Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@15:23:13 GMT

سهم تقصیر سازمان‌ها در وقوع تصادفات مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۰۶۲۴

سهم تقصیر سازمان‌ها در وقوع تصادفات مشخص شد

سرهنگ محمد رضا محمدی گفت: با توجه به تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون، کارشناسان تصادف به تخلفات رانندگی نسبت به تعیین سهم تقصیر سازمان‌های قصور کننده در وقوع تصادف و در خسارت به اموال و جان راننده و سرنشینان وسایل نقلیه اقدام و رسیدگی می‌کنند.
او می‌گوید: در فرآیند رسیدگی به تصادفات علاوه بر تعیین میزان خطای راننده نسبت به تعیین نقش تقصیر سایرین در تصادف مثل خودروسازان، راه و سازمان‌های نظارتی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سرهنگ محمدی، خودروسازی، راه و سازمان‌های نظارتی تاییدیه نهایی در خصوص کیفیت و ایمنی خودرو‌ها را برای استفاده مردم نظیر سازمان استاندارد و با تحلیل دقیق علمی و منطقی در علت تامه تصادف لحاظ و علت تصادف به عرض مراجع قضایی می‌رسد.

ابلاغ شده تا از تصادفات و ایمنی خودرو‌ها مستند ساخته شود تا برای ارزیابی و اصلاح هم برای کارخانه سازنده و هم برای سازمان استاندارد ارسال شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: نقش استاندارد در کیفیت و ایمنی خودرو باتوجه به تایید نهایی قطعات و خودرو، اگر بیشتر از خودرو سازان نباشد کمتر نیست چرا که یکی از قسمت‌های شماره گذاری وسیله نقلیه تایید سازمان استاندارد است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصادفات رانندگی سازمان استاندارد صنعت خودرو سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ میناخانی گفت: استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از پیش است و کارخانه‌های تولیدکننده موتورسیکلت نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بابیان اینکه در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، افزود: باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت راکبان در روستا‌ها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ‌سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود، ادامه داد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و امیدواریم شاهد رعایت نکات ایمنی از سوی کاربران جاده‌ای باشیم.

سرهنگ میناخانی با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتوسواران بود که اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد، گفت: یکی از وسائلی که در کاهش صدمات هنگام تصادفات نقش اساسی دارد، استفاده از کلاه ایمنی است.

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد