Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@07:12:30 GMT

احتمال ثبت بالاترین دمای جهانی در یکی از ۵ سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۲۳۹۹

سازمان جهانی هواشناسی هشدار داد که دمای جهانی ممکن است در یکی از پنج سال آینده به بالاترین میزان ثبت شده برسد.

به گزارش ایسنا، بر اساس مطالعه جدید سازمان جهانی هواشناسی، احتمال اینکه میانگین دمای جهانی در یکی از پنج سال آینده به بیش از ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن برسد، اکنون حدود ۵۰:۵۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بررسی همچنین ۹۳ درصد احتمال دارد که میانگین دمای جهانی پنج ساله برای ۲۰۲۶-۲۰۲۲ بالاتر از میانگین پنج سال گذشته یعنی ۲۰۲۱-۲۰۱۷ باشد.

کارشناسان اظهار داشتند: آخرین پیش‌بینی‌های آب و هوایی نشان می‌دهد که افزایش دمای جهانی تداوم خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که دمای هوا در یکی از سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ حتی از ۱.۵ درجه سانتی‌گراد بالاتر از دوره پیش از صنعتی شدن، فراتر رود.

به گزارش اسکای نیوز، بر اساس گزارش موقت سازمان جهانی هواشناسی در مورد وضعیت آب و هوای جهان، در سال ۲۰۲۱، میانگین دمای جهانی ۱.۱ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از دوره صنعتی شدن بود. گزارش نهایی اواخر هفته آینده منتشر خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 احتمال ثبت دما جهانی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 دمای جهانی پنج سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از بعد از ظهر امروز با نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید، گرد و خاک، وقوع رگبار، رعد و برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاع تشکیل مه تا روز شنبه پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است، افزود: احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تأسیسات زیربنایی وجود دارد.

زارعی با بیان اینکه برای شرایط موجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده اظهار کرد: بر این اساس خودداری از سفر‌های غیرضرور، عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع، خودداری از اتراق، چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و آمادگی نهاد‌های خدمت رسان مرتبط با مدیریت بحران توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید

 افزایش ۱۱ درصدی بارندگی در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: در شبانه روز گذشته سربیشه و خضری دشت بیاض با حداقل دمای ۱۱ درجه سلسیوس خنک‌ترین و نهبندان با حداکثر دمای ۳۵ درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان گزارش شده اند. 

او تصریح کرد: تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین ۱۶ و ۲۸ درجه سلسیوس بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کاهش نسبی دمای هوا در مازندران
  • نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری