Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@23:56:55 GMT

قیمت نان سنتی تغییر نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۲۶۶

قیمت نان سنتی تغییر نمی‌کند

صفری سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص تغییر قیمت نان سنتی مطالبی به شرح زیر باین کرد.

با اجرای قانون مردمی شدن یارانه نحوه پرداخت یارانه آرد تغییر می‌کند نحوه پرداخت یارانه آرد به گونه‌ای است که قیمت نان سنتی برای مصرف کننده تغییر نمی‌کند.

با تامین کامل و کافی گندم در استان آرد مورد نیاز نانوایی‌ها بدون هیچ کمبود و مشکلی مثل همیشه در تامین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به کیفیت نان و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های نانوایی خارج از برنامه حساسیت گروه‌های مشترک بازرسی ونظارت در استان است.

با بازرسی‌های مستمر و دقیق ضمن جلوگیری از فروش آرد آزاد، هم بر کیفیت و هم بر پخت مستمر طبق برنامه واحد‌های نانوایی نظارت جدی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نان سنتی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟

در جلسه صحن شورای این هفته همدان وضعیت کیفیت نان همدان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای حل مشکلات این حوزه احصا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، در این جلسه که امروز با حضور اعضای شورا، شهردار همدان، معاون فرماندار، مدیرکل اداره غله استان و غیره برگزار شد وضعیت کیفیت نان و افزایش تعداد نانوایی‌ها در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ضرورت افزایش تعداد نانوایی‌های شهر اظهار داشت: در حال حاضر کمبود نانوایی در برخی نقاط شهر همدان برای مردم مشکل ساز شده و انتظار می‌رود این مشکل با همکاری دستگاه‌های مربوطه حل شود.

محمود مسگریان بیان کرد: در حال حاضر چهار نقطه از شهر برای ساخت نانوایی شناسایی شده است و لازم است تا دیگر نقاطی که نیاز به نانوایی دارند شناسایی و در راستای این موضوع اقدامات لازم انجام شود.

*مکانی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی در همدان ایجاد شود

وی عنوان کرد: همکاری فرمانداری و اداره مسکن و شهرسازی لازمه حل مشکل تامین زمین برای ایجاد نانوایی بوده و شورا و شهرداری نیز آماده همکاری و مساعدت کامل است.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه ایجاد بستر برگزاری فروشگاه‌هایی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی گفت: ایجاد 13 هزار شغل خانگی در سال گذشته در همدان اقدام شایسته‌ای است که نیاز است تا مکانی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی در همدان نیز فراهم شود.

*اعلام آمادگی شهرداری برای رفع مشکل کمبود نانوایی‌های سطح شهر

شهردار همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه رویکردی که در ماموریت‌ها و عمل به وظایف در برخی دستگاه‌های اجرایی وجود دارد نگاه سود محور در ارائه خدمات است.

سید مسعود حسینی بیان کرد: می‌توانیم با دستگاه‌های مربوطه در زمینه ساخت نانوایی کمک کنیم از جمله مسکن و شهرسازی با ارائه زمین و اعلام همکاری اوقاف در دادن تعدادی از قطعات زمین ضمن ساختن نانوایی این املاک را به نانواها اجاره دهیم ضمن اینکه می‌توانیم از ظرفیت مساجد و مدارس در این زمینه استفاده کنیم.

حسینی در مورد حمایت مشاغل خانگی اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد بازاریابی مناسب است و در این زمینه شورا و شهرداری همکاری و حمایت خود را از مشاغل خانگی اعلام می‌کند.

* ضرورت احداث نان سراها برای رفع مشکل کمبود نانوایی‌ها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار داشت: متاسفانه در برهه‌ای از زمان کاربری نانوایی‌ها را به عنوان تجاری لحاظ کرده‌اند که امروزه به دلیل افزایش قیمت ملک و زمین مالکان نانوایی‌ها را به فروشگاه‌های تجاری تبدیل کرده‌اند.

حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی بیان کرد: کانکس‌ نانوایی اعتبار و وجاهت قانونی ندارد و در حال حاضر 13 کانکس نانوایی در نقاطی از شهر مستقر شده که یک تصمیم موقت است اما نباید به یک بدعتی در حوزه شهرسازی تبدیل شود چرا که این موضوع منظر شهری را مخدوش می‌کند.

*مردم همدان از کیفیت نان و میزان دورریز آن ناراضی هستند

وی با بیان اینکه طبق قوانین و اختیارات؛ شورای شهر باید در زمینه رفع مشکلات نان و نانوایی وارد شود افزود:مردم از کاهش کیفیت انواع نان و افزایش میزان دور ریز آنها ناراضی هستند و مسئولان باید در این مورد چاره اندیشی کرده و کیفیت نان را افزایش دهند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: با توجه به افزایش جمعیت شاید پخت نان سنتی زمان زیادی را نیاز داشته باشد و بر اساس نیاز به افزایش پخت تمایل نانوایان به سمت پخت نان صنعتی پیش برود اما اقبال مردم بیشتر به مصرف نان‌های سنتی است و ما باید موضوع سلامت شهروندان را مد نظر قرار دهیم.

صفری افلاکی اعلام کرد: ساخت مجتمع یا سرای نان از راهکارهای مهم در رفع مشکل کمبود نانوایی و پخت نان است و این مجتمع‌های نان را می‌توان در چندین نقطه شهر در وسعت بالا ساخت ضمن اینکه نانسراها می‌توانند چندین مدل نان را به صورت شبانه‌روزی تولید کنند

وی با بیان اینکه در کنار مجتمع‌های نان می‌توان موزه‌های نان نیز ایجاد کرد افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که سازه‌هایی با معماری ایرانی اسلامی برای مجتمع‌های نان احداث کنیم و کرامت مردم هم برای تهیه نان حفظ شود.

* ضرورت اجرای طرح ساماندهی نانوایی‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با بیان اینکه در چندین سال اخیر با مشکل نان و نانوایی مواجه هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 15 نقطه شهر با مشکل کمبود نانوایی مواجه است که این مشکل در نقاط کم برخوردار وجود ندارد و رد بالای شهر همدان دیده می‌شود.

اسدالله ربانی‌مهر بیان کرد: امنیت حوزه نان و نانوایی‌ها مباحث مهمی است که در این راستا پیگیر طرح ساماندهی نانوایی‌ها هستیم و انتظار می‌رود شهرداری با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد ما را در حل این مشکل کمک کند.

* فعالیت 200 نانوایی در این شهر اجاره‌ای است

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه قیمت نان باید افزایش یابد عنوان کرد: در حال حاضر فعالیت 200 نانوایی در این شهر اجاره‌ای است که هم اکنون به دلیل گرانی اجاره‌بها رو به تعطیلی می‌روند.

خوانساری تصریح کرد: در حال حاضر معضل بسیار بزرگی که در این حوزه وجود دارد این است که نانوایی از، پخت نان سنگک ریگی به سمت پخت نان صنعتی یا چدنی پیش می‌روند که این برای سلامتی شهروندان آسیب است چرا که پخت نان سنگکی چدنی برای بدن سم است و باید با راهکارهای مناسب نانوایی‌ها را به سمت پخت نان ریگی و سنتی سوق دهیم.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری همایش نان کامل در سیلوی مرکزی همدان در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود و در این همایش نان کامل پخت کرده و در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ 
  • آخرین مهلت استفاده از کلابرگ
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند