Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@03:46:38 GMT

خانه شیخ فضل‌الله نوری مرمت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۵۷۶

خانه شیخ فضل‌الله نوری مرمت می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مویدی مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: خوشبختانه دستور تملک خانه شیخ فضل‌الله نوری صادر شده است، از آنجایی که ملک ذکر شده، در گذشته به منظور احداث حسینیه از سوی خیریه و هیأت صنف کفاشان خریداری شده است، جلسه‌ای با مسئولان خیریه برگزار شد و مذاکرات مربوطه در خصوص چگونگی تملک در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مویدی گفت: این خانه که دارای بنایی مربوط به دوره قاجار و با قدمت حدود ۱۱۰سال است، حدود ۱۸ ماه مدفن شهید شیخ فضل الله نوری بوده که در حال حاضر باگذر زمان در حال تخریب است. شهرداری تهران هیچگونه نگاه تجاری یا مادی به ملک مذکور نداشته و در راستای حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی شهر تهران به دنبال تملک ملک مذکور و بازسازی آن است.

براساس گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران« بنابراین این اطمینان را به مالکان داده‌ایم تا با واگذار کردن تملک ملک مورد نظر به این نهاد عمومی، بستر مناسبی برای حفظ ملک و زنده نگه داشتن یاد شهید مظلوم شیخ فضل الله نوری فراهم کنیم. ضمن آنکه هزینه‌های تملک نیز در اختیار خیریه مذکور قرار خواهد گرفت.»

کد خبر 675504 برچسب‌ها تهران قدیم نوسازی شهردارى تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تهران قدیم نوسازی شهردارى تهران شیخ فضل الله نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب به روستای توانه در نهاوند رسید

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر، اظهار داشت: در راستای تأمین آب شرب این روستا؛ حفاری و تجهیز چاه به عمق 90 متر، ساخت اتاقک چاه، اجرای خط لوله انتقال آب به طول 1800 متر و تهیه و اجرای ۲۰ کیلوولت خط برق چاه، انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه آبرسانی به روستای توانه از پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان همدان است، افزود: اقدامات مذکور با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) اجرا شده است تا آب شرب سالم و کافی در اختیار مردم شریف این روستا قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجهیز، راه اندازی و وارد مدار کردن چاه مذکور با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال انجام شده و با وارد مدار شدن این چاه، مشکل آب روستا با جمعیتی حدود چهارهزار نفر برطرف شد.

دیگر خبرها

  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!
  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود