Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@09:21:29 GMT

تقویت و توسعه خدمات گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۱۲۱

تقویت و توسعه خدمات گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

ناظر گمرکات خراسان رضوی در دیدار مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس از تقویت و توسعه خدمات گمرکی در این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ جواد جعفری، ناظر گمرکات خراسان رضوی ظهر امروز در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس و زیرساخت‌های گمرکی آن در جلسه کاری با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی و فرماندار شهرستان سرخس اظهار کرد: اولویت گمرک در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و نگاه کشور به تجارت، توجه به کشورهای همسایه و حوزه مهم آسیای میانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دلیل دارا بودن زیرساخت‌های مناسب می‌تواند نقش کلیدی در توسعه صادرات ایفا کند، گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مندی از همه امکانات در اختیار از همه ظرفیت‌ها برای تقویت صادرات و ترانزیت کالا با نگاه تولید صادرات محور استفاده می‌کند و باید بگویم منطقه ویژه اقتصادی سرخس نقش فراملی و موثر در این مناسبات و توسعه مبادلات با کشورهای حوزه cis دارد.

وی با اشاره به لزوم تسهیل امور گمرکی و توسعه صادرات تاکید کرد: خوشبختانه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس نسبت به تقویت زیرساخت‌های لجستیکی و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی توجه ویژه‌ای شده و سایت‌های ریلی بو ظرفیت اتصال ریل عریض آسیای میانه به سایت منطقه افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری را به دنبال داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تحقق طرح یک کمربند- یک راه در راستای احیای جاده ابریشم که از سوی چینی‌ها در حال پیگیری است را موجب افزایش میزان اشتغال و رونق اقتصاد منطقه و استان برشمرد و تصریح کرد: با اتصال ریلی کریدور شرق نقش فراملی منطقه ویژه سرخس برجسته شده و باید بگویم این منطقه مرکز مهم صادرات در کشور است.

جعفری با اشاره به اینکه گمرک منطقه ویژه اقتصادی سرخس تسهیلات بیشتری ارائه می‌دهد، تاکید کرد: با توجه به اینکه مناطق ویژه و آزاد برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد شده و خارج از قلمرو گمرکی هستند، گمرک ایران در این مناطق بیش‌ترین تسهیلات را ارائه داده و قوانین دست و پاگیر نیز در این مناطق وجود ندارد.

افزایش قابل توجه آمار صادرات و ترانزیت از منطقه ویژه اقتصادی سرخس

رئیس هیئت مدیره موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس در این نشست ضمن تقدیر از خدمات صادقانه گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته گفت: تعامل مثبت گمرک با این منطقه برای رونق ترانزیت و صادرات در کاهش تاثیر تحریم‌های نفتی تاثیر چشمگیری داشته است و امیدواریم این همکاری در سال 1401 ادامه پیدا کند.

محمدرضا برهمند افزود: سال گذشته چیزی حدود 350 هزار تن کالا از طریق این منطقه ترانزیت و صادرات شده که اگر نبود این همکاری و تعامل مثبت گمرک و صنعت پتروشیمی این امر محقق نمی‌شد.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با تقویت زیرساخت‌های ریلی به‌زودی شاخص‌های صادراتی از این منطقه افزایش قابل توجهی خواهد یافت و در صدد هستیم این آمار را به 1.5 میلیون تن در سال جاری برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی سرخس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین