لازم است این نکته را در نظر بگیرند که اگر زمانی این شغل را ترک کردند، این موجودات را به حال خود در طبیعت رها نکنند.

احمد همت آبادی، رئیس انجمن ملی بیولوژیک کشور نیز گفت: در کشور حدود ۵۰ واحد انسکتاریوم مشغول فعالیت و تولید حشرات مفید هستند و این مجموعه نیز در قالب شرکت فن‌آور از سال ۹۷ مشغول به کار روی این نوع حلزون است.

وی افزود: در صورت اخذ مجوز‌های لازم و به ثبت رساندن کلاژن این صنعت، حداقل ۲۰۰ نفر از زنان روستایی این شهرستان در بستر مشاغل خرد مشغول به کار می‌شوند و چرخه اقتصادی سالمی نیز ایجاد خواهد شد.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • الو! یه تغییر دائمی چند؟
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر