Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دغدغه معلمان را پیگیری می‌کند، گفت: باید تلاش کنیم طرح رتبه‌بندی معلمان به خوبی اجرا شود.

به‌ گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدباقر قالیباف در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد شهید مطهری گفت: هیچ سرمایه‌ای برای مردم در کشور و همچنین معلمان ارزشمندتر از این نیست که ما مسئولان و مدیران هرکجا که هستیم هیچ گاه معلم را فراموش نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در هر بخشی هر کمکی که از ما برآید در خدمت معلمان هستیم. حال این کمک می‌خواهد از بعد حقوق، امکانات، تسهیلات و رفاه برای معلم باشد یا به روز شدن تجهیزات و وسایل آموزشی و کمک آموزشی.

وی افزود: زمانی که صحبت از مهارت‌آموزی می‌کنیم، دانش‌آموزان تنها نباید محفوظات‌شان را تقویت کنند بلکه ظرفیت نیروی کار ماهر آینده را نیز باید درست کنیم.

قالیباف با بیان اینکه وقتی به زندگی خودم و دوستانم نگاه می‌کنم نقش بی‌نظیر معلمان در زندگی خود را احساس می‌کنم، گفت: باید به آن دانش‌آموز یکی از شهرهای محروم سیستان و بلوچستان که از سوی گروه جهادی تربیت شده افتخار کنیم که در کنکور رتبه دو الی سه رقمی کسب کرد و در حالی که می‌توانست بهترین دانشگاه را در تهران انتخاب کند اما رشته معلمی را در دانشگاه فرهنگیان انتخاب کرد و معتقد است هیچ افتخاری برای او بالاتر از این نیست که بار دیگر در مناطق محروم به آموزش بپردازد.

قالیباف عنوان کرد: برای یک اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و محیط زیست و امنیت درست باید به چهار «میم» یعنی «منزل، مدرسه، مسجد و محله» توجه کنیم. هر کدام از این چهار مورد تأثیرگذار در زندگی افراد، شکل‌گیری خانواده‌ها و جامعه‌سازی است به همین دلیل معلمان بی‌نظیرترین و موثرترین رهبران تربیت جامعه هستند که در تمامی این موارد می‌توانند نقش داشته باشند.

رئیس قوه مقننه در این نشست به موضوع رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: در رابطه با موضوع رتبه‌بندی معلمان گاهی اعتراض می‌شد که چرا بررسی این طرح به تأخیر می‌افتد اما بنده معتقد بودم بنا نیست کار ناقصی انجام دهیم. ما در جایی نشستیم که مکلفیم قانونی را تصویب کنیم که وقتی به مرحله اجرا رسید، مستحکم بوده، اعتبار آن پیش‌بینی شده و امکان اجرایی شدن داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده از روزی که توفیق خدمت در مجلس را پیدا کردم برای ارتقای نقش معلم تمام تلاش خودم را انجام دادم البته همکاران ما در کمیسیون آموزش بیش از بنده تلاش کردند. در صحن علنی به حدی نمایندگان نسبت به موضوع معلمان علاقه‌مند بودند که هنگام رأی‌گیری بیش از ۹۳.۵ درصد نمایندگان به طرح رتبه‌بندی معلمان رأی مثبت دادند و این حاکی از اهمیت این موضوع در دیدگاه نمایندگان است لذا مطمئن باشید دغدغه شما معلمان را همکاران من در مجلس پیگیری می‌کنند.

وی با تاکید بر این که اگر در کشور توانستیم کاری کنیم که معلم منزلت و جایگاه خودش را پیدا کند، گام مؤثری در جامعه برداشته‌ایم، افزود: ما ادعا نداریم که طرح رتبه‌بندی معلمان تمام مشکلات معلمان را حل خواهد کرد بلکه این نقطه آغاز کاری بوده که شروع شده و باید تلاش کنیم که به خوبی اجرا شود و در ادامه مجلس به درستی این طرح را تکمیل کند.

قالیباف عنوان کرد: قبل و بعد از رأی اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش به وی گفتم آموزش و پرورش در حوزه مدیریت در سطوح مختلف آسیب دیده است. ما در ۱۶ سال گذشته یعنی در چهار دولت گذشته به دلایل مختلف شاهد بودیم هر دو سال وزیر این وزارتخانه تغییر می‌کند که هیچ آسیبی برای آموزش و پرورش بالاتر از این نیست.

رئیس قوه مقننه با انتقاد از سبک مدیریت‌هایی که افراد کاردان و خلاق را از مسیر خارج می کنند، اضافه کرد: بنده به عنوان یک خدمتگزار که بیش از ۴۰ سال سابقه اجرایی دارم، عرض می‌کنم که کشور ظرفیت مادی و مالی کافی و نیروهای قابل، خلاق، محکم و باسواد در اختیار دارد اما مدیریت ما مسئولان به گونه‌ای است که افراد کاردان به هر دلیلی از مسیر خارج شده و افرادی که آن ظرفیت‌ها را ندارند در مسیر قرار می‌گیرند؛ ما امروز باید این چالش را حل کنیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد به معضل خودروسازی در کشور پرداخت و گفت: اگر مجموعه را مدیریت می‌کردیم شاهد این اتفاق نبودیم که با پول بیت‌المال و انفال جامعه، خودرو تولید شود و سپس به صورت قرعه‌کشی که از منظر اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی و نیز عدالت، هیچ منطقی ندارد عرضه شود که با هر شاخصی آن را بررسی کنیم کاری عبث است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زدگان بود.

وی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند شهید مطهری را که جوهر اندیشه امام (ره) است، چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنان نشوند. شهید مطهری زنده است، چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین روز معلم را به همه فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می‌تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد

قالیباف در ادامه روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم های طلایی با تصویب «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» بود که به دوران تاریک رانت های صنفی پایان داد.

قالیباف ادامه داد: تصویب «قانون جهش تولید دانش بنیان» نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

قالیباف تاکید کرد: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و همچنین معافیت های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه دار کردن فعالیت های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان ها از دیگر عناصر ریل گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

کد خبر 6092712 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • ضرب‌الاجل به پاستور