Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:52:20 GMT

نگران بحران بیکاری در پی افزایش حقوق‌ها هستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۷۷۳

نگران بحران بیکاری در پی افزایش حقوق‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت) در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور گفت: اقدامات اخیر دولت در خصوص مباحث مرتبط با اصلاح ساختار اقتصادی از مهمترین تصمیماتی است که در برهه کنونی در سیاست‌های اقتصادی کشور در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن تقدیر و تشکر، حمایت مجلس و همه کسانی که به عنوان دلسوزان نظام هستند را اعلام می‌کنیم و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند دولت را حمایت کنید، امروز اعلام می‌گوییم ظرفیت مجلس و کمیسیون اقتصادی در خدمت حمایت از دولت برای موفقیت در عرصه اصلاح ساختارهای اقتصادی است.

پور ابراهیمی بیان کرد: یکی از این موضوعات، موضوع مرتبط با تصمیم برای کالاهای اساسی در کشور است، آنچه که اتفاق افتاده در روزهای اخیر نیازمند تصمیماتی است که رئیس‌جمهور حتماً باید مدنظر قرار دهد. در حوزه اصلاح ساختار بخش کالای اساسی در کشور مدنظر قرار گیرد. مجموعه‌ای از تصمیمات کنار هم می‌تواند آنچه که به عنوان رفاه مردم ایران و برون‌رفت از شرایط کنونی است را محقق کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس بیان کرد: نکته دیگر در ارتباط با اطلاع‌رسانی به مردم است، دولت در برخی امور که قرار است تصمیم‌گیری شود با مردم گفتمان نمی‌کنند، ولی صحبت‌های اخیر که رئیس‌جمهور و وزرا مطرح کردند فرصت مناسبی بود که بهتر بود زودتر مطرح شوند تا همکاری مردم در حوزه اصلاح‌های ساختاری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بحث بعدی درباره فضای تصمیم‌گیری در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی است که به زیرساخت‌هایی برای اجرا نیاز دارد. پایگاه جامع رفاه ایرانیان برای تصمیمات در این موضوع، اصلی‌ترین نیازمندی برای اطلاعات است. زیرساخت‌های مربوط به حوزه بانک مرکزی هم از این حوزه خارج نیست. انتظار ما از دولت این است که با این رویکرد مسیر حرکت را دنبال کند.

پورابراهیمی ضمن تبریک روز کارگر تاکید کرد: ما مخالف افزایش حقوق کارگران براساس مصوبات شورای عالی کار نیستیم، آنچه ما را نگران کرده نگرانی از بحران بیکاری در واحدهای کوچک و متوسط است. به دلیل شرایط خاصی که در بنگاه‌های کوچک زیر ۱۰ نفر یا بنگاه‌های متوسط وجود دارد ممکن است تعدیل نیروهای انسانی اتفاق بیفتد و این نگرانی ما از بابت خود کارگران است.

نماینده مردم کرمان تاکید کرد: این امکان باید در شورای عالی کار فراهم شود که به کارگران کمک کنیم تا از کار بیکار نشوند. لذا ما مخالف افزایش حقوق بر اساس مصوبات شورای عالی کار نیستیم بلکه نگران بحران بیکاری در واحدهای کوچک و متوسطی هستیم که به دلایل متخلف به تعدیل نیروی‌ها انسانی اقدام کردند که قطعاً در این خصوص این نگرانی باید پیگیری شود.

کد خبر 5486641

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بانک مرکزی شورای عالی کار محمدرضا پورابراهیمی افزایش حقوق مجلس شورای اسلامی صحن مجلس هیئت دولت ارز ترجیحی ایران جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور یارانه محمد باقر قالیباف تهران حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش های مجلس و گزارش های این مرکز با عصبانیت دولت رئیسی همراه شده است. علی ربیعی سخنگوی دولت سابق در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشته است؛

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.



ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت.

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901207

دیگر خبرها

  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند