Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@22:53:11 GMT

۷ نکته مهم برای خرید ساندویچ پانل بهتر

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۰۱۸

۷ نکته مهم برای خرید ساندویچ پانل بهتر

ساندویچ پانل ها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی محسوب می شوند و در بخش های قابل توجهی از سازه های صنعتی و تجاری از آنها استفاده می شود. به همین علت در ادامه ی مطلب شما را با مشخصات و ویژگی های آنها آشنا می کنیم تا بتوانید بهترین ساندویچ پانل را انتخاب و خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی های ساندویچ پانل:

یکی از انواع این ساندویچ پانل ها که در پوشش سقف سازه ها به کار می روند ساندویچ پانل سقفی است. این ساندویچ پانل ها قابلیت این را دارند که در هر ابعاد و اندازه ای ساخته شوند و در همه ی مدل از سقف ها به راحتی قابل استفاده هستند. از موارد مهم در پوشش سقف ها عایق بودن نسبت به آب است و ساندویچ پانل های سقفی سازه ای مستحکم، انعطاف پذیر و عایق هستند که به دلیل این ویژگی ها بسیار رواج پیدا کرده اند. قیمت ساندویچ پانل سقفی با توجه به اندازه و ابعاد آن متغیر است و به صورت سینوسی یا کرکره‌ای، شادولاین، طرح ذوزنقه و طرح سفال قابل تولید است.

از ویژگی های مهم و کاربردی ساندویچ پانل ها می توان به وزن کم ،عایق در برابر سرما و گرما ،نصب راحت، حمل آسان و.. اشاره کرد. همین ویژگی ها باعث شده تا روز به روز استفاده از این ساندویچ پانل ها بیشتر شود. ساندویچ پانل دیواری یکی از انواع ساندویچ پانل است که در پوشش دیوار ها استفاده می شود. ساندویچ پانل های دیواری هم در دیوارهای داخلی و هم در دیوار های خارجی کاربرد دارند. با خرید ساندویچ پانل دیواری می توانید از هدر رفت انرژی محیط جلوگیری کنید.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل ها به نقل از ام جی سازه:

از مهم ترین مزایای ساندویچ پانل ها این است که می توانند در شکل ها و رنگ های بسیاری تولید شوند. همین امر باعث شده تا طراحان و معماران از این سازه بسیار استقبال کنند و با اجرای ساندویچ پانل در مکان های عمومی و پرتردد باعث ایجاد فضایی زیبا شوند. همینطور نصب ساندویچ پانل به علت سبکی و راحتی در جابه جایی، بسیار آسان است. قیمت مناسب و مقرون به صرفه ساندویچ پانل ها نیز باعث توجه بیشتر به آن ها شده است.

برتری استفاده از ساندویچ پانل ها نسبت به مصالح دیگر:

اجرای ساندویچ پانل ها به این صورت است که یا بر روی زیر سازهای فلزی نصب می شوند یا بدون کمک از سازه فلزی، روی گچ یا کاشی نصب می شوند. که در هر دو صورت باید برای درزهای آن در جهت عایق سازی از چسب های سیلیکونی استفاده کرد.

این سازه های از پیش ساخته اگر با مواد و متریال مناسب ساخته شده باشند، قابلیت شست و شو دارند و به راحتی می توان آنها را تمیز کرد، به همین علت استفاده از این ساندویچ پانل ها در اتاق های استریل، اتاق عمل و... بسیار کاربرد دارند و همچنین استفاده از روکش برای این ساندویچ پانل ها باعث شده تا به راحتی تخریب نشوند و عمر مفید طولانی تری داشته باشند.

هر فردی برای ساخت یک سازه در قدم اول به هزینه های ساخت آن توجه می کند. در کنار مواد و ویژگی هایی که این ساندویچ پانل ها باید داشته باشند، قیمت آنها نیز بسیار اهمیت دارد. در ساندویچ پانل ها قیمت به مواد تشکیل دهنده آن یعنی عایق و لایه های بیرونی ساندویچ پانل بستگی دارد. فوم های به کار رفته در ساندویچ پانل ها به منظور عایق کاری به سه دسته ی پلی یورتان، پشم سنگ و پلی استایرن تقسیم می شوند.

قابلیت استفاده ی دوباره و جابه جایی و حمل آسان ساندویچ پانل ها باعث شده تا مهندسان ساختمانی، دیگر به دنبال مصالح سنگین و زیاد نباشند و با خرید ساندویچ پانل و استفاده از آنها کار خود را آسان کنند.

با توجه به مطالب ارائه شده در سایت ام جی سازه عایق ها ۳ نوع هستند: عایق پشم سنگ:

این نوع عایق در برابر آتش سوزی، زلزله، گرما و سرما مقاوم است به همین دلیل بیشتر در مراکز درمانی و ساختمان ها استفاده می شود.

عایق پلی استایرن (یونولیت):

این عایق در برابر آب و باکتری بسیار مقاوم است اما در مجاورت آتش، شعله ور می شود.

عایق پلی یورتان :

این عایق نیز به دلیل خاصیت چسبندگی بالایی که دارد به راحتی به ورقه های فلزی و اطراف ساندویچ پانل ها می چسبد و به همین دلیل جزو محبوب ترین و پرفروش ترین عایق ها است و از لحاظ قیمتی از دو مورد دیگر گران تر است.

اتصال ساندویچ پانل ها:

باتوجه به گفته های ام جی سازه برای نصب و اجرای ساندویچ پانل ها، ورق‌های پانل باید به یکدیگر متصل شوند. این اتصال باید در ابتدا و انتهای کار، کنج دیوارها، در اطراف درب، پنجره و … ایجاد شود. برای اتصال ساندویچ پانل‌ها در اجرای ساندویچ پانل، از پروفیل‌های آلومینیومی استفاده می‌شود که انواع مختلفی دارند :

پروفیل F شکل

انتها و مقطع این پروفیل به شکل F انگلیسی است و دارای دو قسمت روکش (کاور) و پایه (بیس) است. قبل از اجرای ساندویچ پانل باید پایه پروفیل F شکل را با پیچ به زیرساخت متصل کرد و سپس نصب ساندویچ پانل روی آن انجام گیرد. در ادامه نیز با اعمال فشار، روکش پروفیل بین دو لبه پایه قرار می‌گیرد. این نوع از پروفیل در ابتدا و انتهای ساندویچ پانل‌ها و همچنین در مجاورت درب و پنجره استفاده می‌شود.

پروفیل V شکل

مقطع این ساندویچ پانل شبیه حرف V لاتین است، به عبارت دیگر زاویه بین دو بال آن ۹۰ درجه است. این پروفیل نیز همانند پروفیل F شکل دارای دو قسمت پایه و روکش است. از این مدل پروفیل برای اجرای ساندویچ پانل در کنج دیوارها به صورت کنج داخلی و خارجی استفاده می‌شود. پایه پروفیل V شکل توسط پیچ‌های سرمته دار روی زیرساز نصب می‌شود.

پروفیل H شکل

در هنگام اجرای ساندویچ پانل، از پروفیل H شکل برای اتصال پانل‌های افقی به پانل‌های عمودی و همچنین اتصال طولی دو ساندویچ پانل به یکدیگر استفاده می‌شود. پروفیل H شکل نیز همانند دو پروفیل قبلی از دو قسمت پایه و روکش تشکیل شده است و نحوه اجرای آن نیز مشابه است.

نتیجه گیری:

با گسترش به کارگیری ساندویچ پانل ها شرکت های زیادی نیز شروع به ساخت آنها کرده اند .شرکت ام جی سازه با بیش از ۲۵ سال سابقه به علت کیفیت بالای محصولات و با داشتن تعداد زیادی از پروژه های موفق در زمینه اجرای ساندویچ پانل ها توانسته اعتماد کارفرمایان را به خوبی جلب کند. با توجه به توضیحات فوق، استفاده از ساندویچ پانل ها باعث راحتی افراد، تسریع در ساخت سازه ها و بالا بردن امنیت ساخت و ساز ها می شود. با تحقیقاتی که به عمل آمده شرکت ام جی سازه در ارتباط با تهیه این ساندویچ پانل ها می تواند شما را برای انتخاب ساندویچ پانل بهتر راهنمایی کرده تا خرید مطمئنی داشته باشید.

کد خبر 1629761

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ساندویچ پانل ها ساندویچ پانل ها ساندویچ پانل استفاده می شود باعث شده ویژگی ها سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مرادی حقیقی غروب چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهر رضوان بخش کالپوش در شهرستان میامی ضمن بیان اینکه در استان سمنان یک هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری وجود دارد، ابراز داشت: هدف از ساخت این سازه‌ها کمک به جمع‌آوری آب باران و کاهش خسارات سیلاب و کمک به بهبود سفره‌های آبخیز داری است.

وی ضمن بیان اینکه این تعداد سازه‌ها توان ذخیره سازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب را دارد، افزود: این سازه‌های آبخیزداری توانسته به حوزه کشاورزی نیز اثرگذار باشد و به حفظ آب و خاک کمک کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه شش میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره سازی شده است، ابراز داشت: با توجه به بارش‌های خوب پایان زمستان و بهار سال جاری این سازه‌ها توانسته در حفظ آب مؤثر واقع شود.

مرادی حقیقی در ادامه تصریح کرد: به صورت مستمر بازدید از سازه‌های آبخیزداری استان در دستور کار است تا در صورت نیاز به مرمت در اسرع وقت اصلاح شود.

وی افزود: خسارت‌های متحمل ناشی از سیل برحوضه‌های آبخیز طی سنوات اخیر در استان کاهش یافت به نحوی که رد پای آن در سیل اخیر شهرستان میامی و کاهش خسارات آن مشهود است.

کد خبر 6094659

دیگر خبرها

  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان