Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عزت‌الله ضرغامی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ کشورهای عضو اکو، اظهار کرد: همکاری مناسبی در سطح مازندران برای برگزاری این رویداد انجام شده است.

وی با اشاره به حضور سفرای کشورهای عضو اکو و نمایندگان سیاسی کشورهای عضو، گفت: این سازمان با فلسفه روشن فعالیتش را آغاز کرد و باید هوشمندانه و مبتنی بر تحولات جهانی حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرغامی با اعلام اینکه توسعه گردشگری یک ضرورت است، گفت: اگر کشوری مانند قطر در منطقه ما تنها ۲۰۰ میلیارد دلار برای بازی‌های جام جهانی فوتبال نشان  می‌دهند که جمع‌بندی اقتصادی  مناسبی در این زمینه ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: اگر جی دی پی جهانی از محل گردشگری تنها ۱۰ درصد است،کشورهای عضو اکو که بهترین مزیت‌های نسبی گردشگری را دارند باید سهم بالای هفت درصدی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای عضو اکو به دلیل قابلیت‌های که دارند باید سهم بیشتری داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: بشر گردشگری را افزایش می‌دهد، دنیا به سمتی می‌رود که روزهای کاری به سه تا چهار روز کاهش پیدا می‌کند، در حوزه اقتصادی بخش گردشگری رو به افزایش است.

ضرغامی در ارتباط با انتخاب مازندران و ساری به عنوان پایتخت گردشگری عضو اکو گفت: این انتخاب بسیار خوبی بود، انتظار داریم از امروز تا مهر ماه برنامه مناسبی تدوین شود تا این استان به خوبی به کشورهای عضو شناسانده شود.

وی اضافه کرد: ایران ۲۶ اثر ثبت شده جهانی دارد که سه اثر مربوط به این استان است، مازندران همه ویژگی ایران بزرگ را در خود دارد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خاطر نشان کرد: بخش زیادی از  آثار آئینی و اعتقادی  کشور ما در این استان قرار دارد، اگر بنای توسعه  گردشگری دینی، زیارتی و مذهبی در دستور کشورهای عضو اکو قرار گیرد، این استان قابلیت‌های زیادی از این حیث وجود دارد.

وی ادامه داد: اکو توریسم این استان بسیار فوق‌العاده است، این فهرست‌ها انتها ندارد، هر گوشه از استان مازندران صحنه‌های زیبای از کنتراست دریا، جنگل و رودخانه به خوبی مشاهده است.

ضرغامی با اعلام اینکه مازندرانی‌ها در بوم‌گردی بسیار موفق عمل کردند، افزود: در توسعه ارتباط با کشورهای اکو باید سهم مشخص از بوم‌گردی اختصاص پیدا کند.

وی یادآور شد: یکی از سیاست‌ها ما در گردشگری کشور تقویت بوم‌گردی است، تبادل فرهنگ واقعی در حوزه بوم‌گردی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۹۹ رشته در صنایع دستی فعال هستیم و بخش عظیمی از این رسته در مازندران فعالیت ویژه‌ای دارد و حتی استان در تعدادی از صنایع منحصر به فرد است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری، خاطر نشان کرد: هر چه در حوزه ارتباط مردمی فعال باشیم، پیام آن صلح جهانی و پایداری امنیت است که ارمغانی برای بشریت خواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/م

منبع: فارس

کلیدواژه: قابلیت های گردشگری مازندران ایران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجودر خصوص ارزیابی شرکت های دانش بنیان و تاثیرات این ارزیابی گفت:در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در چند جا شنیدم این همان سیستم تقسیم بندی نوع ۱-۲ و ۳ سابق است که مطلقا اشتباه است؛ نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شد، ولی الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند.

دهقانی اضافه کرد: شرکت‌های بسیار نوع یک داشتیم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند.ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم | واکنش اطرافیان را ببینید
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد