Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال بنا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای میبد در آبان سال ۹۷ با تکمیل ساختمان اداری افتتاح شد اما ادامه عملیات فاز دوم این پیاگاه شامل حصار کشی ، محوطه سازی ، ساخت انبار امداد و تامین امکانات و تجهیزات نیازمند تامین اعتبار ویژه برای این طرح است.

وی ادامه داد: خیرین شهرستان میبد می‌توانند در حوزه امداد و نجات نیز مشارکت کرده و در تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای عملیات ساخت فاز دوم توسعه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای  مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس جمعیت هلال احمر میبد با برشمردن فعالیت‌های این جمعیت از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی از آحاد مردم درخواست کرد تا حداقل در دوره ۲۲ ساعته مقدماتی کمکهای اولیه شامل آموزش چگونگی احیای قلبی ریوی، رگ گیری ، تزریقات ، پانسمان، حمل و نقل بیمار ، انواع شوک‌ها و علایم حیاتی ، انواع خفگی شرکت کنند تا بتوانند به و دیگران کمک کنند و طرح «هر خانه یک امدادگر» را تحقق ببخشند.

وی گذراندن چهار دوره آموزشی کمک های اولیه پایه و مقدماتی ، دوره عمومی امداد ، دوره عمومی نجات و پیش بیمارستانی را به شهروندان توصیه و اظهار کرد: در صورت تمایل برای امدادگر حرفه‌ای شدن نیز باید انواع دوره‌های تخصصی جاده ، کوهستان ، سیلاب ، حمایت روانی ، اسکان اضطراری و انواع دوره‌های پیشرفته را گذراند.

بنا عضویت در جمعیت هلال احمر را از مقطع دبستان تا سن ۳۰ سالگی به صورت عضویت دانش آموزی و دانشجویی عنوان کرد و گفت : از سنین ۳۰ سالگی مردم می‌توانند به صورت داوطلب به عضویت جمعیت درآیند و در کل همه اعضا داوطلب نامیده می‌شوند.

رییس جمعیت هلال احمر میبد، کمک ۲۵۰ میلیون تومان به ۱۹۵ مددجوی بیمار ، امدادرسانی در ۲۲ حادثه جاده‌ای از سوی پایگاه امداد و نجات، پیدا کردن افراد گم شده‌ در بیابان و کمک به ۶۵ مصدوم شامل  ۱۸ رها سازی و چهار مورد انتقال مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانی را از اقدامات یک سال گذشته این جمعیت اعلام کرد.

بنا کمک در هشت حادثه غیر مترقبه در سطح شهر ، اجرای ۳۸ برنامه توانمندسازی هفتگی برای اعضا ، برگزاری ۱۱ دوره امدادی شامل کمک‌های اولیه ، تکمیلی و تخصصی با حضور ۱۸۵ نفر از علاقمندان ، برگزاری هشت دوره مختلف کوتاه مدت آموزشی امدادی در خانه‌های هلال با حضور ۸۵ نفر و اجرای برنامه‌های فرهنگی را از دیگر اقدامات این جمعیت برشمرد.  

نزدیک به سه هزار نفر داوطلب امدادرسانی زیرپوشش جمعیت هلال احمر میبد هستند و  ۲ خانه هلال این جمعیت در ندوشن و مزرعه کلانتر دایر شده است.  

مرکز شهرستان ۱۰۷ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد واقع شده‌است.

برچسب‌ها میبد امداد رسانی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد امداد رسانی سازمان امداد و نجات هلال احمر میبد امداد رسانی سازمان امداد و نجات هلال احمر پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع آب‌گرفتگی در ۴ استان، از امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در این استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به آغاز بارش‌ها از روز پنجشنبه گفت: بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان و اصفهان، امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: عملیات امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در ۴ استان که بارش‌ها منجر به آبگرفتگی شده، با اعزام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آغاز شده است.

به گفته محمودی، در استان خوزستان با آبگرفتگی در شعب دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این شعب توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است.

در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در شعب دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده و امدادرسانی در شعب دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است.

همچنین استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی از طریق شعبه هلال‌احمر در شاهین شهر و شعب سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از شهروندان خواست از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها در این استان‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، از صبح پنجشنبه بارش باران در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز نیز آغاز شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند