Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفندماه سال گذشته، گفت: در کمیسیون شهرسازی در خصوص طراحان این فوریت صحبت شده است، ۱۸۰ درصد عوارض در شورای قبلی و در سال قبل افزایش یافت تا در چند ماه باقی مانده فعالیت خودشان، مبالغ را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در تکمیل صحبت‌هایش افزود: این اقدام با هماهنگی استانداری از یکم تیرماه اجرایی شد، در سال‌های قبل این روند وجود نداشت و یک بازه خاص زمانی در نظر گرفته می‌شد تا فیش‌ها پرداخت شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شورا هیچ گاه در این زمینه ورود نکرده بود، افزود: چهار هزار و ۳۹۳ مورد فیش صادر شد و ۲ هزار و ۳۹۴ در زمینه صدور پروانه بود که ۳۰ درصد آن پرداخته شده است.ما تنها نهادی هستیم که مسئولیت درآمد و هزینه را بر عهده داریم، اگر بدانند شورا ورود کرده هیچ کس از سال آینده در بهمن و اسفند فیش را پرداخت نخواهد کرد. هر تصمیمی که شورا بگیرد ما تبعیت خواهیم کرد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره بررسی دو فوریت طرح، گفت: من با تصویب دوفوریت طرح مخالفم و پیشنهاد می کنم چون هیچ دلیلی مبنی بر این موضوع وجود ندارد، از حالت دو فوریتی خارج شود.

افراد بسیاری در این زمینه سرگردان هستند

پرویز سروی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با توجه به اینکه اعلام شده شورا در این زمینه ورود کرده و بسیاری از افراد در این زمینه سرگردان هستند گفت: اگر دو فوریت انجام نشود باید در کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.این طرح باید در شورا تصویب و به فرمانداری اجراع داده شود که زمان زیادی خواهد برد و این سرگردانی ادامه خواهد یافت.

همچنین محمد آخوندی گفت: بر اساس بودجه تصویب شده در سال ۱۴۰۱ باید عددهای درآمدی مشخص باشد.عدد فیش‌ها بالا است و می‌تواند ۲ ماه از درآمدهای شهرداری را پوشش دهد. اگر طرح به یک فوریت تبدیل شود پروسه زمانی طولانی را طی خواهد کرد و تا آخر خردادماه فرصت را از دست خواهیم داد.اگر این فرآیند طی شود ممکن است درآمد شهرداری را تحت الشعاع قرار دهد.

فرصت ۴ ماهه به مردم داده نشد

حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۳ سال است این مصوبه اشتباه از صحن شورا بیرون می‌آید گفت: ما فرصت چهار ماهه ای که در سال‌های قبل به مردم می دادیم امسال ندادیم.

با بیان اینکه در احکام ماده ۱۰۰ نیز این موضوع وجود دارد، افزود: شهرداری در این زمینه بزرگواری کرده اگر جایی ما اشتباهی می کنیم و سهوی در این اشتباه وجود دارد موجب متضرر شدن مردم خواهد شد. تقاضای من این است که نایب رییس شورا با فرماندار رایزنی کند و پروسه دو هفته‌ای تصویب این طرح حذف شود.

به گزارش ایرنا، در نهایت دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم‌های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفند سال ۱۴۰۰ بررسی شد و با ۱۴ رای موافق به تصویب رسید.

کد خبر 675485

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فوریت طرح دو فوریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

 

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با جود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس