Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@07:06:11 GMT

خاویار ایرانی؛ مروارید سیاه دریای خزر

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۲۰۳

خاویار ایرانی؛ مروارید سیاه دریای خزر

ارزش غذایی خاویار، این گوهر کمیاب، بر هیچکس پوشیده نیست. خاویار در واقع تخم گونۀ خاصی از ماهی‌ها است که در مدت زمانی بالغ بر ۱۵ سال، تخم‌گذاری می‌کنند. صادرات خاویار که ماده خوراکی بسیار لوکسی محسوب می‌شود، سودآوری زیادی به همراه دارد.

خرید خاویار، باید از مکانی معتبر و با داشتن مقداری شناخت از خاویار اصل انجام شود؛ چرا که امکان فروش خاویار تقلبی با همان قیمت خاویار اصل نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه، اطلاعات مفیدی از خاویار، قیمت خاویار، مکان معتبر خرید آن و موارد دیگری از این قبیل ارائه خواهد شد.

خاویار ایرانی چه تفاوتی با خاویارهای دیگر دارد؟

خاویار ایرانی نه تنها در ایران، بلکه در سطح جهانی نیز بسیار شناخته شده و پرطرفدار است. در واقع وضعیت به گونه‌ای است که کشورهای دیگری که در حوزه صادرات خاویار فعال هستند، برای فروش بهتر خاویار صادراتی خود، آن را به عنوان خاویار ایرانی معرفی می‎‌کنند.

خاویار سیاه که به مروارید سیاه معروف است، از گونه‌های منحصر به فردی از ماهی‌های موجود در دریای خزر استخراج می‌شود. شاید همین کمیاب بودن، انحصاری بودن گونه و کیفیت بسیار بالای خاویار ایرانی، آن را از سایر خاویارهای موجود متمایز کرده است.

در واقع تمام خاویارهای تولید شده در ایران، چه به صورت دریایی و چه به صورت پرورشی، جایگاه خاصی در کل دنیا دارند و به عنوان بهترین نوع خاویار شناخته می‌شوند.

چند نوع خاویار در دریای خزر موجود است؟

همانطور که گفته شد، خاویار در واقع تخم ماهی است؛ اما در اصطلاح کامل‌تر، در واقع تخمک‌های ماهی‌های ماده که نتوانسته‌اند بارور شوند، با نام خاویار شناخته می‌شوند.

این ماهی چند نوع مختلف دارد و خاویار تولیدشده توسط هر کدام از آن‌ها، از لحاظ ظاهری، طعم، ارزش غذایی و قیمت، متفاوت خواهد بود. از جمله ماهی‌های خاویاری دریای خزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· فیل ماهی؛

· اوزون برون؛

· تاس ماهی ایرانی؛

· شیپ؛

· تاس ماهی روسی.

انواع خاویارهایی که از هر کدام از ماهی‌های خاویاری استخراج می‌شوند، عبارتند از:

· خاویار بولگا؛

· خاویار آسترا؛

· خاویار سوروگا؛

· خاویار کالوگا.

در این بین، خاویار بولگا از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و با نام خاویار سیاه شناخته می‌شود؛ چرا که رنگ آن خاکستری و سیاه است. خاویار آسترا بعد از خاویار بولگا، ارزش زیادی دارد و رنگ آن بین قهوه‌ای تا طلایی متغیر است.

خاویار سوروگا به علت عطر و طعم منحصر به فرد خود شهرت دارد. گفته می‌شود که خاویار کالوگا نیز مزه‌ای تقریباً شبیه به خاویار بولگا دارد. هنگام خرید خاویار دریایی، داشتن یک شناخت نسبی از انواع آن، می‌تواند به خرید خاویار با کیفیت کمک کند.

خاویار ایرانی چه خواصی دارد؟

در حالت کلی، خاویار ماده غذایی بسیار غنی و ارزشمندی است. با این حال، خاویار معروف ایرانی یعنی بولگا، بسیار با کیفیت‌تر و ارزشمندتر شناخته می‌شود. این خاویار در واقع از فیل‌ماهی استخراج شده است. خاویار بولگا، خواص بی‌نظیری دارد و برای سلامتی یک بمب انرژی است؛ از جمله خواص آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· غنی از امگا ۳

· سرشار از ویتامین‌های B۱۲، B۲ و D

· غنی از منیزیم

· منبع کاملی از کلسیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین

· حاوی مقدار زیادی آهن و سلنیم

این خاویار می‌تواند در بهبود بیماری‌های زیادی نیز تأثیرگذار باشد. از جمله:

· بیماری‌های قلبی و عروقی

· افسردگی

· فقر آهن و کم‌خونی

· ناراحتی‌های مربوط به اعصاب

قیمت خاویار دریایی در بازار داخلی و خارجی چقدر است؟

تعیین قیمت خاویار، به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال نمایندگی و فروشگاهی که برای خود برندسازی انجام داده و کیفیت محصول بالایی دارد، به احتمال زیاد قیمت نسبتاً بالاتری خواهد داشت.

علاوه بر آن، نوع خاویار نیز می‌تواند تعیین‌کننده قیمت باشد؛ یعنی برای خرید خاویار ایرانی، بیشترین قیمت متعلق به خاویار بولگا است که به عنوان خاویار صادراتی نیز ارزش و جایگاه بسیار بالایی دارد. شیوه پرورش و استخراج خاویار نیز در قیمت نهایی آن تأثیرگذار است.

خاویار ایرانی در کشورهای خارجی، متقاضیان بسیار زیادی دارد. به همین خاطر، صادرات خاویار به کشورهای خارجی انجام می‌شود. در این بین طبیعی است که با اعمال هزینه‌های مربوط به صادرات، مثل باربری و حمل و نقل، هزینه آن در کشورهای خارجی با ایران متفاوت بوده و تا حدودی بالاتر باشد.

خاویار اصل ایرانی را از کجا بخریم؟

از آنجایی که خاویار ماده غذایی بسیار گران‌قیمت و باارزشی است و متقاضیان بسیار زیادی هم دارد، طبیعی است که در بازار فروش آن، سودجویی‌هایی انجام شود. به عنوان مثال می‌توان به فروش اشپل قزل‌آلا به جای خاویار طلایی اشاره کرد.

به همین خاطر هنگام خرید خاویار، لازم است تا معتبرترین مکان ممکن را انتخاب کرده و با دریافت مشاوره، بهترین خرید را انجام تجربه کنید. باهو خاویار از معتبرترین فروشگاه‌های خاویار اصل است که خدمات خود را به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه می‌دهد.

در صورت سفارش آنلاین در تهران، محصول شما در عرض چند ساعت، درب منزل خواهد بود و برای شهرستان‌ها نیز در کمترین زمان ممکن، از طریق هواپیما ارسال می‌شود.

کد خبر 574198

منبع: ایمنا

کلیدواژه: درياي خزر ماهی خاویار تولید خاویار خاویار خزر پرورش خاویار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خاویار ایرانی خرید خاویار قیمت خاویار دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • ماهی که روی دو پا راه می‌رود!
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!