Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: بعد از ۲ ماه توقف در مذاکرات برجام انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران می‌آید این سفر دومین سفر این مقام اروپایی به تهران است.

در این باب حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به خبرنگار جماران گفت: ‎فعلا در روند مذاکرات اتفاق خاصی نیفتاده و به همان شکل سابق است؛ پیشرفتی در روند مذاکرات نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اروپایی‌ها مذاکره و جمع بندی هم صورت گرفته اما مشکلات فعلی به این دلیل است که آمریکایی‌ها ایجاد کرده‌اند. بنابراین، گره اصلی زیادی‌خواهی‌های آمریکایی‌ها است.

خروج سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا خط قرمز است

وی در خصوص خروج سپاه از لیست تحریم‌ها گفت: آنها از ابتدا هم به صورت ظالمانه و ناعادلانه آمدند سپاه را تحریم کردند و برای ما خروج سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا مهم و خط قرمز است و به شدت هم به دنبال این هستیم که این نهاد نظامی قانونی ملی کشور که مدافع امنیت کشور هستند از لیست تحریم‌ها بیرون بیاید.

مذاکرات فعلی ما در همان چارچوب و با همان مفاد مذاکرات قبل است

نوش آبادی در پاسخ به این سوال آیا بهتر نیست در تیم فعلی مذاکره کننده از تیم جواد ظریف کمک گرفته شود، گفت: از تیم ظریف قطعا به کار گرفته شده است و در چارچوب همان مذاکرات قبلی کار انجام می‌شود مذاکرات فعلی ما در همان چارچوب و با همان مفاد است منتها در نحوه اجرای آن بحث می‌کنند و فراتر از برجام قبلی نیست.

اتفاقات نامطلوب جاری کشور ربطی به برجام ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: امروز نشان داد مشکلات و اتفاقات اخیر ارتباطی به برجام ندارد. برجام کار خود را انجام می‌دهد و متاسفانه بی‌تدبیری‌ها در داخل کشور مشکل ایجاد میکند، بی‌برنامگی‌ها و تصمیمات غلطی که وجود دارد عامل مشکلات است نه برجام. برجام از قبل تاثیرات خود را گذاشته است اما این اتفاقات نامطلوب جاری کشور ربطی به برجام ندارد.

وی گفت: ما دچار یک مشکل شدیم که باید با برنامه ریزی دقیق و با اجماع مسئولان نظام و کشور با هم اندیشی و هم گرایی حل شود؛ آنقدر ظرفیت‌های جامعه بالا است که بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم. مسئولان ما باید قدر این ظرفیت‌ها، امکانات و استعدادها را بشناسند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم و این جنگ قدرت برای کسب کرسی‌ها که بیشتر از خدمت است، باید از بین برود.

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا برجام تحریم سپاه مذاکرات 5 1 افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا برجام ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «احمد نادری» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو هیأت‌رییسه مجلس شورای اسلامی، در فضای مجازی نسبت به خبر جدایی ری از تهران واکنش نشان داد و با این طرح مخالفت کرد.

نادری خواهان جلوگیری از هرگونه جابه‌جایی در محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنج گانه آن، محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) و همچنین منطقه ویژه اقتصادی ری شد.

این عضو هیأت‌رییسه مجلس با تاکید بر هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی ری به خسارت‌های ناشی از ایجاد تغییرات در جغرافیای سیاسی این شهرستان اشاره کرده و از به وجودآمدن نارضایتی‌های مردمی ساکنین و اهالی این شهرستان ابراز نگرانی کرد و به همراه برخی دیگر از نمایندگان این حوزه انتخابیه طی نامه‌ای از وزیر کشور خواسته‌اند تا وضعیت این شهرستان در تقسیمات کشوری همچنان به صورت فعلی مانده و ری جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

کد خبر 6091127 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است