Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک آزمایش اولین ابزار تشخیصی در شرایط آزمایشگاهی آلزایمر است که در آمریکا برای اندازه‌گیری سطح پروتئین آمیلوئید در مایع نخاعی تایید شده است.

پزشکان و بیماران در حال حاضر ابزار بسیار محدودی برای تشخیص بیماری آلزایمر دارند. به غیر از تست‌های شناختی و روان‌شناختی، تنها راه تشخیص آلزایمر، انجام اسکن توموگرافی گسیل پوزیترون (PET) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسکن‌ها می‌توانند سطوح آمیلوئید و پروتئین‌های آسیب رسان را در مغز اندازه گیری کنند، اما گران هستند و برای بسیاری از بیماران قابل دسترسی نیستند.

این ابزار جدید که تست Lumipulse نام دارد، می‌تواند به طور موثر سطوح تجمع پروتئین آمیلوئید در مغز را با جست وجوی دو پروتئین آمیلوئید خاص در مایع مغزی نخاعی تشخیص دهد.

یک کارآزمایی بالینی که Lumipulse را در برابر نتایج اسکن PET آزمایش کرد، نشان داد که در انتخاب بیماران مبتلا به تجمع آمیلوئید مغز ۹۷ درصد دقیق است.

ویلیام هو، محققی که روی توسعه این بیماری کار می‌کند، گفت: توسعه آزمایش‌های دقیق برای AD (بیماری آلزایمر) با استفاده از نشانگر‌های زیستی موجود در CSF یا سایر مایعات بدن، لازمه پیشرفت واقعی در برابر این بیماری مخوف است. اهمیت تشخیص زودهنگام در بیماری آلزایمر به طور گسترده‌ای پذیرفته شده؛ اما تاکنون هیچ آزمایش نشانگر زیستی تایید شده‌ای برای پزشکان و بیماران وجود نداشته است.

تست Lumipulse مطمئنا یک تست ساده نیست. جمع آوری نمونه مایع نخاعی به آسانی آزمایش خون نیست. با این حال، آزمایش جدید اندازه گیری آمیلوئید را برای بیماران بیشتری در سراسر کشور قابل دسترسی‌تر می‌کند.

بیانیه FDA نشان می‌دهد که این آزمایش فقط برای بزرگسالان بالای ۵۵ سال است که توسط پزشک برای بیماری آلزایمر ارزیابی می‌شوند. این آزمایش به عنوان یک ابزار غربالگری یا تشخیصی عمومی استفاده نمی‌شود، اما می‌تواند به پزشکان کمک کند تا آلزایمر زودرس را در بیمارانی که مشکلات عصبی دارند، تعیین کند.

مدیر دستگاه‌ها و سلامت رادیولوژی سازمان غذا و دارو گفت: در دسترس بودن یک آزمایش تشخیصی آزمایشگاهی که به طور بالقوه می‌تواند نیاز به اسکن‌های زمان‌بر و پرهزینه PET را برطرف کند، خبر خوبی برای افراد و خانواده‌هایی است که نگران احتمال تشخیص بیماری آلزایمر هستند.

جف شورن با تست Lumipulse، گزینه جدیدی وجود دارد که معمولاً می‌تواند در همان روز تکمیل شود و به پزشکان همان اطلاعات را در مورد وضعیت آمیلوئید مغز، بدون خطر تشعشع، بدهد تا به تشخیص این که آیا اختلال شناختی بیمار به دلیل بیماری آلزایمر است یا خیر.

منابع:سایت نیواطلس منتشره از FDA

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایع نخاعی آلزایمر بیماری آلزایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند