Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:38:11 GMT

طرح سنجش بینایی کودکان در استان اردبیل آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۰۵۳۹

طرح سنجش بینایی کودکان در استان اردبیل آغاز شد

به گزارش ایرنا، حامد رضایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: مراکزی که برای این برنامه در نظر گرفته شده شامل خانه‌های بهداشت، مرکزهای مثبت زندگی، پایگاه‌های سلامت اجتماعی و برخی از اداره‌های بهزیستی است که آماده ارزیابی وضعیت چشمی کودکان هستند.

وی افزود: برابر آمار موجود، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۶ هزار کودک مورد غربالگری قرار گرفته بودند که ۲ هزار و ۴۶۵ نفر از آنها دچار انواع اختلالات چشمی و حدود ۶۰۰ نفر دچار تنبلی چشم تشخیص داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد که حدود ۲ هزار نفر اگر اختلالشان به موقع تشخیص داده نمی‌شد، به ویژه در بحث تنبلی چشم احتمال از بین رفتن بینایی یک یا دو چشمشان وجود داشت.

وی با اشاره به اهمیت غربالگری چشم، اضافه کرد: بر این اساس درخواست می‌شود خانواده‌ها با در دست داشتن شناسنامه کودکان به پایگاه‌های مورد نظر مراجعه کنند تا ارزیابی‌ها به موقع صورت بگیرد.

رضایی اظهار کرد: در صورتی که اختلالی تشخیص داده شود که نیاز به عینک داشته و خانواده‌ای از تمول مالی لازم برخوردار نباشد، بهزیستی آماده ارائه خدمات به این عزیزان خواهد بود.

به گفته متخصصان، بیماری‌های مرتبط با بینایی به ویژه تنبلی چشم بیمارهای پنهانی هستند که در صورت فقدان درمان به‌هنگام، می‌توانند بینایی و چشم فرد را دچار مشکل کنند.

برچسب‌ها سازمان بهزیستی استان اردبیل طرح غربالگری تنبلی چشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی استان اردبیل طرح غربالگری تنبلی چشم سازمان بهزیستی استان اردبیل طرح غربالگری تنبلی چشم تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آئین افتتاحیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، فرمانده پایگاه بسیج ادارات، مسئولین شهرستانی، کارکنان ستادی، مربیان، هنرمندان و خانواده‌ها در محل سالن آمفی تئاتر شهید دربندی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

زهرا آب سوران در آئین افتتاحیه این جشنواره با تقدیر و تشکر از همه‌ی دست اندرکاران این جشنواره گفت: آذربایجان غربی ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت که سرانجام امروز با برگزاری آئین افتتاحیه این جشنواره برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد