Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بروزرسانی امکانات، ‌ مربیان و تجهیزات فنی و حرفه‌ای در کشور گفت: ‌امکانات فنی و حرفه‌ای در یزد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدصالح جوکار در دیدار با معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: در مورد تولید اگر به دنبال افزایش راندمان کار و بهره‌وری هستیم، تنها در سایه آموزش و مهارت می‌توانیم چنین هدفی را محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بخواهیم شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای شکل بگیرند باید دوره‌های آموزشی بروزرسانی شوند و علاوه بر آموزش‌های پیش از اشتغال، باید دوره‌های تخصصی در حین کار هم برای آنها ارائه شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه بسیاری از تکنولوژی‌های آموزشی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور قدیمی است، گفت: ما در کشور تولید پیکان را سال‌ها پیش متوقف کردیم اما همچنان آموزش‌ها بر روی این موتور انجام می‌شود؛ در چنین حالتی نباید توقع داشت که آموزش دیدگان ما بتوانند با تکنولوژی‌های روز آشنا باشند.

وی بر ضرورت پرهیز از وجود نگاه‌های کمی و توجه به مسائل کیفی در آموزش‌های مهارتی و فنی، گفت: علاوه بر اینکه ما باید جنبه‌های کمی را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم، کیفی شدن فعالیت‌ها را هم در حوزه‌های مختلف تجهیزات، تکنولوژی و مربیان را هم در اولویت اصلی قرار دهیم.

جوکار خاطرنشان کرد: امروز ما باید در کشور همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا پیش برویم و این موضوع با نوآوری و خلاقیت امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز فعلی آموزش فنی و حرفه‌ای در یزد جوابگوی جمعیت این شهرستان نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت استان در شهر یزد حضور دارند، لازم است که امکانات فنی و حرفه‌ای این شهر هم متناسب با جمعیت افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بر ضرورت توانمندسازی نیازمندان در حوزه‌های مهارتی تاکید کرد و گفت: ما وظیفه داریم که به نیازمندان کمک کنیم اما در کنار آن باید با مهارت آموزی به آنها، زمینه توانمندسازی را فراهم کرده و از آنها کارآفرین بسازیم.

کد خبر 574062

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فنی و حرفه ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی

استاندار زنجان گفت: پاداش افزایش تولید به کارگران واحدهای تولیدی باید پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و در حقیقت کارگران افسران جنگ اقتصادی هستند، اظهار کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل بی تدبیری سبب ادامه دار بودن مشکل کارگران می‌شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پیگیری مطالبات کارگران تاکید کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل یکی از این موارد است که باید اجرای آن در واحدهای تولیدی راستی آزمایی شود.

افشارچی بر لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: موضوع بهره‌وری هم باید مورد توجه باشد و رویکرد ما این است هر واحدی که بتواند اتفاق خاصی را در حوزه بهره‌وری و توجه به کارگران رقم بزند، در اولویت گره گشایی از مشکلات و مسائل قرار داده شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه نباید سودآوری تولید از محل سوبسیدهای انرژی باشد، خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع باید از محل بهره‌وری رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم، اضافه کرد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل نبود تدبیر ادامه‌دار می‌شود.

کد خبر 750128

دیگر خبرها

  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)