Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@08:22:08 GMT

چرا اردیبهشت بهترین ماه بازدید از شیراز است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۲۹۵۸

چرا اردیبهشت بهترین ماه بازدید از شیراز است؟

شیراز از زیباترین مقاصد گردشگری ایران در فصل بهار است و گردشگران زیادی در اردیبهشت برای بهره‌مندی از طبیعت زیبا و عطر بهارنارنج به شیراز سفر می‌کنند. - اخبار بازار -

انتخاب زمان مناسب سفر برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی و گردشگری طبیعی اهمیت زیادی دارد. بازدید از برخی جاذبه‌های طبیعی ایران در فصل‌های مشخص لذت سفر را دوچندان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیراز از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری در ایران است که در بهار به اوج زیبایی خود می‌رسد. با وجود اقلیم گرم این شهر، اردیبهشت را می‌توان بهترین زمان برای سفر به شیراز برشمرد. در این زمان از سال  جاهای دیدنی شیراز به اوج زیبایی خود می‌رسند.

شیراز را با نام شهر بهارنارنج می‌شناسند و زیباترین مناظر طبیعی در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر را در اردیبهشت می‌توان تماشا کرد. در اواسط بهار جاذبه‌های طبیعی و دیدنی‌های تاریخی شیراز حال و هوایی خاص دارند. برای آشنایی با زیبایی‌های شیراز در اردیبهشت ماه، در ادامه با ما همراه شوید.

شیراز در بهار

 

شیراز از پرطرفدارترین شهرهای ایران میان گردشگران داخلی و خارجی است که قدمت بالایی دارد. این شهر از تاریخی‌ترین شهرهای ایران نیز هست و به همین دلیل باغ‌ها و بوستان‌های متعددی از دوره‌های مختلف تاریخی در شیراز به یادگار مانده‌اند. نزدیکی شیراز به کوهستان زاگرس نیز تاثیر زیادی بر اقلیم این شهر دارد. وجود باغ‌های باصفا در گوشه و کنار شیراز سبب شکوفایی گل‌های رنگارنگ در این شهر در بهار می‌شود و از نخستین روزهای این فصل گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند.

چرا اردیبهشت به شیراز سفر کنیم؟

شهر شیراز در طول سال از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند؛ اما بدون شک، اردیبهشت ماه بهترین زمان بازدید از این شهر و جاهای دیدنی آن است. طبیعت شیراز در این زمان از سال به اوج زیبایی خود می‌رسد و کوچه‌های شهر را عطر شکوفه‌های بهار نارنج پر می‌کند. به‌دلیل ظرفیت‌های برجسته گردشگری شیراز در بهار، روز پانزدهم اردیبهشت ماه در تقویم ملی ما به نام روز شیراز نامگذاری شده است و به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی در گوشه و کنار این شهر برگزار می‌شوند.

انتخاب روز شیراز در میانه اردیبهشت، هم‌زمان با بهترین زمان سفر به شیراز، علاقه گردشگران به بازدید از این شهر را دوچندان کرده است. وجود آرامگاه‌های بزرگان فرهنگ و ادب ایران زمین در شیراز نیز بر کیفیت برنامه‌های فرهنگی و هنری در این زمان از سال در شیراز افزوده‌اند. با سفر به شیراز در اردیبهشت ضمن بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر، فرصت شرکت در برنامه‌های فرهنگی متنوع را نیز خواهید داشت.

جاهای دیدنی شیراز در اردیبهشت

 

در اردیبهشت ماه با سفر به شیراز امکان بازدید از همه جاهای دیدنی این شهر را خواهید داشت. باغ‌های تاریخی شیراز در این زمان از سال به اوج زیبایی خود می‌رسند. باغچه‌ها پر از گل‌های رنگارنگ می‌شوند و درختان سرسبز هستند.باغ و موزه نارنجستان قوام از زیباترین جاهای دیدنی شیراز در بهار است که بیشترین بازدیدکنندگان را در طول اردیبهشت ماه دارد. سراسر باغچه‌های بیرون عمارت اصلی این باغ در اردیبهشت پر از گل‌های زیبا است و گلدان‌های رنگارنگ در گوشه و کنار باغ به چشم می‌خورند. خانه زینت الملوک در جوار این باغ نیز در بهار و به‌خصوص اردیبهشت، حال و هوای خاصی دارد.

از دیگر جاذبه‌های تاریخی با طبیعت چشم‌نواز بهاری در شیراز می‌توان به آرامگاه‌های حافظ و سعدی اشاره کرد.حافظیه  و سعدیه شیراز نیز مانند باغ‌های سرسبز این شهر در اردیبهشت ماه میزبان گردشگران زیادی هستند و مراسم زیبایی در این ماه در این مکان‌ها برگزار می‌شوند. باغ دلگشای شیراز در جوار سعدیه یکی دیگر از باغ‌های تماشایی شیراز در اردیبهشت است که قدمت آن به دوره پیش از اسلام می‌رسد. پیاده‌روی در این باغ و بازدید از نخستین عمارت کلاه فرنگی ایران در آن، به‌خصوص در بهار خالی از لطف نیست. از دیگر بوستان‌های سرسبز و تماشایی شیراز می‌توان به باغ ارم اشاره کرد. این باغ نیز در اردیبهشت پوشیده از گل‌های رنگارنگ و تماشایی می‌شود.

باغ جهان نمای شیراز با درختان تناور و سر به فلک کشیده، شمشادهای سبز و گل‌های رنگارنگ نیز از زیباترین جاهای دیدنی شیراز در اردیبهشت است. از این باغ با عنوان قدیمی‌ترین باغ شیراز یاد می‌کنند. در اردیبهشت عطر بهار نارنج سراسر باغ جهان نما را می‌پوشاند و گردشگران زیادی را به سوی این بوستان جلب می‌کند.

از دیگر جاذبه‌های تاریخی شیراز می‌توان به بازار، حمام و مسجد وکیل، سرای مشیر، ارگ کریم خانی، مسجد نصیر الملک و آرامگاه شاه چراغ اشاره کرد. مسجد نصیر الملک با معماری برجسته و شیشه‌های رنگارنگ از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی شیراز است. در اردیبهشت ماه بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اطراف شیراز نیز بسیار دلپذیر خواهد بود. مجموعه‌های باستانی تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب و پاسارگاد در این زمان از سال آب و هوای خوبی دارند؛ البته برای بازدید از این جاذبه‌ها نباید ظهر هنگام را انتخاب کنید. به‌دلیل فضای باز اطراف این جاذبه‌ها، تابش آفتاب در ساعت‌های میانی روز برای گردشگران آزاردهنده می‌شود.

بهشت گمشده شیراز یا تنگ بستانک، دشت ارژن و روستای قلات از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اطراف شیراز هستند که در فصل بهار به اوج زیبایی خود می‌رسند. در سفر به شیراز در اردیبهشت زمانی را نیز به بازدید از این جاذبه‌های طبیعی اختصاص دهید. این مناطق ظرفیت‌های برجسته‌ای برای اتراق در طبیعت و پیک‌نیک یک‌روزه دارند.

چه زمانی برای سفر به شیراز مناسب نیست؟

با وجود زیبایی‌های فراوان شیراز در بهار و به‌خصوص اردیبهشت ماه،‌ این زمان از سال شلوغ‌ترین فصل گردشگری این شهر به شمار می‌رود. چنانچه علاقه‌مند به بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شیراز در زمان خلوت‌تری هستید، فصل‌های پاییز و زمستان انتخاب‌های مناسبی برای زمان سفر شما هستند. شیراز شهری گرمسیر است و بازدید از جاهای دیدنی آن در 6 ماه دوم سال نیز خالی از لطف نیست. گرمای شیراز در طول تابستان بسیار شدید است و این زمان خلوت‌ترین فصل گردشگری در این شهر به شمار می‌رود.

آفتاب سوزان و گرمای بالای هوای تابستانی در شیراز بازدید از جاهای دیدنی این شهر زیبا را در طول روز بسیار سخت می‌کند؛ پس برای سفر به شیراز فصل تابستان را انتخاب نکنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زمان از سال جاهای دیدنی شیراز شیراز در اردیبهشت جاذبه های تاریخی اردیبهشت ماه دیدنی شیراز جاذبه های طبیعی گردشگران زیادی گل های رنگارنگ شیراز در بهار تاریخی شیراز سفر به شیراز جاذبه ها باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی فردا شنبه، پانزدهم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،  فردا شنبه، پانزدهم اردیبهشت، بیست وپنجم شوال و چهارم می‌ است.
هنگام اذان صبح در شیراز ساعت ۳ و ۵۰ دقیقه
طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۱۶ دقیقه
اذان ظهر ساعت ۱۱ و ۵۷ دقیقه
اذان مغرب ۱۸ و ۵۶ دقیقه
و نیمه شب شرعی امشب شیراز هم ۲۳ و ۱۴ دقیقه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی فردا شنبه، پانزدهم اردیبهشت
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • زمان پخش سریال «سلمان فارسی» مشخص شد
  • حال و هوای تماشایی شیراز در پسین بهشتی اردیبهشت
  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه