Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@14:02:17 GMT

قدرت مقاومت در جنگ اراده ها

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۰۵۷

قدرت مقاومت در جنگ اراده ها

‌دومین سفر رئیس‌جمهور مشروع و قانونی سوریه به ایران پس از شکست دادن منظومه گروه‌های تروریستی، در حالی انجام شد که با توجه به تحولات منطقه و دست برتر مقاومت، پیام‌های روشنی از این رهگذر به غرب و رژیم صهیونیستی ارسال‌شده است.
نخستین پیام این است که اگر جمهوری اسلامی بخواهد با اتکا به نیروی ملت‌ها و عزم دولت‌ها، کشوری را موردحمایت قاطع قرار دهد، تلاش ائتلاف‌های به‌اصطلاح بین‌المللی و جهانی در تغییر راهبرد ایران بی‌فایده خواهد بود و راه به‌جایی نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اول جنگ، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، مسئولان وقت قطری و سعودی، اماراتی و جمعی از کشورهای غربی به رهبری آمریکا، بیت الغزل «اسد باید برود» را تکرار می‌کردند و امیدوار بودند که در اسرع وقت، این اتفاق بیفتد.
فراتر از این، آمریکا در مقطعی با بهانه‌ای که مزدوران کلاه‌سفیدش به دست کاخ سفید دادند، رسماً وارد جنگ شد و اقدام به تأسیس چندین پایگاه نظامی و حمایت مستقیم از تروریست‌ها کرد. این در حالی است که در خاطرات بعضی از مسئولان آمریکایی آمده است که ترامپ حتی قصد داشت «بشار اسد» را ترور کند! در چنین شرایطی که تخیلات برخی سران متوهم جهان اعم از احیای تفکر نوعثمانی‌گری، ترویج سلفی‌گری و وهابیت، دموکراسی غربی و ... موج می‌زد، قدرت مقاومت فراتر از همه آن‌ها ظاهر شد.
دومین پیام، مخصوص رژیم صهیونیستی بود چراکه اصل و اساس حمله به سوریه، بر مبنای امتناع دمشق از پر کردن پازل اشغالگران قرار داشت. نباید از یاد برد که حمله به سوریه در امتداد طرح بلندمدت آمریکا برای قلع‌وقمع فرهنگ و اندیشه مقاومت، طراحی و عملیاتی شد. شکست سنگین اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه، صهیونیست‌ها را مجبور کرد در سناریوی مشترک خود با آمریکا به‌منظور اجرایی کردن طرح «خاورمیانه جدید»، تجدیدنظر کنند و سوریه را هدف حملات گسترده خود قرار دهند. به این دلیل که سوریه در پیروزی لبنان در نبرد «تموز»، نقشی کلیدی ایفا کرد و وظیفه تأمین تسلیحات حزب‌الله لبنان را بر عهده داشت. یکی از ارزیابی‌های صورت گرفته در چرایی شکست رژیم صهیونیستی علیرغم برخورداری از برتری هوایی و سلاح‌های راهبردی، ایستادن سوریه در کنار رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان بود؛ با این حساب، جنگ سراسری علیه سوریه به این امید کلید خورد که از طریق توحش تروریست‌های تکفیری، سرنوشت نبرد در کمتر از ۶ ماه یکسره شود.
این در حالی است که محاسبات رژیم صهیونیستی کاملاً معکوس از کار در آمد و امروز یکی از قدرتمندترین شبکه‌های مقاومت، در سوریه و در مجاورت سرزمین‌های اشغالی، مهندسی و معماری شده است. تا پیش از جنگ، حضور مستشاری ایران و دیگر عناصر مقاومت در سوریه به‌مانند امروز، مستحکم و بنیادی نبود و غلط اضافه محور عبری، عربی، غربی سبب شد تا زمینه‌های تحکیم زیرساخت‌های ضدصهیونیستی در همسایگی صهیونیست‌ها، فراهم شود.
علاوه بر این، رژیم جعلی و اشغالگر قدس مدعی است حملات متعددی به اهداف ایرانی در سوریه انجام داده و فکر می‌کند این حملات، دلیلی بر اقتدار نیروهای نظامی اسرائیل به شمار می‌آید؛ درحالی‌که قادر نیست در دفاع تمام‌قد ایران از نظام مقتدر و مردم‌پایه سوریه خللی ایجاد کند و تهدیدی که از این ناحیه متوجه اشغالگران شده، قابل قیاس با هیچ‌یک از خطراتی نیست که تل‌آویو در گذشته با آن‌ها روبه‌رو بود.
موضوع سوم به بلندنظری ایران در مورد راه‌حل بحران سوریه بازمی‌گردد. جمهوری اسلامی از ابتدا برای حل مناقشه مصنوعی ایجادشده در سوریه راهکار سیاسی ارائه کرد و حالا که بیش از یک دهه از هجمه غرب، ارتجاع منطقه و رژیم صهیونیستی می‌گذرد، محور غربی – عربی به این جمع‌بندی ۱۱ سال پیش ایران رسیده است! در این ارزیابی نهایی، باید شکست‌های مکرر در جبهه‌های مختلف را نیز محاسبه کرد چراکه آل سعود همین شیوه را اتخاذ کرده و به‌مجرد مغلوبه شدن نبرد به نفع یمنی‌ها، ژست صلح‌طلبی و پیگیری راه‌حل دیپلماتیک گرفته!! نتیجه اما فرقی نمی‌کند، خواه با عقل سلیم و خواه با ضرب شست مقاومت سوریه، مهم این است که همان اسپانسرهای بربریت، امروز در اعزام سفرای خود به سوریه و گپ و گفت و با مقامات دمشق از یکدیگر سبقت می‌گیرند تا از یک‌سو، وجهه خود را در عرصه بین‌المللی بازیابند و از سوی دیگر، در بازار بزرگ این کشور سهمی داشته باشند.
نکته چهارم در خصوص سفر بشار اسد به ایران را باید در فشل بودن تحریم‌های غربی و آمریکایی علیه دو ملت جستجو کرد. سوریه هدف تحریم‌های موسوم به «سزار» به‌منظور ممنوع کردن سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی با دمشق قرارگرفته و کشورهای همکار سوریه، شامل تحریم‌های این قانون آمریکایی قرار می‌گیرند. ایران نیز همچنان تحت‌تحریم است و این وجه اشتراک، می‌تواند بن‌بست‌های اقتصادی را همچون تهدیدات نظامی در هم بشکند. به تعبیر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ «روابط دو کشور برادر بر پایه‌های محکم سیاسی و اقتصادی بناشده است که نمی‌توان آن را ترک کرد، بلکه هر زمان که شرایط سخت‌تر می‌شود و قیمت‌های بین‌المللی افزایش و منابع انرژی کاهش می‌یابد، ریشه‌دارتر و پایدارتر می‌شود تا ایران بار دیگر ایستادگی خود را در کنار سوریه از طریق حمایت مستمر اقتصادی، سیاسی و نظامی ثابت کند.»
از سوی دیگر، درحالی‌که برخی کشورهای بی‌طرف نیز به همکاری اقتصادی با دمشق رغبت نشان داده‌اند، بشار اسد صراحتاً اعلام کرده است کشورهایی می‌توانند در بازسازی سوریه حضورداشته باشند که در طول بحران نیز در کنار دمشق بودند. علاوه بر این، همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه، صرفاً به حیطه تجاری محدود نیست و به افزایش برد فرهنگی، اعتقادی و انقلابی جمهوری اسلامی در شامات منتهی می‌شود.
و بالاخره اینکه به گفته رهبر حکیم انقلاب، «مقاومت و ایستادگی ملت و نظام سوریه» به «پیروزی در یک جنگ بین‌المللی» ختم گردید و ثابت شد که اراده ملت‌ها بر معادلات سلطه‌گران و برنامه‌ریزی‌های چندین ساله آن‌ها تفوق و برتری همیشگی دارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قدرت مقاومت یادداشت رژیم صهیونیستی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران در سفر به سوریه با سفیر کشورمان دیدار و ضمن بازدید از مناطق مختلف سوریه با مردم و مسئولین محلی گفت و گو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در سفر به سوریه پس از زیارت مرقد حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) با حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت گو کرد و ضمن بازدید از مناطق مختلف سوریه با مردم و مسئولین محلی گفت و گو کرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این دیدار اظهار کرد: تا چندی قبل کشور برادر و مسلمان سوریه مورد تهاجم داعش و حامیان آن قرار داشت و ما شاهد نقض حقوق بشر در مناطق درگیری و جنگ بودیم اما با کمال تاسف مدعیان حقوق بشر غربی نه تنها کمکی به این مردم تحت ستم نکرد بلکه با معاندین آنان که بویی از حقوق بشر نبرده بودند نیز همکاری می‌نمود.

انصاری افزود: تمام دنیا شاهد اقتدار نظام الهی با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب بودند که چگونه هیمنه استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی را در هم شکست و امیدواریم که همانگونه فرزندان غیور میهن اسلامی در دفاع از حرم اهل بیت طومار داعش را در هم پیچیدند به فضل الهی منطقه را از لوث وجود این رژیم آدم کش پاک خواهند کرد.

امروز مردم سوریه در امنیت کامل به سر می‌بردند

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر افزود: اینجانب ضمن حمد پروردگار و احترام به ساحت مقدس حضرت زینب سلام الله علیها یاد همه شهدای عزیز تأمین امنیت بویژه سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشته و از خداوند طول عمر با عزت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب را خواستارم و ان شاءالله شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر سوریه در پرتو امنیت کامل باشیم.

در این دیدار حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پس از اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مکان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و شخصیت‌های دیپلماتیک ایران که نقض آشکار کنوانیسون‌ها و معاهدات و اصول و قوانین سازمان ملل بود بر اساس کنوانسیون 1961 وین و 1973 علیرغم اینکه خیلی بارز و روشن بود و همه جهان از جمله آمریکا مجبور شد به این حقیقت اعتراف کند و تمام اسناد حقوقی و بین المللی در این رابطه به موقع ارائه شد. ولی نفوذ کشورهایی مثل آمریکا و سه کشور اروپایی هم پیمان و تحت سلطه آمریکا اجازه نداد که سازمان ملل از حق خودش دفاع کند.

اکبری ادامه داد: در واقع این کوتاهی سازمان ملل که برای اولین بار در چنین شکلی داشت رخ می‌داد به این معناست که سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل حتی توانایی دفاع از حیثیت و اعتبار و قوانین خودش را هم ندارد.

سفیر کشورمان گفت: علاوه بر اینکه منشور سازمان ملل توسط همه اعضا امضا شده است یعنی این اقدام رژیم صهیونیستی یک بی احترامی بود و کوتاهی و ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در اتخاذ تصمیم متناسب، اهانت به همه اعضای سازمان ملل که منشور ملل را امضا کردند بود.

اکبری در پایان خاطر نشان کرد که این نشان می‌دهد که شعار حقوق بشر در واقع  یک ابزاریست در دست قدرت‌هایی مثل آمریکا و هم پیمانانشان که به اقتضای منافع در هر زمان برای خودشان استفاده می‌کنند و هیچ موقع حاضر نیستند برای دیگران حقوقی قائل شوند بلکه حق مطلق را از آن خودشان می‌دانند لذا جنایت می‌کنند و معتقدند که باید حق دیگران ضایع کنند اما مطمئن هستند که شورای امنیت و سازمان‌های بین المللی هیچکدام توان اینکه بخواهد خارج از اراده آمریکا به عدالت قضاوت بکنند را ندارند.

واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستیسفیر ایران در سوریه: سازمان ملل از اعتبار خود دفاع کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوشمندی سیاسی جلوه دیگری از قدرت میدانی مقاومت است
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد