Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که رییس جمهوری اعلام کرده، یارانه نقدی جدید به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای برخی دهک ها و به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای دهک‌های دیگر تنها دو ماه پرداخت می شود، وزیر امور اقتصادی و دارایی روایت دیگر و مبهمی از تصمیم دولت دارد.

به گزارش خبرانلاین، رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی خود گفت: ما یارانه را به مصرف کننده می‌دهیم حذف ارز ترجیحی را باید اصلاح کنیم و توزیع عادلانه یارانه است و مبلغ را به مصرف کننده می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان برنامه و بودجه کارشناسی کرده که مصرف افراد نسبت به کالای اساسی، این است که برای همه دهک هایی که دهک اول تا دهم شناخته می‌شود، سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان به هر نفر داده می‌شود.

رئیسی گفت: نسبت به دهک‌های چهارم به بعد ۳۰۰ هزار تومان داده می‌شود. نان و دارو و بنزین گران نمی‌شود و همه از آن برخوردارند. نان سنتی یارانه‌اش پرداخت می‌شود و قیمتش گران نمی‌شود، دارو از طریق بیمه‌ها با قیمت فعلی داده می‌شود و یارانه ای که واردکننده ها می‌گرفتند، بیمه‌ها دریافت می‌کنند. بنزین هم افزایش قیمت نخواهد داشت. این مبالغی که عنوان شد به مدت یک ماه تا دو ماه پرداخت می‌شود تا زیرساخت کالابرگ الکترونیکی آماده شود چون این کار به عدالت نزدیک تر است اما تا آماده شدن این زیرساخت‌ها این مبلغ داده می‌شود.

این در حالی است که وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده است: از خردادماه تا پایان سال تمام پرداخت‌های یارانه و کمک معیشتی به صورت یکپارچه و با لحاظ یارانه‌های قبل است.

در حال حاضر یارانه دو ماه بدون قابلیت برداشت برای برخی سرپرستان خانوار واریز شده است و این طور پیش بینی می شد که طبق اعلام رییس جمهوری از ابتدای تیر عملیات تخصیص کوپن یا کالابرگ الکترونیکی آغاز شود اما با سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی روشن نیست که آیا پرداخت یارانه نقدی پس از خرداد نیز ادامه می‌یابد یا خیر.

مشخص نبودن این وضعیت و ابهام در مورد جزییات برنامه افکار عمومی را با ابهامی جدی مواجه می‌کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داده می شود هزار تومان دهک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان محب مهر پلمب نشده است

به گزارش جام جم آنلاین، ساعاتی پیش تصاویری در فضای مجازی منتشر و در توضیح آن ادعا شده بود که بیمارستان محب مهر در شمال تهران به دلیل کشف حجاب پلمب شده است. در پی این ادعا اما مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت موصوع را تکذیب و اعلام کرد:‌ «درپی انتشار فیلم  پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می‌رساند که این موضوع کذب است. اصل ماجرا این است که پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  و حضور مامور پلیس در بیمارستان، مشخص شد که دو بیمارستان محب مهر و هاشمی‌نژاد دارای یک در مشترک هستند و همین موضوع سبب اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور، نرده‌گذاری و پلمب این در شده است.»

در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «فعالیت هر دو بیمارستان در حال انجام است»، آمده است:‌ «هر بیمارستان در ورودی مجزایی هم دارد که برای تردد مراجعین است.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس همچنین در پایان تاکید کرده که «پلیس هرگونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و آن تکذیب می‌کند. از مردم نیز درخواست می‌شود تا اخبار را از  رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند.»

دیگر خبرها

  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز