Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز سید محمد آقا میری رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که قطعه فروشی مرغ  عامل گرانی در بازار شده و به اعتقاد کارشناسان بهداشتی عامل شیوع بیماری نیز است، چرا مقابله نمی کنید؟ گفت:«سازمان دامپزشکی کشور مخالف قطعه فروشی مرغ است زیرا این کار باعث شیوع بیماری می شود و به زودی در این مورد واکنش نشان خواهیم داد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، در فروشگاه های تهران، قطعات مرغ تا 2.5 برابر نرخ مصوب مرغ به فروش می رسد و نظارتی بر این قیمت ها نیست و برخی فروشگاه ها مرغ کامل به مردم نمی دهند تا مجبور به خرید قطعه با قیمت گرانتری شوند. در این فروشگاه ها فیله مرغ 64 هزار تو مان و سینه مرغ 57 هزار تومان را می فروشند.

* فروش شیر خام در لبنیات سنتی ها تخلف است

آقا میری در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس،‌ که چرا نظارت بر قیمت و بهداشت، مراکز ماست بندی ها در کشور رها شده است علاوه بر اینکه اغلب این مراکز غیر بهداشتی است هر زمان که بخواهند قیمت ها را افزایش می دهند، گفت: «این مراکز به هیچ وجه حق فروش شیرخام را ندارند و تخلف است».

به گزارش فارس به گفته مسئولان اتحادیه دامداران، تنها در استان تهران 2000 واحد لبنیات سنتی وجود دارد و در اکثریت آنها شیرخام عرضه می شود.

*چرا چین واردات گوشت از برزیل را متوقف کرد و ما نکردیم 

آقا میری در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس که چرا چین به دلیل آلودگی، واردات گوشت از برزیل را متوقف کرد اما ما سال گذشته 37 هزار تن گوشت وارد کردیم؟ گفت: «پروتکل های کشور ما سخت گیرانه است و اگر کوچکترین موردی مشاهده کنیم حتما متوقف می کنیم». وی ادامه داد: احتمالا آلودگی در بسته بندی گوشت ها بوده که کشور چین واردات از برزیل را ممنوع کرده است.

وی افزود: یک مورد گوشت آلوده 170 تنی وجود داشت که از چرخه مصرف انسانی خارج کردیم.آقا میری اشاره نکرد این گوشت ها از کدام کشور وارد شده بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه برای جلوگیری از انحصار در واردات، ارزان سازی و افزایش کیفیت با کشورهای جدیدی برای انجام واردات مذاکره می کنیم، افزود: قراردادی برای واردات گوشت با ونزوئلا امضاء کردیم و به زودی با کشور نیکاراگوئه هم امضاء می کنیم.

*مالیات بر ارزش افزوده واردات داروهای دامی حذف شد

وی گفت:‌ از امروز مالیات بر ارزش افزوده واردات داروهای دامی حذف شده و وارد کنندگان تنها 3 درصد عوارض گمرکی را پرداخت می کنند.

*قیمت دارو، واکسن و مواد بیولوژیک بیشتر نمی شود 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: حذف ارز ترجیحی هیچ تأثیری بر قیمت دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامپزشکی نخواهد داشت و چه بسا در برخی از داروها و واکسن‌ها نسبت به سنوات گذشته شاهد کاهش قیمت باشیم.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه، دارو و واکسن به مقدار کافی تأمین شده است، افزود: در برخی از زمینه‌ها ما حتی بیش از نیاز تولید داریم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آقا میری رئیس سازمان دامپزشکی کشور شیرخام مرغ قطعه بندی شده نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور آقا میری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد

ابوالفضل حمزه لوییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سال گذشته واکسیناسیون ۱۸۵ هزار نوبت سر دام در اراک انجام شد، گفت: همچنین یک میلیون و ۹۷۳ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مشترک و دامی ایمن سازی شد.

رئیس اداره دامپزشکی اراک اظهار کرد: ۴۹۵ هزار و ۵۰۳ رأس از این مقدار دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بروسلوز و شاربن ایمن سازی، همچنین ۶۸۳۱ قلاده سگ گله، نگهبان و خانگی علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی در راستای مبارزه با بیماری سل از ۱۲ هزار و ۳۱۷ رأس گاو تست گرفته شده و تعداد ۹ هزار و ۳۰۴ نمونه خون برای تشخیص بروسلوز اخذ و مورد آزمایش غربالگری قرار گرفته است.

حمزه لوییان بیان کرد: در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری از انتشار بیماری نیوکاسل، سال گذشته طرح واکسیناسیون رایگان با حدود ۳۶۰ هزار دز واکسن در سه مرحله برای طیور بومی از طریق واکسن خوراکی رایگان نیوکاسل در سطح روستاهای شهرستان اجرا شد.

وی در خصوص عملکرد واحد نظارت بر فرآورده‌های خام دامی این اداره در سال گذشته نیز گفت: ۴۱ هزار و ۶۹۲ مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده که در این راستا ۳۱ هزار و ۴۳۸ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی کشف و ضبط و ۵۱ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: در این مدت نظارت‌های بهداشتی بر کشتار و استحصال ۱۰۵ هزار و ۸۱۰ رأس دام سبک و سنگین و ۳۷۸ هزار و ۶۷۰ قطعه مرغ گوشتی توسط کارشناسان مستقر در کشتارگاه دام و طیور این شهرستان انجام گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی اراک ادامه داد: در این بازه زمانی در واحد دارو و درمان ،۱۹۷ مورد نظارت بر مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، خودروهای حمل دارو، واکسن و شرکت‌های دارویی دامپزشکی انجام شده است.

حمزه لوییان گفت: صدور مجوز بهداشتی جوجه ریزی برای ۳ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸۴۰ قطعه جوجه یک روزه در مزارع طیور گوشتی و ۶۳۵ هزار و ۱۱۷ قطعه جوجه یک روزه تخمگذار (پولت) در مزارع پرورش پولت و ۸۵۳ هزار ۵۹۵ قطعه پولت ورودی به مزارع مرغ تخم گذار از دیگر اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی شهرستان اراک است.

وی صدور مجوز ۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۱۳ عدد تخم چشم زده ماهی قزل آلا، انجام ۸۵ مورد بازدید بهداشتی و مراقبت فعال مزارع پرورش ماهی، انجام ۹۶۰ قطعه نمونه بردای ماهی زنده و هم چنین ۲۰۰ مورد نمونه برداری از زنبورستان های شهرستان اراک را از فعالیت‌های واحد طیور، آبزیان و زنبور عسل این اداره عنوان کرد.

کد خبر 6090705

دیگر خبرها

  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز