Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دولت اسلامی طالبان در دیدار با توماس نیکلاسون؛ نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، تاکید کرد که از خاک این کشور به هیچ کشوری حمله نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت امور خارجه دولت اسلامی طالبان در رشته توییت‌هایی از انجام این دیدار خبر داده و گفته‌است که یکبار دیگر به جهان اطمینان داده‌است که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر پرتاب چند فروند راکت از خاک افغانستان به سمت تاجیکستان منتشر شد.منابع محلی در شهرستان خواجه غار استان تخار می‌گویند که هفت راکت از این استان به سمت تاجیکستان پرتاب شده است.
هنوز طالبان و مقام‌های تاجیکستانی در این زمینه چیزی نگفته‌اند.
براساس این گزارش نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز در این دیدار بر ادامه تلاش‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی، تعلیم و تربیت، فراهم‌سازی زمینه‌های مصون کار برای مردم و مسایل مربوط به امنیت، سخن گفته‌است.
نیکلاسون تنها راه‌ حل در زمینه رسیدگی به تمامی مشکلات افغانستان را ادامه گفت وگوها عنوان کرده است .
براساس این گزارش، «لطف الحق نور پسرلی» مشاور ارشد بانک مرکزی افغانستان نیز در دیدار با «توماس نیکلاسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان درباره مسایل مختلف مالی و بانکی گفت‌وگو کرد.
دیدار مقام‌های طالبان در حالی با دیپلمات ها و نمایندگان کشورهای مختلف جهان صورت می گیرد که هنوز هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.طالبان اما این نوع روابط را شناسایی مخفی حکومت شان از سوی جهان تلقی می کنند.

ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل