ارقام نجومی بلیط کنسرت در بازار سیاه
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۰۸۷۱
فرارو- قیمت بلیط کنسرت در بازار سیاه نجومی شده است. برخی افراد که بلیط کنسرت خریدهاند، آنها را در بازار سیاه دو، سه برابر گرانتر میفروشند. روز چهارشنبه کنسرت علی یاسینی در یکی از هتلهای تهران برگزار میشود و قیمت بلیط VIP این کنسرت نزدیک ۴۰۰ هزار تومان است. با اتمام ظرفیت این بلیط روی سایت رسمی، قیمت آن در بازار سیاه تا سه برابر هم بیشتر شده و برخی رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را برای فروش پیشنهاد میدهند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش فرارو، خرید بلیط کنسرتهای تهران در بازار سیاه ممکن است هزینه دو، سه برابری داشته باشد. قیمت بلیط کنسرت علی یاسینی در روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت بین ۱۰۰ تا ۴۳۰ هزار تومان است. رقم ۴۳۰ هزار تومان برای صندلیهای ردیف جلو یا بهاصطلاح VIP دریافت میشود و صندلی هر چقدر از صحنه اجرا دورتر باشد، رقم پرداختی به ۱۰۰ هزار تومان نزدیک میشود. با این حال در بازار سیاه قیمت بلیط کنسرت علی یاسینی برای ردیف اول به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. شخصی در تهران بلیط ردیف اول کنسرت علی یاسینی را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان میفروشد؛ یعنی تقریبا سهبرابر. بین آگهیهای فروش بلیط کنسرت علی یاسینی برای روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت رقم ۵۵۰ هزار تومان نیز برای صندلیهای ردیف اول بهچشم میخورد. خرید بلیط کنسرت مجید رضوی در برج میلاد برای روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت بین ۱۲۰ تا ۴۳۰ هزار تومان هزینه دارد. در بازار سیاه شخصی قیمت بلیط کنسرت مجید رضوی برای ردیف اول را ۶۹۰ هزار تومان اعلام کرده است. برای خرید بلیط کنسرت مجید رضوی در ردیف ۲۵ باید ۲۸۰ هزار تومان پرداخت کرد، اما در بازار سیاه بلیط این جایگاه را ۴۷۵ هزار تومان میفروشند. کنسرت محسن یگانه در هتل اسپیناس پالاس هفته قبل برگزار شد. بلیط ردیفهای اول این کنسرت ۴۳۰ هزار تومان قیمت داشت، اما آگهیهای موجود در پلتفرمهای آنلاین از ارقام ۶۰۰، ۷۰۰ هزار تومانی این بلیطها حکایت دارد.
بلیط کنسرتهای تهران در بازار سیاه
کنسرت
قیمت بلیط
قیمت بلیط در بازار سیاه
علی یاسینی
۴۳۰ هزار تومان (VIP)
۵۵۰ هزارتومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
مجید رضوی
۲۸۰ هزار تومان (ردیف ۲۵)
۴۷۵ هزار تومان
محسن یگانه
۴۳۰ هزار تومان (VIP)
۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان
قیمت بلیط کنسرتهای شهرستان در بازار سیاهخرید بلیط کنسرت شهرستانها در هفته پیشرو نهایتا ۲۸۵ هزار تومان هزینه دارد. این هفته مجید رضوی در اصفهان و مسعود صادقلو در بندرانزلی اجرا دارند و قیمت بلیط کنسرت هر دو بابت ردیفهای ابتدایی ۲۸۵ هزار تومان است. با این حال آگهیهای فروش بلیط کنسرت مجید رضوی برای صندلیهای ردیف اول از قیمتهای ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی حکایت دارد. شخصی بلیط ردیف اول را با قیمت نیممیلیون تومان میفروشد. در یک آگهی دیگر قیمت بلیط کنسرت مجید رضوی برای صندلیهای ردیف هفتم ۴۵۰ هزار تومان اعلام شده است درحالی که قیمت این بلیط ۲۸۵ هزار تومان است. قیمت بلیط کنسرت مسعود صادقلو در بندرانزلی برای روز سهشنبه ۲۰ اردیبهشت بین ۸۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است. طبق انتظار رقم ۲۵۰ هزار تومان بابت صندلی ردیفهای اول گرفته میشود و بلیط صندلی ردیف آخر ۸۰ هزار تومان است. اگر سراغ صندلیهای ردیف میانی بروید، قیمت بلیط ۱۵۰ هزار تومان است درحالی که در بازار سیاه بلیط کنسرت مسعود صادقلو برای صندلی ردیف پانزدهم ۲۵۰ هزار تومان اعلام شده است. علاوه بر اصفهان و بندانزلی هفته آینده حمید هیراد در جزیره کیش کنسرت خواهد داشت. خرید بلیط کنسرت حمید هیراد در جزیه کیش برای صندلیهای ردیف هفدهم ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد و همین بلیط در بازار سیاه با قیمت ۶۰۰ هزار تومان فروخته میشود.
بلیط کنسرت شهرستانها در بازار سیاه
کنسرت
قیمت بلیط
قیمت بلیط در بازار سیاه
مجید رضوی (اصفهان)
۲۸۵ هزار تومان (ردیف هفتم)
۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان
مسعود صادقلو (بندرانزلی)
۱۵۰ هزار تومان (ردیف ۱۵)
۲۵۰ هزار تومان
حمید هیراد (جزیره کیش)
۴۰۰ هزار تومان (ردیف ۱۷)
۶۰۰ هزار تومان
منبع: فرارو
کلیدواژه: بلیط کنسرت قیمت بلیط کنسرت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای صندلی های ردیف کنسرت علی یاسینی قیمت بلیط کنسرت بلیط کنسرت ۴۳۰ هزار تومان ۲۸۵ هزار تومان ۲۵۰ هزار تومان هزار تومان بازار سیاه روز چهارشنبه مسعود صادقلو ردیف اول
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«روایت اول» از ردیف یک موسیقیدان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
محمدباقر زینالی پژوهشگر، مدرس، آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در گفتوگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود از انتشار تازه ترین اثر پژوهشیاش خبر داد و گفت: به تازگی اثر پژوهشی را با عنوان «روایت اول» از ردیفنوشته موسیقی معروفی براساس نگارش لطف الله مفخم برای ویولن را بازگردانی و تصحیح کرده ام که به نظرم یکی از آثار پژوهشی است که می تواند در حوزه های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.
وی در توضیحات تکمیلی پروژه خود بیان کرد: «ردیف» یکی از مهم ترین منابع موسیقی سنتی ایران است که آموزش و اجرای آن از دوره ناصری به تدریج همه گیر شد و یادگیری آن جزو جدایی ناپذیر یادگیری موسیقی سنتی در سال های اخیر شده است. در این مسیر معتبرترین این ردیف ها، ۲ ردیف «میرزا عبدالله» و «آقاحسینقلی» است که هر ۲ ردیفِ سازی محسوب میشوند که یکی برای سه تار و دیگری برای تار تدوین شده بود. هرچند نسخه ای که از ردیف «میرزاعبدالله» در حال تدریس است با تار و توسط نورعلی برومند روایت شده است. البته که هر دوی این استادان شاگردان زیادی داشتند که دانسته های خود را به آنها آموزش می دادند تا مطالب منتقل شده و موسیقی حفظ شود. یکی از این شاگردان با استعداد، درویش خان بود که بعد از اتمام دوره شاگردی ردیف، خلاقیت های زیادی نیز در موسیقی ایجاد کرد که از آن جمله می توان به ردیفی برای تدریس با تار اشاره کرد که وی با تنظیمی متفاوت آن را به شاگردان خود تدریس می کرد. از شاگردان معروف درویش خان هم می توان به مرتضی نی داوود و موسی معروفی اشاره کرد که این ردیف را درس گرفته و تدریس میکرده اند.
این پژوهشگر گفت: موسی معروفی علاوه بر تدریس، اقدام به نوشتن یادگرفته های خود به صورت نت کرد. جالب اینکه در آن زمان که معروفیِ جوان شروع به نوشتن این ردیف کرد، کمتر کسی در ایران به نت نویسی آشنا بود پس کاری که موسی معروفی انجام داده، در آن دوره پروژه ای بسیار خاص و مهم به نظر می آمد. در گذر زمان این نوشته، در سال ۱۳۱۸ به دست لطف الله مفخم پایان میرسد و این هنرمند به سبب شاگردی که نزد ابوالحسن صبا کرده بود این نت ها را به کوک های مرسوم در ویولن منتقل کردتا شاید مورد استفاده نوازندگان ویولن و حتی در تدوین ردیف ویولن صبا قرار بگیرد. ولی این اتفاق نمیافتد و نوشته های مفخم تا سال ۱۳۵۶ بدون استفاده میماند. در این سال دست نوشته ها بدون تصحیح توسط فرهنگستان هنر چاپ می شود و در بحبوبه پیروزی انقلاب اسلامی آنچنان که باید دیده نمی شود.
زینالی توضیح داد: سال ۱۳۸۲ به صورت اتفاقی نسخه ای از این کتاب را در کهنه کتاب فروشیای دیدم و آن را خریدم تا شاید استفاده ای از آن داشته باشم. البته تا سال ها فکر می کردم این کتاب همان ردیفی است که به نام ردیف موسی خان معروف است. بعدها متوجه اشتباه خود شدم و در محتوای کتاب کنجکاو شدم. از سال ۱۳۹۳ شروع به کار کردن روی این کتاب کردم و نت ها را برای سهولت اجرا به کوک های مرسوم در ردیف های تار منتقل کردم. بعدها این نوشته ها را تایپ کردم و به فکر چاپ آنها افتادم. سال ها دنبال ناشر معتبر برای چاپ درخور آن بودم. متاسفانه ناشران مختلفی که به آنها مراجعه می کردم همکاری برای چاپ نداشتند و از سال ۹۷ تا ۱۴۰۲ این داستان وقفه ای طولانی برای چاپ کتاب ایجاد کرد. حتی در خلال این پیگیری ها متوجه شدم یک هنرمند و مدرس شناخته شده حوزه موسیقی مانع چاپ این مجموعه توسط چند ناشر شده است. چون این کتاب را با کتاب ردیف موسی معروفی در تضاد می دیده و صراحتا به من گفت که این کتاب ردیف موسی خان را تضعیف خواهد کرد. چون کارشناسی کتاب توسط آن ناشران به این هنرمند موثر موکول شده بود که این جواب منفی مانع از چاپ کتاب در آن سال ها شد. البته در نهایت، کتاب «روایت اول» به صورت ناشر مولف چاپ شده است.
این نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اشتباهی که در این مدت در برخورد دوستان با این کتاب متوجه شدم این بود که همه فکر میکنند این کتاب همان ردیف معروفی است اما این اشتباه به جهت نام موسی معروفی است که روی جلد آمده و پیشینه این ردیف را نمیشناسند. به نوعی می شود اذعان کرد که این ردیف را می توان ردیف «درویش خان» نامید. ضمن اینکه این کتاب برای کسانی که علاقهمند به پژوهش درباره ردیف و روند شکلگیری و رشد آن هستند، میتواند سودمند باشد و کاری که من انجام دادم پژوهشی روی زندگی موسی معروفی و لطف الله مفخم پایان، تصحیح اشتباهات موجود در نسخه اصلی کتاب، انتقال به کوکهای جدید و مضرابگذاری نت ها برای ساز تار بوده است.
وی در پایان تصریح کرد: این ردیف به تنهایی هنوز قابلیت آن را ندارد که به صورت مستقل به عنوان ردیف استفاده شود. باید پژوهش بیشتری درباره جمله بندیها و رفع اشکالات آن انجام شود تا ابهامات کامل رفع شود. همین طور، در تلاشم که نسخه ای صوتی از آن تهیه کنم تا نتها مفهوم صوتی پیدا کنند و نغمات و ملودیهای جدید به گوش ردیف دوستان و علاقهمندان موسیقی ایرانی برسد.
کد خبر 6096823 علیرضا سعیدی