Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از آسپرین بیش از هشتاد سال است که گسترش یافته و این قرص در گروه دارو‌های ضدالتهاب طبقه بندی می‌شود. آسپرین به عنوان تب بر و برای تسکین درد و التهاب و تب استفاده می‌شود.

مواردی که مصرف آسپرین توصیه می‌شود

آسپرین برای بیماران پس از حمله قلبی یا سکته مغزی تجویز می‌شود؛ زیرا آسپرین در این حالت باعث رقیق شدن خون و کاهش لخته شدن آن می‌شود و در نتیجه احتمال عود آسیب را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواردی که باید از مصرف آسپرین خودداری کنید

به افراد مبتلا به بیماری‌های زیر توصیه می‌شود تا زمانی که بیمار هستند قرص آسپرین مصرف نکنند:

بیماران زخم معده
کسانی که خون رقیق دارند.
کسانی که از مشکلات کبدی یا کلیوی رنج می‌برند.
کسانی که از مشکلات تنفسی رنج می‌برند.
به افراد مسن سالم بالای هفتاد سال نیز توصیه می‌شود که آسپرین مصرف نکنند؛ زیرا خطر خونریزی داخلی را افزایش می‌دهد که در نهایت ممکن است منجر به مرگ شود.

کاربرد‌های زیبایی برای قرص‌های آسپرین

آسپرین نه تنها به عنوان یک درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بلکه کاربرد‌های زیبایی شناختی زیادی وجود دارد که اکثر مردم از آن‌ها بی اطلاع هستند:

کاهش تورم ناشی از نیش پشه
لکه‌های تیره روی پوست را کاهش می‌دهد.‌
می‌توان از آن به عنوان اسکراب پوست استفاده کرد.
با از بین بردن پوست مرده پا‌ها را نرم می‌کند.
با افزودن آسپرین به شامپو مو‌های سالم و بدون شوره داشته باشید.
کاهش آکنه روی صورت

جلوگیری از یک بیماری خطرناک در زنان

تحقیقات و مطالعات انجام شده توسط برخی از محققان دانشگاه هاروارد در ایالات متحده ثابت کرده اند که زنانی که به طور منظم روزانه یک چهارم قرص آسپرین مصرف می‌کنند، تا ۲۵ درصد کمتر از سایر زنانی که آسپرین مصرف نمی‌کنند، در معرض ابتلا به سرطان تخمدان قرار دارند.

منبع: دوت الخلیج

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرص آسپرین سرطان تخمدان بیماری زنان فواید آسپرین آسپرین مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه

به گزارش خبرآنلاین ،چرا که به جرات می‌توان گفت موها نیمی از زیبایی چهره را تامین نموده و میزان کم پشتی و پرپشتی، ضخامت تارها، درخشندگی و سلامت آن‌ها مستقیما بر صورت تاثیرگذار است. از جمله عوامل موثر بر ریزش مو می‌توان به دلایلی چون مسائل ژنتیکی و ارثی، اختلالات هورمونی، استرس و شوک‌های شدید، آلودگی و وجود آلاینده‌ها در آب و هوا، سوء تغذیه، الگوی خواب نادرست، مصرف برخی داروها، مصرف سیگار و الکل، کمبود ویتامین و کلسیم و آهن، استفاده از شوینده‌های شیمیایی غلیظ و سولفاته و... اشاره نمود. اما به خاطر داشته باشید که قدم نخست در درمان و قطع ریزش مو، شناخت علت اصلی آن می‌باشد، بنابراین نیاز است پیش از انتخاب هر گونه روش درمانی با انجام آزمایشات و بررس سبک زندگی خود به عامل ریزش مو در خود پی ببرید.

سلامت نیوز در خبری نوشت:اهمیت و تاثیر سلامت و پرپشتی ابروها و مژه‌ها نیز بر کسی پوشیده نیست. ابروها به مانند قابی زیبا به چهره جلوه می‌دهند و مژه‌ها نیز با ضخامت و بلندی خود، زیبایی چشمان رو دوچندان می‌نمایند. جالب است بدانید که ریزش مو در این نواحی همچون سایر نقاط، در صورتیکه طبیعی و کم باشد، کاملا عادی است، اما چنانچه این ریزش بصورت ناگهانی و شدید رخ دهد و یا منجر به خالی شدن تکه‌ای از ابرو یا مژه گردد، مشکل جدی بوده و می‌بایست به فکر راه چاره بود! از عوامل اصلی موثر در ریزش مژه و ابرو می‌توان به مشکلات غدد درون ریز، اختلالات هورمونی، استرس و شوک شدید، مصرف برخی داروها، شیمی درمانی، دلایل ژنتیکی، کلسترول بالا، ضعف سیستم ایمنی، التهاب پوستی و پلک، استفاده بی حد از لوازم آرایشی نامرغوب، دستکاری‌هایی مانند تتو، سوء تغذیه و کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن، اختلال اکتودرمال دیسپلازی و افزایش سن اشاره کرد.

در ادامه به بررسی راهکارهای پیشگیری و رفع ریزش مو در نواحی سر، مژه و ابرو خواهیم پرداخت.

استفاده از مواد و روش‌های گیاهی

یکی از دردسترس‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های تقویت و قطع ریزش موها در نواحی مختلف سر و چهره، استفاده از مواد گیاهی است که ریشه در فرهنگ غنی ایرانی دارد. چند مورد از گیاهان تاثیر گذار که می‌توان بصورت موضعی بر روی موها و ریشه‌ی سر استعمال نمود عبارتد از: رزماری، ژل آلوئه‌ورا، آب پیاز، عصاره‌ی سیر، روغن بادام تلخ و... می‌باشد که مصرف آن‌ها در طولانی مدت نتیجه‌ی مطلوبی را خواهد داشت.

استفاده از شامپو و تقویت کننده مو

مصرف بهترین شامپو ضد ریزش مو که غنی از ویتامین‌ها، عصاره‌های طبیعی و مواد شیمیایی مناسب تقویت ریشه مو و تغذیه و قطع ریز می‌گردند نیز یکی از روش‌های موثر و مقرون بصرفه می‌باشد. این شامپوها در انواع مختلف گیاهی، شیمیایی، بدون سولفات و... در بازار موجود بوده و مصرف مداوم بهترین شامپو ضد ریزش مو که مناسب جنس موی شما و میزان کم پشتی آن باشد، شما را از انجام روش‌های پرخطر و پر ریسک مانند کاشت مو بی‌نیاز می‌کند.

انجام مزوتراپی

مزوتراپی مو از روش‌های نوین تحریک رشد مو می‌باشد که با تزریق کوکتل یا محلولی مخصوص به لایه میانی پوست سر توسط متخصص انجام می‌پذیرد. البته استفاده از این روش درمان برای بسیاری از افراد مناسب نیست. افراد تحت درمان با راکوتان، لیزر، اشعه‌درمانی، شیمی درمانی و پرتو درمانی، زنان باردار و شیرده، افراد دارای زخم هیپرتروفیک، تبخال، اگزمای فعال، پسوریازیس، زگیل، بیماران سرطانی، قلبی، دیابتی و نووپاتی، کسانی که داروی ضدانعقاد خون مصرف می‌کنند به هیچ عنوان نمی‌بایست از مزوتراپی استفاده نمایند.

تقویت مو با استفاده از روش PRP

روش PRP نیز از روش‌های جدید جهت درمان و قطع ریزش مو و تقویت آن‌ها می‌باشد. PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) در واقع یک روش درمانی کم تهاجمی است و در ۳ مرحله انجام می‌شد. مرحله نخست، پزشک متخصص یا درمانگر از شخص خون دریافت کرده و در مرحله دوم خون را پردازش و آماده‌سازی می‌کنند و در آخرین قسمت، خون پردازش شده و آماده را به پوست سر فرد تزریق می‌کنند. روش PRP مناسب افراد دارای نوع ریزش موی آندروژنیک می‌باشد که با کوچک شدن فولیکول‌های مو همراه بوده و در مردان به حالت طاسی مردانه بروز پیدا می‌کند.

تامین ویتامین ها

مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز برای سالم نگاه‌داشتن و حفاظت از مو در برابر ریزش ضروری می‌باشد. بویژه ویتامین‌های رشد و تغذیه مو، شامل: ویتامین‌های پیچیده B، مانند ویتامینB۷ یا بیوتین و B۱۲. ویتامین C، D و مواد معدنی چون آهن، زینک، پتاسیم و کلسیم و همچنین پروتئین‌ها. شما می‌توانید از این مواد بصورت منظم در سبک تغذیه‌ای خود بصورت غذایی بهره برده و یا از بهترین مولتی ویتامین به شکل کپسول، قرص و شربت میل نمایید. همچنین جهت مصرف موضعی آن‌ها بر روی مو می‌توانید از بهترین شامپو ضد ریزش مو که غنی از مواد ذکر شده هستند، استفاده کنید.

استفاده ا ز مواد تقویت کننده ابرو و مژه

استفاده از بهترین تقویت کننده ابرو و مژه نیز که امروزه با تنوع بالا و با ویژگی‌های مختلف به تولید رسیده و به شکل محلول، روغن، سرم، ژل و یا کرم و تونیک روانه بازار گشته‌اند. این محصولات دارای فرمولاسیونی موثر جهت تقویت فولیکول‌های مژه و ابرو بوده و به شما کمک می‌کنند تا با تغذیه رسانی و آبرسانی مناسب به نواحی مژه و ابرو علاوه بر قطع ریزش آن‌ها به افزایش ضخامت، پرپشت شدن، رفع خشکی پوست پلک و زیر ابرو، یکدست و مرتب شدن و در نهایت نگاهی نافذ و صورتی جذاب تر دست پیدا کنید. مصرف بهترین تقویت کننده ابرو و مژه شما را از انجام روش‌های پرهزینه و خطرناکی مانند کاشت ابرو و مژه و یا اکستنشن بی‌نیاز می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901438

دیگر خبرها

  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ