Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@08:04:25 GMT

تورم در مکزیک رکورد 21 ساله را شکست

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۲۲۸۷

تورم در مکزیک رکورد 21 ساله را شکست

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آمارهای دولتی که شب گذشته منتشر شد نشان می‌دهد نرخ تورم در مکزیک در ماه آوریل به بالاترین میزان از سال 2001 تاکنون رسیده ا ست.

پیش‌بینی می‌شود، انتشار این آمار بانک مرکزی مکزیک را مجبور کند تا نرخ بهره در این کشور را افزایش دهد.

گفته می‌شود، هم‌اکنون نرخ تورم مکزیک 3 درصد بیشتر از میزان هدف‌گذاری از سوی بانک مرکزی این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته طی هفت نشست گذشته بانک مرکزی مکزیک مقامات این بانک تلاش کردند تا با بالا بردن نرخ بهره به مقابله با افزایش تورم بپردازند.

نیخیل سانگانی کارشناس ارشد مؤسسه کاپیتال اکونومیکس می‌گوید؛ انتظار داریم این هفته بانک مرکزی مکزیک نرخ بهره را بالا ببرد. 

گفته می‌شود فقط در ماه آوریل شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور که تغییرات قیمت سوخت و مواد غذایی را می‌سنجد نزدیک به یک درصد رشد کرده است.

آندرس مانوئل لوپز آبرادور، رئیس جمهور مکزیک دیروز گفته بود که انتظار دارد تورم در این کشور کاهشی شود و پایان درگیری نظامی روسیه با اوکراین باعث تعدیل فشارهای تورمی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تورم مکزیک نرخ ماه ژانویه غذا سوخت اوکراین رئیس جمهور بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق برای تاسیس شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «طرح آمایش آموزش عالی را مرحله‌به‌مرحله پیش می‌بریم و سعی می‌کنیم توسعه دانشگاه‌ها بر اساس نیاز باشد.»

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آمایش آموزش عالی را مرحله به مرحله پیش می‌بریم و سعی می‌کنیم توسعه بر اساس نیاز باشد به گونه‌ای که هر رسته‌ای که خواست تاسیس شود، پیوست اشتغال داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم رشته‌هایی هم که دانشجو کم دارد یا ظرفیت آن‌ها کاهش پیدا کرده، تغییر رویکرد بدهیم یا با برخی از دانشگاه‌ها ادغام کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص همکاری بانک مرکزی برای تخصیص ارز دانشجویی، اضافه کرد: رئیس کل بانک مرکزی در زمینه ارز دانشجویی بسیار با سخاوت عمل می‌کند و برای تسهیل تخصیص ارز دانشجویی پیشنهاداتی را ارائه کرده است.

زلفی گل همچنین با اشاره به تاسیس شعب برون مرزی دانشگاه‌های ایران در کشور عراق، اظهار داشت: دانشگاه‌های بزرگ ما مثل دانشگاه شریف، دانشگاه تهران و بعضی از دانشگاه‌های شهرستانی با دانشگاه‌های عراق توافقاتی داشتند و در حال تاسیس شعبی در این کشور هستیم.

دیگر خبرها

  • رکورد صدور پروانه در بافت فرسوده کشور شکست
  • جزئیات توافق برای تاسیس شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق
  • پارسال بانک ها چه مقدار تسهیلات دادند
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲/ کنترل نقدینگی اهرم مهار تورم است
  • سرسام آماری؛ چرا داده‌های نرخ تورم بانک مرکزی شفاف نیست؟
  • چرا داده‌های نرخ تورم بانک مرکزی شفاف نیست؟
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟