Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان تاکید کرد که پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در ۳۱ اکتبر کاخ «بعبدا» را ترک خواهد کرد و هیچ‌کدام از کاندیداهای جدید برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری را توصیه نمی‌کند.

طبق گزارش شبکه خبری «المیادین» رئیس‌جمهور لبنان خاطرنشان کرد: اکثریتی که در انتخابات پارلمانی آینده و براساس صندوق‌های رای پیروز خواهد شد، در تعیین جهت‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه‌های آینده تأثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عون در گفت‌و‌گو با روزنامه لبنانی «الجمهوریه» با ابراز تعجب و انتقاد از ایجاد شک‌های سازمان‌یافته درخصوص دشواری تشکیل دولت جدید پس از ۱۵ می و برگزاری به موقع انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: «ایجاد چنین شک‌ها و ترس‌هایی نباید بدون عواقب بماند؛ چرا که نشان می‌دهد عده‌ای می‌خواهند با خروج وی [از ریاست‌جمهوری] صحنه را برای خلأ آماده کنند».

رئیس‌جمهور لبنان با تاکید بر خروجش در ۳۱ اکتبر از کاخ بعبدا، افزود: «با پیش‌بینی همه این فرضیه‌های مشکوک پس از این تاریخ، حتی یک لحظه در کاخ ریاست‌جمهوری نمی‌مانم. اگر به هر دلیلی امکان انتخاب رئیس‌جمهور جدید وجود نداشته باشد، دولت در مرحله انتقالی اداره کشور را برعهده خواهد گرفت. چنانچه این امر نیز مقدور نباشد، در بدترین حالت بعد از انتخابات مجلس دولت جدید تشکیل می‌شود و انجام کارها به این دولت موقت محوّل خواهد شد؛ حتی اگر اختیاراتش محدود باشد».

وی در پاسخ به سوالی درباره نامزد مورد حمایتش برای ریاست جمهوری و در اشاره خاص به «جبران باسیل» رئیس جنبش آزاد میهنی لبنان، گفت: «من از نامزدی برای ریاست‌جمهوری حمایت نمی‌کنم. در مورد جبران باسیل هم می‌توانم بگویم او یک فرد وطن‌پرست است و حتی مورد سوءقصد سیاسی هم قرار گرفت که به لطف ثبات و صلابتش، از آن جان سالم به در برد. اما من معتقدم که تصدی جایگاه ریاست‌جمهوری برای او در این شرایط، کاری دشواری است؛ چرا که اولاً بحران موجود در کشور، انباشتی از مشکلات است و به حالت انفجاری درآمده و دوماً اختیارات رئیس‌جمهور به دلیل ماهیت نظام سیاسی لبنان محدود شده است».

این در حالی است که لبنانی‌ها آماده می‌شوند تا یکشنبه هفته آینده به پای صندوق‌های رای رفته و انتخابات پارلمانی این کشور را در صحت و امنیت برگزار کنند. تاکنون انتخابات پارلمانی برای لبنانی‌های مقیم خارج از کشور در دو مرحله انجام شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: میشل عون انتخابات پارلمانی لبنان جبران باسیل ریاست جمهوری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به ایلام در حوزه راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها است و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام باید تسریع شود.

وی افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که باید در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول رئیس جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته است که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

هژیری از تحقق نیافتن یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه‌نشین شهر ایلام خبر داد و اضافه کرد: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مقرر شد تمام پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از جمله تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مرداد سال جاری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 749587

دیگر خبرها

  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی