Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی احمد زاده در نشست فوق‌العاده شورای اداری که به موضوع مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن اختصاص داشت، گفت: این طرح یکی از ضروریات کشور و مربوط به دولت‌های گذشته بوده که باید اجرا می‌شد، اما در آن دولت ها اجرایی نشد. 

او با بیان اینکه برای آزادسازی یارانه‌ها مبلغی پیش‌بینی شد، اما وقتی دولت جدید سرکار آمد خبری از دلار، ارز، تومان و ریال نبود، می گوید: از ابتدای امسال در بودجه الزام قانونی ایجاد شد که یارانه‌ها اصلاح و در اقتصاد تغییر و تحول ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار با بیان اینکه امکان پرداخت یارانه به وارد کنندگان وجود ندارد، گفت: همه دولت‌ها به این یقین رسیدند که این طرح می‌تواند موجب تحول اقتصاد شود، البته دو گروه مخالف اجرای این طرح بودند.

او می گوید: گروه اول خیرخواهان نزدیک به دولت بودند که معتقد بودند اجرای این طرح در سال اول ریاست جمهوری رئیسی تاثیرگذار است، اما رئیس جمهور نپذیرفت و مصلحت مردم را ترجیح داد.

احمدزاده با بیان اینکه همه می‌دانند، پاشنه آشیل کشور مسائل اقتصادی گفت: طبیعی است در آغاز اجرای این طرح که به صلاح کشور و مملکت است مشکلاتی ایجاد شود، اما رئیس جمهور این شجاعت را به خرج داد.  

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس‌جمهور آبروی خود را گذاشت و در خط مقدم تغییر در اقتصاد ایستاده است ما هم باید آبروی خود را کنار آبروی رئیس جمهور بگذاریم تا این طرح هر چه با کیفیت تر اجرا شود. 

او با بیان اینکه گروه دوم مخالف اجرای طرح ،کسانی بودند که همواره چشم به خارج از کشور داشتند و همه چیز مملکت را به برجام گره زده بودند، گفت: ملاحظه کردید که هر چه وقت گذاشتیم برجام نه تنها ثمری برای کشور نداشت بلکه مشکلاتی هم برای کشور ایجاد کرد.

استاندار می گوید: در دولت رئیسی هم عده‌ای آمدند و بحث برجام و اینکه منتظر بمانیم تا ببینم برجام چه می‌شود را مطرح کردند، اما رئیس جمهور نپذیرفت و گفت باید خودمان از داخل، کشور را درست کنیم.

او با بیان اینکه اقتصاد را به تصمیمات سنای آمریکا گره نزدیم، و این کار فوق‌العاده ملی در دستور کار دولت قرار گرفت، گفت: اجرای این طرح یک الزام عقلی است بحران کالای استراتژیک در جهان با جنگ اوکراین و روسیه جدی شده است، و وضعیت غذایی دنیا به مخاطره افتاده که دولت پای کار آمده تا این غده چرکین را جراحی کند.

احمد زاده گفت: طی این چند سال در پرداخت یارانه‌ها انحراف وجود داشت و به دست مردم نمی‌رسید اگر صحیح بود باید به دست مردم بیکار و ضعیف این استان می‌رسید زیرا پرداخت یارانه‌ها به شکل گذشته ضعیف را ضعیف‌تر و غنی را ثروتمندتر می‌کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران می گوید: برخی از شما مانند جهاد کشاورزی و شرکت غله مستقیم در این طرح وظیفه دارید و بدون استثنا باید پای کار باشید.

به گفته احمد زاده، آن‌هایی که به طور مستقیم در طرح نیستند وظیفه دارند طرح را برای مردم تبیین کنند، هر انسان متدین به انقلاب و پای بند به آرمان امام، حامیان دولت و نیرو‌های ولایی پای کار بیایند و اجازه ندهند طرح زمین بخورد.

او با اشاره به اینکه هر کسی به هر میزان تسهیلات سرمایه در گردش در حوزه کشاورزی نیاز دارد بانک کشاورزی باید تامین کند گفت: بدهی، چک برگشتی و هر چه مانع تسهیلات برای سرمایه در گردش است ملغی شده و تمام معیار‌های بازدارنده برای جلوگیری از سرمایه در گردش حذف شده است.

احمد زاده با بیان اینکه هیچ یارانه‌ای بابت بدهی بانکی برداشت نشود و به محض آزادسازی یارانه‌ها بانکی حق برداشت ندارد تا پول وارد خانواده‌ها شود، گفت: از مدیرکل صدا و سیما می‌خواهم گفتمان درون استانی برای تبیین این طرح را آغاز و از نماینده، ولی فقیه و شخصیت‌های تاثیرگذار شروع کند.

به گفته استاندار، فتنه‌گر و ضد انقلاب دست به دست هم دادند تا این طرح زمین بخورد اگر می‌خواهید بدانید این طرح چقدر برای کشور موثر است نگاه کنید که چقدر ضد انقلاب دارد خود را به در و دیوار می‌زند که طرح اجرا نشود.

او با بیان اینکه مراقب فتنه گران داخلی باشید و اجازه ندهید در مراجعه مردم برای این طرح کارشکنی شود، گفت: از همه رسانه‌های استان می‌خواهم این طرح که ضرورت ملی و عقلانی و طرحی که منجر به عبور کشور از بحران می‌شود را حمایت کنند.

احند زاده می گوید: رسانه‌ها از نا امید کردن و مخدوش کردن ذهنیت مردم نسبت به این طرح بپرهیزند، هر کسی کاری کند که در راستای ضد انقلاب باشد مسئول است و باید پاسخگو باشد، از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم، اما تخریب به صلاح مملکت نیست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج هم در این نشست گفت: اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه یارانه‌ها در راستای منافع کشور و مردم است و باید در این باره اقناع عمومی صورت گیرد.

آیت الله سید نصیر حسینی می گوید: نظارت و مدیریت طرح مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن‌ها بسیار مهم است و نباید بگذاریم سودجویان از این طرح سوء استفاده کنند.

او گفت: مردم استان از این موضوع خوشحال هستند که از این پس یارانه به جیب خودشان می‌رود، انحرافی در کار نیست. 

به گفته حسینی، رسانه‌های معاند اصل نظام را هدف قرار داده اند و با بد جلوه دادن طرح هدفمندی یارانه‌ها به دنبال ایجاد تشویش هستند.

مدیرکل صدا و سیما‌ی مرکز استان هم در این نشست با بیان اینکه صدا و سیما همه تلاش خود برای تبیین ابعاد این طرح را به کار می گیرد گفت: صدا و سیما با استفاده از ظرفیت متخصصان و اقتصاد دانان در برنامه‌های متنوع در بخش های خبر، صدا، سیما و فضای مجازی ابعاد این طرح را برای مردم تشریح می کند.

امیر رئوف با بیان اینکه صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد برای تبیین ابعاد این طرح با جدیت وارد می‌شود می گوید: با توجه به اینکه طرح توزیع عادلانه یارانه ها، از مهمترین برنامه‌های دولت در حوزه اقتصادی است، صداوسیما تمام توان و همت خود برای کمک به دولت در اجرای این طرح را به کار می گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد هدفمندی یارانه ها معیشت مردم کهگیلویه و بویراحمد توزیع عادلانه اجرای این طرح رئیس جمهور صدا و سیما احمد زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.

یارانه نقدی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مطابق تاریخ واریزی ماه‌های قبل پرداخت می‌شود.

زمان شارژ کالا برگ اردیبهشت ماه

خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

استعلام دهک یارانه

«دهک درآمدی» عبارتی است که شاید تا پیش از عملیاتی‌شدن اجرای هدفمندی یارانه‌ها بیشتر در فضای دانشگاهی و در مقالات اقتصادی به کار برده می‌شد، اما با شروع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۸، این عبارت وارد فضای رسانه‌ای کشور و موجب طرح این سوال در میان بسیاری از قشر‌های جامعه شد که در کدام دهک یا به اصطلاح روز‌های پیش از آغاز این طرح، در کدام خوشه قرار می‌گیرند؟ شما هم اکنون با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی «www.sso.my.gov.ir» و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار می‌توانید از دهک خود مطلع شوید. همچنین در همین سایت، می‌توانید به دهک خود اعتراض کنید تا بررسی شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # یارانه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد