Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا وحید شعبانی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر در محل این جمعیت در اهواز بیان کرد: هلال احمر در کنار اورژانس در بیشتر حوادث به ویژه حوادث جاده‌ای و رودخانه‌ای حضور فعال دارد.

وی گفت: به عنوان مثال در حادثه واژگونی اتوبوس در جاده دزپارت - ایذه اگر هلال احمر ورود نمی‌کرد شاید شاهد تلفات بیشتری در این حادثه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اثر واژگونی یک اتوبوس مسافربری در شهرستان دزپارت در هفته گذشته سه نفر کشته و ۳۲ نفر دیگر مصدوم شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه هم اکنون ۲۴ پایگاه بین شهری این جمعیت در استان وجود دارد ادامه داد: متوسط زمان رسیدن امدادگران بر سر حادثه ۱۲ دقیقه است که با افزایش این پایگاه‌ها می توان این مدت زمان را نیز کاهش داد.

بیشتر حوادث غرق شدگی به دلیل ناآگاهی است

شعبانی بیان کرد: بیشتر حوادث غرق شدگی که در خوزستان رخ می دهد به دلیل ناآگاهی مردم از مکانی است که در آن شنا می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از مردم در نقاطی که امدادگری وجود ندارد و یا رودخانه‌های خطرناک اقدام به شنا کردن می‌کنند که در موارد زیادی موجب غرق شدن فرد می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در قانون جدید امداد و نجات در سطح کشور، وزارت نیرو باید برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای شنا کردن در نقاط خطرناک ایجاد کند؛ متاسفانه خوزستان به لحاظ آمار غرق شدگی در رتبه‌های بالای کشور است.

وی درادامه با اشاره به اینکه امسال یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر در کشور است افزود: شعار امسال هفته هلال یک قرن خدمات بی‌منت است؛ این هفته فرصت خوبی است تا مردم با انواع خدمات این جمعیت آشنا شوند.

شعبانی با بیان برخی برنامه‌های مهم هفته هلال احمر در استان گفت:دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، برگزاری مانور زلزله، ادای احترام به مقام شهیدان در استان و طرح نیکوکاری در حوزه محیط زیست از جمله این برنامه‌ها ست.

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: درطرح نیکوکاری محیط زیست با همکاری منابع طبیعی روستاهایی مشخص می‌شود تا آموزش مراقبت از محیط زیست و کمک‌های اولیه را از سوی هلال احمر فرا گیرند.

وی ادامه داد: همچنین به صورت نمادین برای اجرا و تداوم این طرح در خوزستان یکصد نهال در شهرستان هفتکل کاشته می‌شود.

خدمات رسانی به بیماران سخت علاج

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه یکی از مسوولیت‌های این جمعیت خدمات رسانی به بیماران سخت علاج است گفت: پارسال در ۱۰ مرحله ۶۷ میلیارد ریال در بحث تامین دارو و خدمات به این گروه از بیماران در خوزستان کمک شد.

شعبانی بیان کرد: همچنین با مسوولان بانک‌های ملت، ملی و مسکن توافق شد و تسهیلاتی به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال به بیماران نیازمند در استان پرداخت شد.

وی با اشاره به وجود بانک امانات تجهیزات دراین جمعیت افزود: در این بانک تجهیزات پزشکی جمع آوری و نگهداری می‌شود و به صورت امانت به بیماران نیازمند داده می‌شود. به عنوان مثال در زمان شیوع کرونا از این بانک کپسول های اکسیژن به بیماران کرونایی امانت داده می‌شد.

وی گفت: از خیران تقاضا داریم برای تجهیز و تامین هر چه بیشتر این بانک با هلال احمر همکاری کنند.

از تاریخ ۱۸ اردیبشهت به عنوان روز جهانی صلیب سرخ به مدت یک هفته هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

برچسب‌ها امداد رسانی خوزستان اهواز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امداد رسانی خوزستان اهواز امداد رسانی خوزستان اهواز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هلال احمر هفته هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل