Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما مخالف افزایش حقوق کارگران نیستیم، آنچه ما را نگران کرد و بیان شد در ارتباط با نگرانی از بحران بیکاری در واحدهای کوچک و متوسط است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه  در نطق میان دستور خود، گفت: اقدامات اخیر دولت در خصوص مباحث مرتبط با اصلاح ساختار اقتصادی از مهمترین تصمیماتی است که در برهه کنونی در سیاست‌های اقتصادی کشور در حال پیگیری است ، ما امروز اعلام می کنیم ظرفیت مجلس، ظرفیت کمیسیون اقتصادی مجلس در خدمت حمایت از دولت برای موفقیت در عرصه اصلاح ساختارهای اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از این موضوعات، موضوع مرتبط با تصمیم برای کالاهای اساسی در کشور است، افزود: نکته اول در ارتباط با این موضوع در حوزه اصلاح ساختار در بخش کالای اساسی طبیعتا این موضوع در ارتباط با سایر موارد اصلاح ساختاری در کشور مدنظر قرار گیرد یعنی مجموعه ای از تصمیمات در کنار هم می تواند آنچه که به عنوان رفاه مردم ایران و برون رفت از شرایط کنونی، اتفاق بیافتد.

نماینده کرمان در مجلس با تاکید بر اینکه نکته دوم در ارتباط با اطلاع رسانی به مردم است، ادامه داد: گلایه ما از دولت این است که در برخی امور که قرار است تصمیم گیری شود با مردم گفتمان نمی کنند، صحبت های اخیر که رئیس جمهور و وزرا مطرح کردند فرصت مناسبی بود که در زمان قبل از پایان سال یا ابتدای سال صحبت می‌شد که همکاری مردم در حوزه این اصلاح های ساختاری قرار بگیرد.

پورابراهیمی در همین راستا اضافه کرد: موضوع بحث بعدی در ارتباط با فضای تصمیم گیری در مجموعه فعالیت های اقتصادی است که نیازمند زیر ساخت‌ها برای اجرا است. پایگاه جامع رفاه ایرانیان برای تصمیمات مرتبط با این موضوع اصلی ترین نیازمندی برای اطلاعات است، لذا انتظار ما از دولت این است که با این رویکرد مسیر حرکت را دنبال کند.

وی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به افزایش حقوق کارگران، اظهار کرد: ما مخالف افزایش حقوق کارگران براساس مصوبات شورای عالی کار نیستیم، آنچه ما را نگران کرد و بیان شد در ارتباط با نگرانی از بحران بیکاری در واحد های کوچک و متوسط است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: به دلیل شرایط خاصی که در بنگاه‌های کوچک زیر 10 نفر یا بنگاه های متوسط وجود دارد امکان تعدیل نیروهای انسانی وجود داشته باشد و این نگرانی ما از بابت خود کارگران است برای شرایطی که ایجاد شده است این امکان باید در شورای عالی کار فراهم شود که به کارگران کمک کنیم برای اینکه از کار بیکار نشوند. لذا ما مخالف افزایش حقوق بر اساس مصوبات شورای عالی کار نیستیم نگران بحران بیکاری در واحد های کوچک و واحدهای متوسطی هستیم که به دلایل متخلف به تعدیل نیروی انسانی اقدام کردند.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس بحران بیکاری مخالف افزایش افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او یه ایلنا گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار کذشته و وفق مواد ۱ و۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901201

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد