Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:06:24 GMT

آذربایجان غربی ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۰۹۹۱

آذربایجان غربی ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین ولی زاده ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این استان در حال حاضر پنج هزار تخت بیمارستانی دارد، افزود: شاخص تخت بیمارستانی به ازای هر یک هزار نفر ۱.۶۴ تخت است و برنامه ریزی شده است با افتتاح بیمارستان‌های در حال ساخت، کمبود دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی استان جبران شود و شاخص تخت در استان به متوسط کشوری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح‌های درمانی در دست اجرا در استان عنوان کرد: بیمارستان‌های پیرانشهر و شاهین دژ با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در دست افتتاح است و بیمارستان ۸۵ تختخوابی پیرانشهر در سفر آتی رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

ولی زاد، با اشاره به ترمیم ناوگان آمبولانس و فعالیت بیش از ۲۰۰ دستگاه آمبولانس در ۱۰۷ اورژانس استان گفت: درخواست تأمین ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۵۰ دستگاه الکتروشوک از وزارت بهداشت انجام شده است که با تحویل این تعداد امکانات، ناوگان علوم پزشکی استان بهبود می‌یابد.

وی، با اشاره به طرح‌های هفته سلامت در استان، خاطر نشان کرد: در هفته سلامت، سه خانه بهداشت افتتاح شد و افتتاح آنژیوگرافی بیمارستان امام ارومیه و فاز توسعه بیمارستان ۵۰ تختخوابی شاهین دژ انجام خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمان بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی، با بیان اینکه تجهیز بیمارستان‌های استان در دستور کار است، گفت: افزایش تعداد رشته‌های تکمیلی، فلوشیپ و فوق تخصصی نیز در برنامه دانشگاه قرار گرفته است.

ولی زاد، با اشاره به اقدامات معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: اقدامات اولیه برای احداث و یا خرید سه خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۸۰ واحدی متأهلی و ۷۰۰ نفری مجردی انجام شده که با احداث این میزان واحد خوابگاهی، مشکلات خوابگاهی برای چند سال آینده مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی آذربایجان غربی یکی از قطب‌های توریسم درمانی کشور به شمار می‌رود، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی در تلاش برای توسعه و ارتقای توریسم درمانی هستیم.

کد خبر 5486637

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تخت بیمارستانی بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گروههای جهادی بسیج سازندگی احتکار خراسان رضوی ایلام گردشگری مشهد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز نانوایی تخت بیمارستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۷۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج در سطح استان از خدمات درمانی جمعیت هلال‌احمر بهرمند شدند.   مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی همچنین افزود:ارزش ریالی این طرح حمایتی قریب به۷ میلیارد تومان بود که از محل تامین اعتبارات درمانی استان محقق گردید و در قالب هزینه‌های دارویی، بسته‌های درمانی، کمک هزینه خدمات تشخیصی و کمک هزینه تامین وسایل و تجهیزات توان بخشی در سال ۱۴۰۲ از بیماران نیازمندی که توان تامین دارویی خود را نداشتند، حمایت شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید