Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نفتالی بنت ارزیابی کرده است که کابینه‌اش تنها چند هفته دیگر دوام خواهد آورد.

به گزارش ایران اکونومیست، رسانه‌های عبری اعلام کردند که «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مشاوران خود برنامه‌ریزی برای کارزار انتخاباتی را آغاز کرده است.

به گزارش المیادین، رسانه‌های اسرائیلی گفتند که بنت در پایان ماه گذشته با «آهارون شاویو» مشاور خود ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه‌نگار «مایکل هاوزر» اعلام کرد که نفتالی بنت در یک جلسه‌ای ارزیابی کرد که کابینه‌اش ظرف چند هفته آینده به پایان خواهد رسید و شروع به برنامه‌ریزی یک کارزار انتخاباتی کرده است.

در همین رابطه، اسرائیل نیوز24 گزارش داد که روز دوشنبه «ایمن عوده» رئیس فهرست مشترک احزاب عربی به طرح عدم اعتماد حزب لیکود به کابینه بنت رأی منفی داد و گفت که از هیچ اقدامی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق اسرائیل را به قدرت بازگرداند، حمایت نخواهد کرد.

این جلسه در شرایطی برگزار شد که کابینه ائتلافی نفتالی بنت، با استعفای عیدیت سیلمن (رئیس ائتلاف سیاسی) و جدایی عمیحای شیکلی از ائتلاف، اکثریت کنست را از دست داد و این کابینه با خطر فروپاشی روبه‌رو است.

حزب «فهرست متحد عربی» 18 آوریل مشارکت خود را در کابینه این رژیم به تعلیق درآورده است.

در شرایطی که بنیامین نتانیاهو در حال فشار بر اعضای راست‌گرای کنست به‌ویژه از احزاب «یامینا» برای جدایی از کابینه ائتلافی هستند، یک هم‌حزبی «منصور عباس» رئیس حزب «فهرست متحد عربی» از او خواست به ائتلاف با کابینه نفتالی بنت نخست‌وزیر و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر گردشی این رژیم پایان دهد.

وضعیت کابینه ائتلافی نفتالی بنت در روزهای اخیر در پی افزایش تنش‌ها در قدس بغرنج‌تر شده است و در پی این رخدادها حزب فهرست عربی نیز عضویت خود را در کابینه به حالت تعلیق درآورده است.

در صورتی که این حزب عربی از کابینه بنت خارج شود، سقوط کابینه وی قطعی خواهد بود.

روزنامه هاآرتص اخیراً در گزارشی به‌نقل از منابع نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: از عمر کابینه نفتالی بنت نهایتاً قریب به یک ماه باقی مانده است.

بنت اخیراً گفته است که حتی تا یک‌هزار سال دیگر فکر نمی‌کرده است کابینه‌ای متشکل از گیدعون ساعر، آویگدور لیبرمن و احزاب عربی تشکیل دهد.

همین نقل قول از وی باعث شده است تحلیلگران از نزدیک بودن انشقاق در کابینه ائتلافی وی خبر بدهند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کابینه ائتلافی نفتالی بنت نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند

به گزارش قدس آنلاین، «محمد شیاع السودانی» امروز در افتتاحیه پنجمین دور کنفرانس کار کشورهای عربی در بغداد، خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف جنگ علیه غزه شد.

وی گفت: این کنفرانس در شرایط دشوار و استثنایی در سطح عربی و منطقه‌ای برگزار می‌شود. به گونه‌ای که نیروهای اشغالگر به تجاوزات علیه ساکنان غزه ادامه می‌دهند و با نقض قانون بین‌المللی، آداب و رسوم جنگ و قطعنامه‌های سازمان ملل، فلسطینیان را از غذا، دارو و سکونت امن محروم کرده‌اند.

نخست‌وزیر عراق همچنین جامعه جهانی را به ایفای نقش خود برای توقف این جنگ ظالمانه و عمل به مسوولیت انسانی و اخلاقی خود بر اساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌الملی فراخواند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند