Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل شهریاری  گفت: تفاهمنامه در راستای سیاست های دانش بنیان و مباحث توانمند سازی و ارتقای مهارت ها و شایستگی های نیروی انسانی شاغل در حوزه صنعت ساختمان با توجه به طرح مسکن ملی امضا شد.

او  گفت: ارائه آموزش های مهارتی در زمینه آموزش های حوزه صنعت ساختمان با هدف افزایش میزان بهره وری، کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری و همچنین گسترش فرهنگ مهارت آموزی و تحقیق و بررسی در این زمینه و ارائه آموزش های کارآفرینی به منظور توسعه کسب و کارهای مرتبط و کمک به اشتغال پایدار در این حوزه از مهمترین اهداف اصلی انعقاد این تفاهمنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت:  همچنین تشکیل کمیته برنامه ریزی و نظارت بر روند اجرای آموزش های مشترک، هماهنگی و رفع موانع احتمالی، تهیه و تدوین استانداردهای جدید و مورد تقاضا جهت تایید و تصویب سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به منظور فراهم نمودن زمینه آموزش با استفاده از ظرفیت های علمی طرفین، تشکیل جلسات کمیته برنامه ریزی با مراکز زیرمجموعه طرف اول هر سه ماه یکبار به منظور تشریک مساعی، حمایت از گسترش فعالیت های دانش بنیان با هدف شناسایی موانع موجود و بهینه سازی ساختارهای حوزه صنعت ساختمان، معرفی افراد توانمند و مستعد این حوزه به منظور حضور در مسابقات مهارت و همکاری در خصوص برگزاری مسابقات آزاد مهارت در حوزه صنعت ساختمان از تعهدات مشترک طرفین در این تفاهمنامه است.

او گفت: مدت اجرای این تفاهمنامه ۲ سال شمسی خواهد بود که با توافق طرفین قابل تمدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای دانش بنیان حوزه صنعت ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستائیان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهرام ملایی‌هزاروندی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آموزش مهارت بین روستائیان و عشایر، اظهار داشت: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت‌آموزی و توانمندسازی بین روستائیان و عشایر در سال گذشته 4هزار و 288 نفر آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی ادامه داد و افزود: این آموزش ها در قالب  750 هزار و 99 نفرساعت در حرفه هایی  ازقبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران‌کاری، سرمه‌دوزی، خیاطی، قالی‌بافی و ... بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه دانست و گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها ازاهداف اجرای آموزش مهارتی دراین مناطق است.

ملایی‌هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، گفت:  ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان  وعشایر مطمئناً در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران وتبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند. اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با 55 مرکز آموزش دولتی و یک هزارو 530 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟