Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:04:10 GMT

اخبار کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۲۶۲۳

اخبار کوتاه از استان اصفهان

مدارس غیردولتی اصفهان تا ابلاغ شهریه مصوب جدید، شهریه سالجاری را دریافت کنند

رییس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: مدارس غیردولتی موطف به دریافت شهریه تا زمان ابلاغ شهریه مصوب سال تحصیلی آینده، مطابق سالجاری و بصورت علی‌الحساب هستند.

به گزارش ایرنا، علی حمیدی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت ثبت نام و دریافت شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ افزود: بر این اساس مدارس غیردولتی در زمان ثبت‌نام مجاز به دریافت شهریه بیشتر از مبلغ مذکور نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مدارس غیردولتی جزء جدانشدنی آموزش و پرورش هستند که باید در چارچوب قوانین و مقررات مورد حمایت قرار بگیرند.

رییس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: این مدارس همچنین باید مطابق با قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های وزارتخانه عمل کنند.

وی ادامه داد: هر یک از مدارس غیردولتی استان در سامانه تعیین شده در وزارتخانه متبوع دارای یک کارتابل جداگانه برای وارد کردن اطلاعات خود به تفکیک منطقه هستند تا پس از تایید در اداره کل آموزش و پرورش و سپس تأیید وزارتخانه، شهریه مصوب جدید این مدارس ابلاغ ‌شود.

حمیدی یادآور شد: زمان احتمالی ابلاغ شهریه جدید مدارس غیردولتی تا آخر خرداد پیش‌بینی شده است و بر این اساس این مدارس در استان موظف هستند پوستر این ابلاغیه را بعد از تأیید اداره‌کل آموزش و پرورش استان در مدرسه نصب کنند تا والدین از میزان شهریه جدید اطلاع کامل پیدا کنند.

ادامه کمکهای مومنانه در نایین

فرمانده بسیج شهرستان نایین گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج سازندگی با همکاری این نهاد، بسته‌های کمک مؤمنانه برای هزار و ۲۴۰  خانواده آماده وتوزیع شد.

به گزارش ایرنا،سرهنگ الیاسی افزود: از این تعداد ۷۴۰ بسته در طرح رمضان سپاه و ۵۰۰ بسته نیز از طرف بنیاد علوی تهیه شده است.
الیاسی افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی موجود ، در این مرحله از رزمایش کمک های مؤمنانه ، این بسته ها شامل کارگران فصلی ، کارگران شهرداری ها، کارگران ساختمانی و کارگرانی که در حال حاضر بیکار هستند نیز می‌شود .

وی گفت: در سال گذشته نیز بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی توسط ستاد کمک مؤمنانه شهرستان نایین عرضه شده است .

 کشف هزار و ۶۰۰ کارتن ماکارونی در  شاهین شهر

قاضی سیار گشت تعزیرات حکومتی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از کشف و ضبط یکهزار و ۶۰۰ کارتُن ماکارونی احتکار شده در انبار یک کارخانه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از تعزیرات حکومتی استان اصفهان، رحمان صبوحی،روز سه‌شنبه،: ارزش ماکارونی‌های احتکار شده را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: محتکران با سوء استفاده از شرایط جدید در زمینه وضعیت آرد و نان کشور، این اقلام را از دوم بهمن ۱۴۰۰ در انبار کارخانه احتکار و از عرضه آن به شبکه توزیع بازار خودداری کرده بودند.

وی اظهار داشت: پرونده محتکران در حال بررسی است و اقلام کشف شده با قیمت مصوب در بازار شهرستان توزیع شد.

شهروندان می‌توانند هرگونه نگهداری کالای مشکوک به احتکار  را با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت معدن تجارت و شماره گویای ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

برچسب‌ها مدارس نایین اصفهان سازمان تعزیرات حکومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس نایین اصفهان مدارس نایین اصفهان سازمان تعزیرات حکومتی اداره کل آموزش و پرورش مدارس غیردولتی تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است

به گزارش قدس خراسان، مجید فدوی سه شنبه شب در آستانه هفته معلم طی نشست خبری اظهار کرد: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد اضافه کرد: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

وی ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی اضافه کرد: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

۶۵ ملک بدون استفاده آموزش و پرورش گناباد

فدوی درآمدزایی، تجاری سازی و به روز رسانی املاک آموزش و پرورش گناباد را دیگر اقدامات این بخش طی یکسال اخیر دانست و از وجود ۶۵ ملک بدون استفاده این بخش در مناطق شهری و روستایی خبر داد.

به گفته رییس اداره آموزش و پرورش گناباد این املاک از سال‌های گذشته بدون دریافت اجاره و یا با اجاره های بسیار ناچیز در اختیار برخی افراد و بخش‌ها قرار داشتند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد یادآورشد: طی جلساتی با حضور افرادی که از سال‌های گذشته در این املاک ساکن بودند و یا از آن‌ها استفاده می‌کردند در خصوص لزوم پرداخت اجاره بها و تجاری سازی آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

وی اظهار کرد: املاک بدون استفاده آموزش و پرورش در مناطق روستایی بیشتر برای انجام فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزایی واگذار می‌شوند و در مناطق شهری اخذ اجاره آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

فدوی با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش گناباد در ۲ سال گذشته گفت: رتبه این شهرستان در کنکور و رشته علوم انسانی طی همین مدت از نهم به نخست در سطح استانی و در بخش کشوری از چهاردهم به هفتم ارتقاء یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد بیان کرد: رتبه آموزش و پرورش گناباد در کنکور تجربی طی همین مدت در سطح استانی از چهاردهم به رتبه نخست و در کشوری از رتبه ۳۷ به ۲۵ و در رشته ریاضی و فیزیک هم در این بخش‌ها چهار رتبه ارتقا یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست