Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به توجه ویژه به معیشت ورزشکاران گفت: موضوع همسان‌سازی حقوق ورزشکاران و قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی در حال انجام و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، محمد تابع امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری در محل کمیته ملی پارالمپیک درباره اصلاح آیین نامه استخدام ورزشکاران اظهار داشت: معیشت ورزشکاران اولویت ما است، بحث یکسان سازی حقوق‌ها نیز در حال تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در خصوص تعویق بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو گفت: طبق اخبار و اعلام مسوولان هانگژو دلیل تعویق بازی‌ها به دلیل قوانین سخت کرونایی است و دلیل دیگری اعلام نشده است. تمام مراحل گزینشی اعلام و بعید می‌دانم مشکلی با تعویق بازی‌ها ایجاد شود. امیدوارم در نهایت بازی‌های پاراآسیایی برگزار شود اما اگر لغو شد خللی در برنامه ما برای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ایجاد نخواهد کرد.

تابع ادامه داد: هنوز به صورت قطعی لغو بازی اعلام نشده اما تعویق بازی‌های پاراآسیایی هم از قوانین چین تبعیت خواهد کرد. ظرف چند روز آینده برنامه خود را به کمیته بین‌المللی پارالمپیک (ipc) اعلام خواهیم کرد. برنامه ما از تعویق یا لغو تبعیت خواهد کرد و اردوها بر این اساس برگزار خواهد شد. باید برای پارالمپیک پاریس برنامه‌ریزی کنیم. 

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک یادآور شد: تغییرات فدراسیون دست ما نیست و برخی ورزشکاران با توجه به قوانین کلاس‌بندی تغییر کرده‌اند. فدراسیون‌ها به دنبال بهترین نتیجه در هانگژو و پاریس هستند و باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم. راه موفقیت پارالمپیک پاریس از هانگژو می‌گذرد. برنامه‌هایی مانند تشکیل تیم ب را برای همه رشته‌ها در دستور کار داریم. جوانگرایی و آینده‌سازی اولویت ما است. البته پیگیر مشکلات برخی ورزشکاران با فدراسیون‌ها  هستیم.

تابع با بیان اینکه مشکلاتی بر سر راه ورزشکاران وجود دارد افزود: به دنبال حمایت از تمام ورزشکاران هستیم. آیین نامه کمیته ملی پارالمپیک داخلی نیست، بلکه با حضور تمام نمایندگان فدراسیون‌ها تصویب شد. اگر انتخاب مربیان با آیین‌نامه باشد مشکلی ندارد و اگر غیر از این باشد جلسه فنی تشکیل می‌شود.

دبیر اجرایی این را گفت: افتخارآفرینی پارالمپیکی‌ها می‌تواند برای فدراسیون‌ها امتیازآور باشد و بر همین اساس وزارت ورزش بودجه و امکانات خواهند گرفت. البته آماده کردن زیرساخت‌ها از جمله توافقات کمیته ملی پارالمپیک با فدراسیون‌ها است.

وی درباره خداحافطی رستمی نیز گفت: رستمی تصمیم آنی گرفته اما اگر به دنبال حضور در پارالمپیک پاریس است باید در مسابقات کره‌جنوبی که خرداد ماه برگزار می‌شود نیز حضور پیدا کند، چون عدم حضور به منزله حذف از پارالمپیک است. او باید حتما در کره‌جنوبی حضور پیدا کند.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص پیش‌بینی نتایج کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو خاطر نشان کرد: باید منتظر سهمیه کامل باشیم به همین دلیل هنوز ارزیابی کاملی نداریم. البته پیش‌بینی‌های ما آماده و رکوردها نیز تعیین شده است. چین به عنوان میزبان بازی‌های پاراآسیایی برخی از ماده‌ها را حذف و برخی را ادغام کرد و این پیش‌بینی را سخت کرده است. چند رشته برای اولین بار اعزام می‌شوند. برخی ورزشکاران باید در کلاس‌بندی جدید شرکت کنند تا در هانگژو اجازه مسابقه داشته باشند. همه امکانات را فراهم کردیم و حتی لباس کاروان و رژه انتخاب شده است.

تابع به دستورالعمل کیفی‌گرایی نیز اشاره کرد و گفت: ورزشکاران را با شانس کسب مدال اعزام خواهیم کرد. سطح آسیا نسبت به جهان خیلی پایین‌تر است. مصوبه‌ای برای گروه چهارم نداریم. بودجه‌ای که برای بازی‌های پاراآسیایی اختصاص داده شده صرف اردوها و حق الزحمه خواهد شد، چون ممکن است یک سال کامل برنامه‌ها را تمدید کنیم.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک درباره مشکلات پیش روی قایقرانی در تایلند گفت: برخی ورزشکاران برای اولین مرتبه در مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا شرکت کردند. البته کلاس‌بندی در تایلند ضعف زیاد داشت و این باعث مشکل شد تا در تایلند تنها یک نماینده داشته باشیم.

وی  همچنین درباره برگزاری نمایشگاه تولید داخلی گفت: همه ورزش ما بخش حرفه‌ای و قهرمانی نیست، با توجه به بودجه نمی‌توانیم صرفا وارد کننده باشیم. بخشی از وسایل که در بخش آماتور و همگانی استفاده خواهیم کرد در حال تولید است و پیشرفت خوبی داشته است. همچنین برخی وسایل مانند توپ بوچیا قابلیت ارسال به کشورهای منطقه را دارد. این یک اتفاق مهم در ورزش پارالمپیکی است. نهم خرداد ماه نمایشگاه تولید داخلی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی درباره تجلیل از پیشکسوتان نیز افزود: این مراسم به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد اما دهه آخر تیر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

او با اشاره به افتخارآفرینی زهرا نعمتی و ساره جوانمردی در پارالمپیک توکیو گفت: با رویکرد جوانگرایی تیم ب را برای تمام رشته‌ها تشکیل خواهیم داد تا پشتوانه‌ای برای این قهرمانان داشته باشیم. پشتوانه سازی مهمترین هدف ما در بودجه کمیته ملی پارالمپیک است. اردو تیم‌های (ب)  از خرداد ماه آغاز خواهد شد. تیم‌های ب باید به مسابقات جهانی اضافه شود تا هم کلاس‌بندی شوند و هم تجربه کسب کنند.

وی ادامه داد: برای اعزام برخی رشته‌ها به بازی‌های کشورهای اسلامی به ترکیه تابع اعلام کشور میزبان هستیم و در چند رشته که اعلام شده می‌توانیم نمایندگان خود را اعزام کنیم. در دوومیدانی نمی‌توانیم اعزامی داشته باشیم چون در کلاس اعلامی آنان ورزشکار نداریم. برای اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی براساس رکورد و شانس مدال ورزشکار اعزام خواهیم کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: محمد تابع ، وزارت ورزش و جوانان ، کمیته ملی پارالمپیک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محمد تابع وزارت ورزش و جوانان کمیته ملی پارالمپیک دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک بازی های پاراآسیایی برخی ورزشکاران تعویق بازی ها داشته باشیم فدراسیون ها کلاس بندی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 6092896 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد
  • ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک کسب شده است
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • آخرين خبرها از كاروان ايران در پارالمپيک پاریس
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران میزان بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • پولادگر: اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد/نگران بودجه هستیم
  • نگران بودجه کمیته ملی پارالمپیک در سال پارالمپیک هستیم
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود