Web Analytics Made Easy - Statcounter

غرفه داران مستقر در نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی صندوق های قرض الحسنه بسیج از برپایی اینگونه نمایشگاه ها در خراسان جنوبی رضایت کامل داشته و خواستار استمرار داشتن و برپایی نمایشگاه ها با فاصله زمانی کوتاه مدت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، ایجاد مشاغل خرد خانگی و کسب درآمد یکی از موضوعاتی است که چند سالی میشود در کشور رونق گرفته و به نوعی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پیش میرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاغل خرد خانگی که اغلب توسط زنان ایجاد شده و توسعه پیدا کرده مشاغلی است که در کنار کار خانه داری، همسر و فرزند داری است و نیازی به حضور زن در خارج از خانه نیست. بلکه در بحث مشاغل خرد خانگی آنچه اولویت اول است توجه به نهاد خانواده و بعد شغل و کسب درآمد است.

خراسان جنوبی نیز یکی از استانهایی است که مشاغل خرد خانگی در این استان رونق و مورد استقبال قرار گرفته است. مشاغل خرد خانگی شامل صنایع دستی در تمامی زمینه ها از حوله بافی گرفته تا کار با چوب و زیورآلات، خیاطی، تولید عرقیات و گلاب، ترشیجات، شیرینی پزی، پرورش گل و گیاه، پرورش قارچ، پرورش طیور و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

اما آنچه در مورد مشاغل خرد خانگی بسیار مهم است مسئله بازاریابی و فروش تولیدات و کسب درآمد از این طریق است.

 

در بحث مشاغل خرد خانگی نهاد و سازمانهای متعددی در بخش های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات، بازریابی و فروش فعالیت دارند.

بسیج سازندگی یکی از سازمانهایی است که در زمینه مشاغل خرد خانگی از مشاوره برای ایجاد کسب و کار و تسهیلگری تا پرداخت تسهیلات، برپایی نمایشگاه ها، بازاریابی و فروش تولیدات روستایی و مشاغل خرد خانگی نقش داشته و حمایت های بسیار خوبی از تولید کنندگان دارد.

با توجه به اینکه یکی از دغدغه های تولید کننده بحث فروش محصول و کسب درآمد است بسیج سازندگی خراسان جنوبی با برپایی نمایشگاه هایی برای عرضه تولیدات روستایی این امکان را محقق کرده است.

 

برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی صندوق های قرض الحسنه بسیج

هم اکنون که هفته بسیج سازندگی است نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی صندوق های قرض الحسنه بسیج در میدان ابوذر شهر بیرجند به مدت یک هفته فعال است. طی بهمن و اسفند ماه سال گذشته نیز این نمایشگاه برپا شده و تولید کنندگان از تمام استان برای عرضه تولیدات خود حضور داشتند.

برای گفت و گو با غرفه داران و بررسی تاثیرات نمایشگاه در بحث فروش و معرفی محصولات به نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی رفته و با چند نفر از غرفه داران گفت و گو کردیم.

 

معرفی، بازاریابی و فروش تولیدات در نمایشگاه 

خانم امیرآبادی که عضو و مسئول صندوق مسجد صاحب الزمانی روستای امیرآباد شهرستان بیرجند و مستقر در نمایشگاه است در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: برای دومین دفعه در نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی صندوق های قرض الحسنه بسیج که در مرکز استان برپا شده شرکت میکنم.

وی که در زمینه حوله بافی فعالیت دارد، افزود: حضور در نمایشگاه باعث معرفی کار و به تبع آن بازریابی و فروش شده است.

مسئول صندوق مسجد صاحب الزمانی روستای امیرآباد بیان کرد: سه سال از راه اندازی صندوق قرض الحسنه روستای امیرآباد میگذرد و در این مدت با پرداخت تسهیلات به اعضا تعداد قابل توجهی موفق به راه اندازی کسب و کار شدند.

امیرآبادی به تاثیرات مثبت صندوق های قرض الحسنه اشاره و عنوان کرد: زمانیکه یک نفر عضو صندوق به راحتی تسهیلات دریافت میکند و کسب و کاری را راه اندازی میکند سایر اعضای خانواده، دوستان و فامیل نیز ترغیب به عضویت در صندوق شده و این اقدام باعث افزایش اعضا، افزایش درآمد صندوق، پرداخت تسهیلات بیشتر و راه اندازی کسب و کار میشود.

وی اظهار کرد: دریافت تسهیلات از صندوق های قرض الحسنه بسیج نیاز به ضامن ندارد و هیچ سودی به آن تعلق نمیگیرد. بازپرداخت تسهیلات نیز بسته به شرایط متقاضی طی ۶ ماه یا یکسال است و در این خصوص نهایت همکاری با متقاضی دریافت تسهیلات می‌شود.

 

رضایت از نمایشگاه

خانم اصغرنیا عضو صندوق قرض الحسنه حجته ابن الحسن (ع) شهرستان سرایان در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: سومین بار است که در نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی بسیج سازندگی شرکت میکنم.

وی با بیان اینکه از برپایی نمایشگاه های بسیج سازندگی رضایت دارم و از تمامی مسئولان مربوطه تشکر میکنم، افزود: حضور در این نمایشگاه ها به معرفی، بازاریابی و فروش محصولات خیلی کمک میکند.

عضو صندوق قرض الحسنه حجته ابن الحسن (ع) شهرستان سرایان بیان کرد: حضور در نمایشگاه های قبل باعث شد مشتری های جدیدی پیدا و ثبت سفارش داشته باشم.

اصغر نیا عنوان کرد: علاوه بر حضور در نمایشگاه های مرکز استان در نمایشگاه های شهرستانی نیز حضور داشتم و هرچه بیشتر اینگونه نمایشگاه ها برگزار شود بهتر است.

وی اظهار کرد: برای حضور در نمایشگاه هیچ هزینه ای از تولید کننده ها دریافت نشده و حتی برای تولیدکنندگان شهرستانی که فاقد مکان هستند اسکان در نظر گرفته شده است.

عضو صندوق قرض الحسنه حجته ابن الحسن (ع) شهرستان سرایان گفت: مکان در نظر گرفته شده برای برپایی نمایشگاه نیز باتوجه به اینکه مرکز شهر بوده و دسترسی از تمام نقاط شهر به میدان ابوذر میسر بوده خوب است.

 

خواستار استمرار و برپایی نمایشگاه با فاصله زمانی کوتاه مدت هستیم

خانم کریمی عضو شرکت تعاونی بقچه از شهرستان بیرجند نیز که در این نمایشگاه غرفه دارد در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: قبل از این در دو نمایشگاه عرضه تولیدات صندوق های قرض الحسنه بسیج که سال قبل در مرکز استان برپا شد حضور داشتیم.

وی با بیان اینکه برپایی اینگونه نمایشگاه ها برای عرضه محصولات خوب است، افزود: در بحث اطلاع رسانی نیز هنوز جای کار دارد و میطلبد اطلاع رسانی به مردم به صورت گسترده صورت گیرد چراکه برخی از هم استانی ها در آخرین روزهای نمایشگاه از اینکه نمایشگاهی در مرکز استان فعال بوده مطلع میشوند.

عضو شرکت تعاونی بقچه بیان کرد: برپایی اینگونه نمایشگاه ها برای معرفی تولیدات و بازاریابی خیلی خوب است و هر چه فاصله زمانی برپایی نمایشگاه ها کمتر باشد بهتر است چراکه مردم و مشتری نیز به راه اندازی و خرید از نمایشگاه عادت میکنند.

کریمی عنوان کرد: شرکت تعاونی بقچه با هدف حمایت از تولید کنندگان حدود دو سال میشود فعالیت دارد اما حدود ۷ ماه میشود با حضور در نمایشگاه ها زمینه معرفی، بازریابی و فروش محصولات شرکت تعاونی فراهم شده است.

وی اظهار کرد: برای حضور در نمایشگاه های بسیج هیچ هزینه ای از تولید کننده دریافت نمیشود و راه اندازی این نمایشگاه بسیار زیاد برای تولید کننده ها موثر است.

 

نمایشگاه بسیج و حمایت از تولید کننده های روستایی/صدا و سیما برای معرفی کارگاه های تولیدات روستایی اقدام کند

خانم فرامرزی عضو قرض الحسنه شهدای روستای نوزاد شهرستان درمیان نیز در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه های بسیج سازندگی برای تولیدکننده های روستایی بسیار خوب است.

وی که در زمینه انواع عرقیات و گلاب فعالیت دارد، افزود: مهمترین مسئله برای تولید کننده بحث بازار و فروش محصول است و برپایی اینگونه نمایشگاه ها زمینه بسیار خوبی برای معرفی، بازاریابی و فروش را فراهم میکند.

عضو قرض الحسنه شهدای روستای نوزاد شهرستان درمیان بیان کرد: فروش تولیدات در روستاها بسیار کم است اما وقتی تولید کننده روستایی در نمایشگاه مرکز استان حضور پیدا میکند شناخته شده و مشتریان بسیاری پیدا میکند.

فرامرزی با بیان اینکه طی این سه روز فروش خوبی داشته، عنوان کرد: به دلیل کیفیت خوب عرقیات و گلاب ما بسیاری از مشتریانی که طی این چتد روز خرید کردند تماس گرفته و ثبت سفارش داشتند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر صدا و سیما نیز در بحث تهیه گزارش و معرفی کارگاه های روستایی اقدام کند بسیار خوب است.

 

اقدامات بسیج سازندگی قابل تقدیر است

آقای سلطانی عضو صندوق قرض الحسنه بقیه الله روستای بورنگ شهرستان درمیان نیز در گفت و گو با خاورستان، از اقدام بسیار مهم بسیج سازندگی قدردانی و تشکر کرد و گفت: حضور در نمایشگاه مرکز استان برای صندوق های روستایی بسیار خوب است.

وی افزود: حضور درنمایشگاه مرکز استان علاوه بر حضور بیشتر مردم و مشتری باعث شناخت سلیقه مشتری شده و تنوع و خلاقیت در تولیدات را افزایش میدهد.

 

عضو صندوق قرض الحسنه بقیه الله روستای بورنگ شهرستان درمیان بیان کرد: حضور در نمایشگاه بدون هیچ گونه هزینه دریافت شده از تولید کننده باعث دلگرمی و حمایت از تولیدکننده روستایی شده و قابل تقدیر است.

سلطانی نیز خواستار معرفی بیشتر کارگاه های تولیدی روستایی به ویژه در شهرستان مرزی درمیان شد و گفت: صدا وسیما با توجه به اینکه رسانه ملی و جمعی است اگر با تولیدکننده های روستایی همکاری و کار آنان را معرفی کند در بحث بازار و فروش بسیار موثر است.

وی اظهار کرد: ان شاءالله نمایشگاه های عرضه تولیدات روستایی صندوق های قرض الحسنه بسیج استمرار داشته باشد و با فاصله زمانی کوتاه برگزار شود.

 

فعالیت ۴۶۲ صندوق قرض الحسنه بسیج در خراسان جنوبی

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: طی سال گذشته ۶۰ نمایشگاه بخشی، شهرستانی، استانی و ملی از تولیدات روستایی خراسان جنوبی برگزار شده است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی صندوق های قرض الحسنه در سال گذشته بهمن و اسفند ماه برگزار شده که در هر دوره بیش از ۵۰۰ میلیون تومان فروش تولید کننده ها بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: در سال جاری نیز نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی همزمان با هفته بسیج سازندگی برپا شده و از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در میدان ابوذر شهر بیرجند فعال است.

هنری عنوان کرد: در حال حاضر ۴۶۲ صندوق قرض الحسنه بسیج در استان فعال است.

وی با بیان اینکه ۵۰ غرفه در این نمایشگاه جانمایی شده، اظهار کرد: در این نمایشگاه علاوه بر فروش تولیدات روستایی غرفه مشاوره شغلی، سبک زندگی و شرکت های دانش بنیان نیز پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج سازندگی خراسان جنوبی عضو صندوق قرض الحسنه برپایی نمایشگاه حضور در نمایشگاه ها برپایی نمایشگاه ها بازاریابی و فروش مشاغل خرد خانگی پرداخت تسهیلات شهرستان درمیان تولید کننده تولید کننده ها فروش تولیدات فاصله زمانی شرکت تعاونی کسب درآمد فروش تولید راه اندازی مرکز استان غرفه داران برای تولید بسیار خوب کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق

علی عاشوری در نشستی خبری با بیان اینکه سال ۱۳۹۵ با تصویب بانک مرکزی فعالیت صندوق امداد ولایت آغاز شد، گفت: از سال ۱۳۹۶ کار صندوق آغاز شد و درحال حاضر ۳۴ شعبه فعال در ۳۱ استان به صورت مستقل خدمات ارائه می‌دهند و در دفاتر کمیته امداد نیز یکی از همکاران به عنوان عامل صندوق خدمات تسهیلات پرداخت و سایر خدمات را به سپرده‌گذاران ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: قرض الحسنه در جامعه ما مظلوم واقع شده و اگر فعالیت قرض الحسنه که سفارش دین ماست، پیاده سازی شود بسیاری از مشکلاتی که اکنون در سیستم بانکی کشور مردم با آن دست به گریبان هستند از طریق همین موضوع رفع خواهد شد. ما سعی کردیم در کنار اینکه به عنوان مجموعه خدمات مالی و بانکی فعالیت می‌کنیم، مروج قرض الحسنه باشیم و در بسط و گسترش فرهنگ‌سازی آن نقش داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه ما باتوجه به اینکه خدمت ما صد درصد خدمت قرض‌الحسنه است و جامعه هدف، جامعه هدف خاصی است سعی شده تسهیلات بیشتر ارائه کنیم و نگاه بیشتر حمایتی است، بر همین مبنا کمیته امداد حمایت‌هایی انجام می‌دهد.

عدم دریافت جریمه کارمزد و تاخیر دیرکرد اقساط در صندوق امداد ولایت

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اشاره به اینکه تسهیلات صندوق مطابق روال سنوات قبل تا ۱۰ میلیون تومان هیچ‌گونه کارمزدی اخذ نمی‌شود، گفت: برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان ۳ درصد، یکبار به عنوان کارمزد دریافت می‌کنیم. اگر حمایت‌های کمیته امداد نبود شاید ارائه این خدمت به راحتی امکان پذیر نبود. همچنین عدم دریافت جریمه کارمزد و تاخیر دیرکرد اقساط همچنان در سیستم ما جاری است و ما هیچگونه جریمه‌ای از بابت دیرکرد اقساط دریافت نمی‌کنیم.

عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود به سیستم شبکه شتاب صندوق اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه طبق ضابطه بانک مرکزی صندوق‌ها نمی‌توانند سوییچ مستقل داشته باشند، ما همچنان از یکی از سوییچ‌های بانک‌های رسمی کشور استفاده و تلاش می‌کنیم بتوانیم به عنوان مجموعه بزرگ قرض الحسنه در کشور، در صورت مساعدت بانک مرکزی سوییچ مستقل داشته باشیم.

سپرده‌گذاری ۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت 

وی در ادامه باتوجه به توسعه خدمات امداد و تغییر و تحول جامعه هدف امداد، توضیح داد: در سیاست‌های امداد، نگهداشت مددجو را نداریم و مددجو باید در چرخه حمایتی قرار گیرد و یا از تسهیلات قرض الحسنه استفاده و خودکفا شود و از چرخه حمایت خارج شود.

وی اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲، در میزان سپرده‌گذاران افزایش داشتیم و در حال حاضر در مجموع حدود ۱۰ میلیون نفر به عنوان سپرده‌گذار در صندوق حساب دارند و از خدمات صندوق استفاده می‌کنند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت یادآور شد: باتوجه به اینکه بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه را در کشور داریم و علاوه بر اینکه شعبات در کل کشور خدمات را ارائه می‌دهند همچنان این استقبال در موضوع خدمات صندوق وجود دارد، علاوه بر اینکه خدمات را به صورت حضوری به جامعه هدف ارائه می‌دهیم، یکی از سیاست‌های ما این است که بتوانیم خدمات الکترونیکی را توسعه دهیم. امید است در سال جاری بتوانیم خدمات جدیدی اضافه کنیم.

عاشوری، یکی از کار‌هایی که در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت انجام می‌شود را ارسال پیامک برای مشتریان عنوان کرد و گفت: پیامک‌هایی که برای مشتریان ارسال می‌شود از طریق سرشماره شماره تلفن مجموعه صورت می‌گیرد و این عاملی شده بود که گاهی از اعتماد مردم سواستفاده می‌کردند که راهکاری دارد، باتوجه به طیف بزرگ مشتریان و باتوجه به تلاش همکاران این کار انجام شد و اکنون همه پیامک‌ها از طریق سرشماری sqev ارسال می‌شود. همچنین در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه علاوه بر برپایی همایش‌ها، در نمایشگاه‌های بانکداری هم شرکت خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به ارائه عملکرد سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: در حوزه دریافت تضامین، تسهیلگری صورت گرفت و خوشبختانه سال گذشته درصد معوقات به زیر یک درصد کاهش پیدا کرد، به‌گونه‌ای که در پایان سال گذشته میزان معوقات به ۰/۰۸ درصد کاهش یافت.

پرداخت تسهیلات به ۲۷۰ هزار تن در سال گذشته

عاشوری ادامه داد: طبق بودجه سال ۱۴۰۲ باید ۴۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کردیم که با تلاش صورت گرفته، با افزایش منابع حدود هزار میلیارد تومانی مواجه بودیم و همین عامل باعث شد بتوانیم بیشتر از سقف تعهد در سال گذشته تهسلات پرداخت کنیم.

وی میزان کل تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته را حدود ۵۳۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۲۷۰ هزار فقره اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات در حوزه تسهیلات کارگشایی بوده است که حوزه‌های درمانی و جهیزیه و سایر امورات کارگشایی در این طبقه بندی قرار می‌گیرد. بیشترین میزان پرداخت تسهیلات ۳۷۵۶ میلیارد تومان به تعداد ۲۱۵ هزار و ۸۰۶ فقره در سرفصل تسهیلات کارگشایی پرداخت شد و رتبه دوم تسهیلات مربوط به تسهیلات اشتغال است.

عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای فعالیت صندوق تا سال گذشته کل تسهیلات پرداخت شده بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به تعداد دو میلیون و ۲۵۰ هزار فقره است. همچنان بیشترین میزان تسهیلات پرداخت شده در حوزه کارگشایی با ۱۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان به تعداد یک میلیون و ۸۰۶ هزار فقره است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل