Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:43:48 GMT

کالاهای اساسی در خراسان جنوبی ذخیره‌سازی شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۸۹۵

کالاهای اساسی در خراسان جنوبی ذخیره‌سازی شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری روز سه‌شنبه در اولین نشست قرارگاه جهاد تبیین با محوریت اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی و مدیران رسانه‌های استان در این سازمان برگزار شد افزود: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه برای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها آمادگی کامل داشته و بر ۲ حوزه تامین کالا و نظارت بر توزیع اقلام اساسی متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هدف نخست و اصلی اجرای این طرح عملا در حوزه جهاد کشاورزی ظهور و بروز پیدا می‌کند لذا همه ظرفیت انسانی و خودرویی مجموعه را پای کار آورده‎‌ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه نظارت‌ها، علاوه بر فعالیت همیاران بازار با دستور وزیر جهاد کشاورزی تمامی ظرفیت خودرویی و انسانی خانواده جهاد کشاورزی از دستگاه‌های مربوطه تا سازمان پای کار آمده‌اند و همه هم و غم ما بر این طرح قرار گرفته تا نظارت‌ها درست انجام شود و مردم دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: وضعیت بازار استان به‌طور مرتب و مستمر در حال رصد است و تاکنون آرام بوده و هیچ مشکل و نگرانی در ‌حوزه تولید و مصرف وجود ندارد.

جعفری افزود: در طرح جدید دولت یارانه کالا از زنجیره اول به آخر منتقل می‌شود و دهک‌های پایین جامعه که ۹۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، منتفع خواهند شد.

وی تاکید کرد: اجرای کامل طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها سبب افزایش بهره‌وری می‌شود به این معنا که قدرت رقابت افزایش یافته و علم روز به سراغ تولید می‌آید که امنیت غذایی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با توجه به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به عنوان طرح اقتصادی بزرگ در کشور، این مجموعه آمادگی کامل دارد و همه ارکان سازمان در حوزه نظارت فعال هستند.

عباس جرجانی افزود: در اولین اقدام عملیات آموزشی نیروهایی که خارج از تنظیم بازار بودند را ابتدای هفته آغاز کردیم.

وی بیان کرد: ۱۴۵ نیروی سازمانی ۲ هزار و ۸۵۰ واحد صنفی را مورد رصد قرار می‌دهند و انبارهایی که در سامانه تجارت ثبت شده، مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: تا پایان هفته جاری مانور نظارت و بازرسی از سطح بازار توسط نیروهای مجموعه ادامه دارد.

وی گفت: خوشبختانه در زمینه اقلام اساسی هیچ گونه کمبود یا مشکلی وجود ندارد و سازمان جهاد کشاورزی نسبت به حذب سهمیه و توزیع آن اقدام می‌کند.

برچسب‌ها نرخ ارز کالای اساسی کشاورزی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ ارز کالای اساسی کشاورزی نرخ ارز کالای اساسی کشاورزی خراسان جنوبی خراسان جنوبی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: ایجاد بنا و تاسیسات، خاکبرداری و خاکریزی، گود برداری، پی کنی، دیوارکشی، فنس کشی، استقرار کانکس و آلاچیق، سوزاندن بقایا، قطع و ریشه کنی و خشک کردن باغات، احداث پارک و فضای سبز، استخر ذخیره آب و محوطه سازی از جمله موارد تغییر کاربری محسوب می شود و با متخلفان در این زمینه برخورد می شود.

 

علی مبارکی افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ماموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا راساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کنند.

 

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور هم گفت: ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی جاده بوژان در محدوده روستاهای حمیدآباد، تحت منظر و حصار بوژان قلع و قمع شد.

 

جهانداری با بیان اینکه عمده اجرای حکم قلع و قمع مربوط به زمین هایی بود که اطراف آن دیوارکشی شده بود، ابراز کرد: با توجه به اینکه اجرای دیوار مانع از دید کارشناسان شده بود و افراد در داخل زمین ها مشغول ویلا سازی شده بودند، تمامی این دیوار کشی ها تخریب شد.

 

وی بیان داشت: این اقدام قانونی منجر به قلع و قمع ۱۰ مورد دیوارکشی به مساحت ۵۶۰ مترمربع، یک استخر به مساحت ۵۰ متر مربع و معدوم سازی یک مورد تابلو مربوط به جاده سازی و قطعه بندی شد و ۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

 

جهانداری از مردم خواست: هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌ های کشاورزی را از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

 

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد